Η πλατφόρμα κοινωνικών μέσων TikTok που είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στους εφήβους, δήλωσε ότι κατάργησε περισσότερους από 7 εκατομμύρια λογαριασμούς που ανήκουν σε παιδιά κάτω των 13 ετών κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στην επιβολή του απαιτούμενου ορίου ηλικίας των χρηστών στην εφαρμογή.
Ψέματα για τις ηλικίες
Στις ΗΠΑ, οι ιστότοποι διαδικτύου απαιτείται να λάβουν γονική άδεια πριν από τη συλλογή δεδομένων για παιδιά κάτω των 13 ετών, σύμφωνα με τον νόμο για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των παιδιών στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, πολλά παιδιά λένε ψέματα για την ηλικία τους και δημιουργούν λογαριασμούς σε ιστότοπους κοινωνικών μέσων από το Instagram έως το YouTube. Το TikTok, το οποίο ανήκει στην κινεζική ByteDance Ltd, έχει κατακριθεί ιδιαίτερα για τον μεγάλο όγκο δεδομένων που συλλέγει ο εξελιγμένος αλγόριθμός του και τη δημοτικότητά του, ιδίως μεταξύ των νέων.
Το 2019, το TikTok αναγκάστηκε να πληρώσει στην Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ πρόστιμο ύψους 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων για παράνομη συλλογή δεδομένων παιδιών, συμπεριλαμβανομένων ονομάτων, διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τοποθεσιών παιδιών που χρησιμοποίησαν την εφαρμογή.
Από τότε, το TikTok έχει προσαρμόσει πολλά χαρακτηριστικά για να κάνει την πλατφόρμα ασφαλέστερη για τους χρήστες του. Πριν από περίπου δύο χρόνια κυκλοφόρησε μια ειδική ενότητα στην εφαρμογή για παιδιά 12 ετών και κάτω. Η ενότητα προσφέρει «μια επιμελημένη εμπειρία προβολής με πρόσθετες διασφαλίσεις και προστασία της ιδιωτικής ζωής», σύμφωνα με την εταιρεία. Η εφαρμογή δεν επιτρέπει την κοινή χρήση προσωπικών πληροφοριών, θέτει περιορισμούς στο εμφανιζόμενο περιεχόμενο και επίσης δεν επιτρέπει στους χρήστες του να δημοσιεύουν βίντεο ή σχόλια.
Άλλες προσαρμοσμένες στην ηλικία αλλαγές περιλαμβάνουν μια νέα προεπιλεγμένη ρύθμιση απορρήτου για λογαριασμούς ηλικίας 13-15 ετών, που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο, η οποία απαιτεί από τους έφηβους χρήστες να εγκρίνουν τους followers που βλέπουν τα βίντεό τους. Τον περασμένο Αύγουστο, η εταιρεία εισήγαγε επίσης μια νέα ρύθμιση Family Pairing που επιτρέπει στους γονείς να παρακολουθούν και να ελέγχουν τον χρόνο που περνούν τα παιδιά τους στην εφαρμογή.
Μια σημαντική αλλαγή πραγματοποιήθηκε στην εφαρμογή.
Σε ανάρτηση, ο διευθυντής προϊόντων Drew Kirchhoff είπε ότι η αλλαγή θα επέτρεπε «ακόμη πιο πλούσια αφήγηση και ψυχαγωγία». Από τότε που η εφαρμογή κυκλοφόρησε το 2018, το TikTok έχει περιορίσει τους χρήστες του σε 60 δευτερόλεπτα ανά βίντεο, ξεχωρίζοντας τους από ανταγωνιστές όπως το YouTube. Η εφαρμογή λέει ότι πρόκειται να αλλάξει για όλους τους χρήστες της τις επόμενες εβδομάδες.
Σύμφωνα με την ανάρτηση του ιστολογίου του TikTok, η αλλαγή έχει πραγματοποιηθεί επειδή ορισμένοι χρήστες λένε πως θα ήθελαν λίγο περισσότερο χρόνο. Στη συνέχεια επισημαίνει επίσης το γεγονός ότι πολλά βίντεο στην πλατφόρμα καταλήγουν να χωρίζονται σε πολλά μέρη ούτως ή άλλως, και λέει ότι αυτό θα βοηθήσει.