Ο Στάθης Ψάλτης ήταν ένας από τους πιο γνωστούς ηθοποιούς στην Ελλάδα. Είχε ενσαρκώσει διάφορους ρόλους καθόλη την διάρκεια της καριέρας του. Ένας από αυτούς ήταν και στην Καλημέρα Ζωή. Αξίζει να υπενθυμιστεί αυτό που είχε αποκαλύψει πρόσφατα σε μία συνέντευξη της η Μιμή Ντενίση.
Πιο συγκεκριμένα, ο γνωστός ηθοποιός είχε ενσαρκώσει τον απλά υπέροχο Σταυροφόρο από το «Καλημέρα Ζωή», τον οποίον υποδυόταν ο αγαπημένος κωμικός ηθοποιός και βασιλιάς της βιντεοκασέτας, Στάθης Ψάλτης.
Ο ρόλος του Ψάλτη στο Καλημέρα Ζωή
Ο Ρωμανός ήταν ένας συγγραφέας που ζούσε απομονωμένος στο δάσος μαζί με τη γυναίκα του και το παιδί τους, πατώντας μανιωδώς τα πλήκτρα. Αυτό το «μανιωδώς» τεκμαίρεται και από το γεγονός πως εν συνεχεία έγινε μανιώδης δολοφόνος, καθώς το δάσος που ζούσε κάηκε ολοσχερώς για να χτιστούν οικόπεδα και η σύζυγός του μαζί με την κόρη τους βρήκαν τραγικό θάνατο.
Κάπου εκεί, λοιπόν, γύρισε το μάτι του Ρωμανού και αποφάσισε να φέρει στην επιφάνεια το καλά κρυμμένο έτερόν του ήμισυ, που είχε τη μορφή του Σταυροφόρου. Ο Σταυροφόρος χάρισε πληθώρα σκηνών ανθολογίας, όμως η υπέρτατα καλτ στιγμή του ήταν όταν αποφάσισε να δολοφονήσει… κάποιον μπροστά στα εμβρόντητα μάτια της συντρόφου του.
Τι θα μείνει στην ιστορία
Μερικές γρήγορες σημειώσεις για τους λόγους που η συγκεκριμένη σκηνή θα φωλιάζει εις τον αιώνα τον άπαντα στις καρδιές μας:
- Το εκπληκτικό ηχητικό που συνοδεύει την κλοτσιά που ρίχνει ο Σταυροφόρος στο παράθυρο του σπιτιού που δειπνεί το ζευγάρι, το οποίο θα το άκουγε και ο Μπετόβεν στα τελευταία του
- Η φωνή του Σταυροφόρου που είναι σαν βραχνιασμένος τηλεβόας σε πανηγύρι
- Το κράνος του, που είναι ξεκάθαρα σουρωτήρι για τα μακαρόνια
- Η παντελής έλλειψη της οποιασδήποτε αντίδρασης του θύματος, όταν ο εν δυνάμει δολοφόνος τον αρπάζει για να τον πάει στην άλλη πλευρά του δωματίου, για να τον σκοτώσει με την ησυχία του
- Το γεγονός πως ενώ κρατάει (πασιφανώς μετά δυσκολίας) μια σπάθα 2 μέτρα δεν την χρησιμοποιεί για να τον δολοφονήσει, αλλά βγάζει από κάπου μέσα από την τσέπη του ένα… πιστόλι και τον μπουμπουνάει με αυτό για να γίνει παστρικιά η δουλειά
- Η άκυρη καμπάνα που ακούγεται μετά τον πυροβολισμό – αν και μιλάμε για σταυροφόρο, οπότε σταυρός-εκκλησία-μπαμ
- Το απελπισμένο ύφος, οι κλαυθμοί και οδυρμοί της κοπέλας όταν διαπιστώνει πως ο φίλος της είναι νεκρός και η ίδια μάλλον θα χάσει από την Μέριλ Στριπ το Όσκαρ Α΄ γυναικείου
- Το ότι ο Σταυροφόρος αφού τον σκοτώσει με το πιστόλι πηγαίνει από πάνω του και τον «χαράσσει» με το σπαθί, κάνοντας του ένα χι στο στέρνο με την κέτσαπ το αίμα να ποτίζει το πουκάμισό του
- Και, τέλος, η απογείωση του όλου σκηνικού: ο Σταυροφόρος προφανώς σκέφτεται ότι αφού την έφερε που την έφερε την σπάθα και αφού την χρησιμοποίησε ελάχιστα, γιατί να μην εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητές της και να μην τα κάνει όλα πόπα στο σπίτι, καταστρέφοντας βάζα, τηλέφωνα, κάτι έπιπλα, έως ότου να κοπάσει το μένος του;
Η ιστορία του Σταυροφόρου
Το στόρι του Σταυροφόρου συνεχίστηκε επί μακρόν όπως το κάθε τι στο «Καλημέρα Ζωή», μέχρι που αποκαλύφθηκε πως ήταν εν τέλει ο Ρωμανός αυτό που ξεκλήρισε τη μισή Αττική μαζί με τα περίχωρα.
Μάλιστα, υπάρχει ακόμα ένα διαμαντάκι: όταν συλλαμβάνεται πηγαίνει στο κελί του για να τον ανακρίνει ο Στάθης- μίλα σκουλήκι!- Θεοχάρης, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως δεν είναι αυτός, μιας και το κράνος δεν του κάνει (κάτι σαν τα γάντια στη δίκη του Ο. Τζέι Σίμπσον, δηλαδή). Στο μεσοδιάστημα, όσο διαρκεί η ανάκριση, ένας αστυνομικός στο βάθος πιάνει το σπαθί από την κόψη, στις άκρες, σε όλη τη λεπίδα, και αντί να πεθάνει από ασταμάτητη αιμορραγία, συνεχίζει απτόητος.