Παρουσιάστηκε από την FOM και επίσημα το χειροπιαστό, 1:1 μοντέλο της εικόνας που θα έχουν τα νέα μονοθέσια της F1 από την επόμενη σεζόν. Χωρίς να διαφέρει ουσιαστικά από τα renders τα οποία είχαν δημοσιευθεί πριν καιρό, το νέο «μέσο» μονοθέσιο παρουσιάζει πολλές αλλαγές σε σχέση με τα δέκα τρέχοντα αυτοκίνητα του grid .
Τα πέντε σημαντικότερα για τo F1 μονοθέσιο
1. Ground effect και DRS;
Η εν μέρει επιστροφή της ριζοσπαστικής τεχνολογίας του ground effect από τα 70s σημαίνει ότι το πάτωμα θα παίζει το μεγαλύτερο ρόλο όσον αφορά την παραγωγή downforce (ή κάθετης δύναμης), με τις δύο πτέρυγες να αποτελούν ουσιαστικά δύο στοιχεία τα οποία θα προσδίδουν σταθερότητα στο setup, πάντα με βάση τις εκάστοτε ρυθμίσεις, παρά αγνή κάθετη δύναμη. Η κρίσιμη σημασία του πατώματος είναι εμφανής και στους φετινούς κανονισμούς των αεροδυναμικών βοηθημάτων, αλλά η λογική του ground effect είναι διαφορετική και θα βοηθήσει πολύ στο να μην είναι τόσο τυρβώδης ο αέρας στο διάβα του προπορευόμενου μονοθεσίου. Έτσι, το μονοθέσιο που ακολουθεί δεν θα έχει την μεγάλη πτώση στην επίδοση των αεροδυναμικών του που έχει τώρα.
2. Μονάδες ισχύος
Οι μονάδες ισχύος θα παραμείνουν ίδιες με τις προηγούμενες σεζόν της υβριδικής εποχής, με μόνη διαφορά ότι θα κάνουν χρήση βιώσιμων καυσίμων σε μεγαλύτερο ποσοστό από ότι φέτος. Συγκεκριμένα το καύσιμο των μονοθεσίων θα πρέπει να αποτελείται από εθανόλη κατά 10%, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με το τωρινό. Έτσι, οι V6 των 1600 κ. εκ. θα επιστρέψουν, μαζί με τα συστήματα ανάκτησης και ανάπτυξης ηλεκτρικής ενέργειας που έχουμε μάθει, όμως η ώθηση προς πιο οικολογικά καύσιμα θα συνεχιστεί και πέραν του 2022.
3. Βάρος και συνολικές διαστάσεις
To βάρος των νέων μονοθεσίων θα αυξηθεί ξανά, φτάνοντας τα 900 κιλά κατ’ ελάχιστον, συμπεριλαμβανομένου του μέγιστου φορτίου καυσίμου (110 κιλά). Αυτό το νούμερο είναι αρκετά μεγαλύτερο ακόμα και από εκείνο των πιο πρόσφατων σεζόν και σίγουρα πολύ μεγαλύτερο από περασμένες εποχές της Formula 1. Μαζί με τον εκάστοτε οδηγό, ο οποίος θα ζυγίζει τουλάχιστον 80 κιλά με βάση τους κανονισμούς, τα νέα μονοθέσια θα πλησιάζουν τον ένα τόνο. Αυτό φυσικά θα αποτελέσει πρόβλημα για τα ελαστικά της Pirelli, αλλά θα κάνει και τα μονοθέσια πιο δυσκίνητα γενικότερα. Το θετικό είναι ότι οι συνολικές διαστάσεις των μονοθεσίων θα μικρύνουν, με την επιτροπή της F1 να θίγει ένα πρόβλημα που υπήρχε γενικότερα στην υβριδική εποχή και είχε φτάσει στο ζενίθ του μετά το 2017 και την σχετική αλλαγή του ruleset για τα τότε νέα αεροδυναμικά και τα νέα στάνταρντς ασφαλείας.
4. Τροχοί και wheel covers F1
Οι τροχοί θα μεγαλώσουν, πηγαίνοντας από τις 13 ίντσες στις 18. Με την διάμετρο των ελαστικών να παραμένει η ίδια, τα νέα ελαστικά της Pirelli θα έχουν μικρότερο sidewall και άρα θα συμπιέζονται λιγότερο, αφού η μάζα τους θα είναι μικρότερη. Αυτή η έλλειψη συμπίεσης σημαίνει ότι το σύστημα ανάρτησης θα έχει μεγαλύτερο έργο μπροστά του από του χρόνου. Παράλληλα, τα ελαστικά θα θερμαίνονται, φαινομενικά, πιο εύκολα σε σχέση με τα τωρινά. Ακόμη, η αύξηση της μάζας των ζαντών θα απαιτήσει και ανασχεδίαση του συστήματος διεύθυνσης και της μετάδοσης, καθώς πλέον υπάρχει μια μεγαλύτερη περιστρεφόμενη μάζα γύρω από τους άξονες, η οποία θα έχει μεγαλύτερη ορμή και άρα θα είναι πιο «δυσκίνητη». Γενικότερα τα μονοθέσια αναμένεται να είναι κατά 2 δευτερόλεπτα πιο αργά από τα τωρινά, μόνο ως αποτέλεσμα των αλλαγών σχετικά με τα ελαστικά και τις ζάντες. Με τους τροχούς να μεγαλώνουν, η διατήρηση των φρένων στην βέλτιστη θερμοκρασία θα ήταν ένα πρόβλημα, γι’ αυτά και τα wheel covers επιστρέφουν για πρώτη φορά από το 2009. Έτσι, οι ομάδες θα μπορούν να ελέγχουν το άνοιγμα των καλυμάτων αυτών, με τρόπο παρόμοιο με το σύστημα ψύξης του κινητήρα, προσθέτοντας ακόμα μια παράμετρο στο setup.
5. Ασφάλεια
Τα νέα μονοθέσια θα απαιτείται να είναι ακόμα πιο ασφαλή από τα τρέχοντα, με το enclosure του οδηγού να καλείται να αντέξει ακόμα μεγαλύτερα φορτία από εκείνα που προβλέπονται από τους φετινούς κανονισμούς. Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που οδηγούν στην αύξηση του βάρους των μονοθεσίων, όμως κάθε αλλαγή που στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας θα πρέπει να γίνεται ευπρόσδεκτη. Εκτός από την αντοχή σε μεγαλύτερα φορτία, έχει γίνει προσπάθεια να μειωθούν τα πιθανά θραύσματα σε περίπτωση σύγκρουσης. Έτσι, η κάθε πτέρυγα θα είναι ουσιαστικά ένα κομμάτι, κάτι που είναι αντιδιαμετρικά αντίθετο με τις τωρινές πτέρυγες, οι οποίες αποτελούν συναρμογή πολλών διαφορετικών μερών.