Ο Γιώργος Αμυράς μίλησε στο pagenews.gr και στην εκπομπή Opinion Leader με τον Δημήτρη Τάκη, με αφορμή το «πείραμα της Αστυπάλαιας» που έφερε τη χώρα μας στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος, σχολιάζοντας κι άλλα θέματα σε σχέση με το περιβάλλον.
Είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο project. Διότι η Αστυπάλαια μας δείχνει τον δρόμο για το πώς θα είναι οι πόλεις και τα χωριά σε όλο τον κόσμο στο μέλλον, στο κοντινό μέλλον, όχι στο μακρινό. Θα προωθηθεί παντού η ηλεκτροκίνηση, δεδομένου πως και όλες οι οικονομίες, και με τη δική μας οικονομία μάλιστα, να πρωτοπορεί. Φεύγουμε από το βρώμικο καύσιμο, τον λιγνίτη, φεύγουμε από τον άνθρακα και όλοι ψάχνουν την επόμενη εναλλακτική. Ποια είναι αυτή που να είναι παράλληλα και φθηνή και ασφαλής και αξιόπιστη; Είναι η ηλεκτροκίνηση. Το μεθεπόμενο βήμα θα είναι το πράσινο υδρογόνο.
Τα «βρώμικα καύσιμα» δεν θα χρειάζονται ώστε να παράγουν ηλεκτρική ενέργεια. Άξονάς μας οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, δηλαδή από τον αέρα, τον ήλιο και το κύμα. Επίσης, στην Αστυπάλαια, η τοπική κοινωνία αγκάλιασε την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης έτσι ώστε άπαντες, και οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες να αφήσουν τα βενζινοκίνητα ή τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα, θα επιδοτηθούν από το ελληνικό κράτος και θα πάρουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είναι ένα τεράστιο άλμα, εξαιρετικό δεδομένου ότι κι άλλα ελληνικά νησιά καθώς και άλλα μέρη, εκεί που θα υπάρχει χαμηλό ή μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα, δηλαδή εκεί οι τουρίστες θα το προτιμούν. Και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο ακριβά πια, έχουν αρχίσει και πέφτουν με αποτέλεσμα να γίνονται ανταγωνιστικά των συμβατικών αυτοκινήτων. Όσο προχωράει η τεχνολογία τόσο θα πέφτει η τιμή. Πριν από τρία χρόνια, ναι, ήταν ακριβά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα ηλεκτρικά ποδήλατα. Σήμερα όμως, δεν είναι. Είναι ελαφρώς πιο ακριβά από τα υπόλοιπα αλλά μην ξεχνάτε ότι δεν έχεις να πληρώσεις καύσιμο.
Αρχικά, ξεκινάμε, όπως θα έχετε δει, από νησιά πιο μικρά και πιο εύκολα που μπορείς να τα ελέγξεις οικονομικά, να τα βοηθήσεις. Το επόμενο νησί είναι η Χάλκη. Άρα για να φτάσουμε στα μεγάλα νησιά, όπως Κως, Κέρκυρα, Σαντορίνη και τα υπόλοιπα, θα χρειαστεί χρόνος. Το δύσκολο ήταν να γίνει η αρχή. Από τη στιγμή που έγινε η αρχή, υπάρχει ενδιαφέρον πολύ πιο έντονο σε αυτή την προοπτική.