Κόσμος

Ερντογάν: Μεγαλειώδης φιέστα για την Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης

Ερντογάν: Όπως αναφέρει το τουρκικό πρακτορείο Anadolu, ο Τούρκος πρόεδρος υπεραμύνθηκε του έργου, το οποίο και χαρακτήρισε «όραμα ζωής».
αλειώδη φιέστα μετέτρεψε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν την τελετή θεμελίωσης της πρώτης γέφυρας που αφορά στο αμφιλεγόμενο εγχείρημα της κατασκευής της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο Τούρκος ηγέτης, πρόκειται για μία «ιστορική, νέα σελίδα» στα έργα υποδομής στην Τουρκία.

Σύμφωνα με το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu Agency, ο Τούρκος πρόεδρος υπεραμύνθηκε του έργου, το οποίο και χαρακτήρισε «όραμα ζωής», λέγοντας ότι η πραγματικότητα του σήμερα – όπως οι απειλές για τον Βόσπορο και την Κωνσταντινούπολη από τo διαρκώς αναπτυσσόμενο θαλάσσιο εμπόριο – καθιστά επιτακτική την ανάγκη κατασκευής της διώρυγας.

Ερντογάν: Θα κατασκευαστούν συνολικά έξι γέφυρες

Σημείωσε, επίσης, πως συνολικά έξι γέφυρες θα διασχίσουν τη Διώρυγα της Κωνσταντινούπολης, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια και το κόστος θα ανέρχεται περίπου σε 15 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι σχετικές εξαγγελίες του τούρκου προέδρου για την επικείμενη κατασκευή έγιναν πριν από 11 χρόνια, ωστόσο «η πρόοδος του έργου καθυστέρησε λίγο λόγω των εσωτερικών και εξωτερικών δυσκολιών που αντιμετώπισε η Τουρκία κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου».

«Εδώ είμαστε μαζί σήμερα για να ολοκληρώσουμε όλες τις προετοιμασίες και να θέσουμε τα πρώτα θεμέλια στο πλαίσιο του έργου. Γιατί ήταν απαραίτητο αυτό το έργο; Ο Βόσπορος αποτελεί ένα από τα πιο πολυσύχναστα πλωτά σταυροδρόμια για τη διέλευση πλοίων» ανέφερε, συμπληρώνοντας πως με αυτό το έργο θα δυναμώσει η οικονομία και η ευημερία της Τουρκίας.

Από την πλευρά του, ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Αντίλ Κιριτσάλογλου υπογράμμισε πως το νέο κανάλι στην Κωνσταντινούπολη θα είναι 13 φορές πιο ασφαλές από εκείνο του Βοσπόρου.

Το έργο

Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης (Canal Istanbul), είναι ένα σχέδιο για τη σύνδεση της Θάλασσας του Μαρμαρά με τη Μαύρη Θάλασσα, το οποίο θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. Είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα της σειράς των σχεδίων που υλοποιήθηκαν υπό την ηγεσία Ερντογάν εδώ και δεκαπέντε και άλλαξαν την χώρα με την κατασκευή πληθώρας αεροδρομίων, γεφυρών, τούνελ και οδικών αρτηριών. Οι τουρκικές αρχές δηλώνουν ότι το μήκους 45 χιλιομέτρων κανάλι θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά και θα μπορεί να εξυπηρετεί 160 πλοία ημερησίως.

Το έργο ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στοχεύει στη δημιουργία μιας εναλλακτικής διαδρομής για τη ναυτιλία, για την προστασία της Κωνσταντινούπολης από περιβαλλοντικές καταστροφές που θα μπορούσαν να προκύψουν από ατυχήματα τα οποία συνεπάγεται η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.

Στην περιοχή εμφανίζονται διαφημιστικές αφίσες για την πώληση οικοπέδων με θέα στο Κανάλι. Σε ένα βίντεο της προεκλογικής εκστρατείας του ο Ερντογάν παρουσιάζει το μεταφορφωμένο τοπίο γύρω από το Κανάλι με τις γέφυρες που διασταυρώνονται και πλήθος πολυτελών κτιρίων.