Το Facebook χρηματοδοτεί μία έρευνα για την ανίχνευση των επιλογών των χρηστών στις εφαρμογές. Το γνωστό κοινωνικό δίκτυο έχει μπει σε μία διαμάχη με την Apple, η οποία με το iOS 14.5 δίνει την δυνατότητα στον χρήστη να επιλέγει αν επιθυμεί την ανίχνευση των επιλογών του.
Με επιστημονικό τρόπο προσπαθεί το Facebook να αντικρούσει τις ρυθμίσεις ιδιωτικότητας που προσφέρει το iOS 14. Στη σχετική δημοσίευση οι ερευνητές σημειώνουν ότι έχουν λάβει χρηματοδότηση από το Facebook, αλλά ξεκαθαρίζουν ότι εκφράζουν συμπεράσματα ερευνών.
Η μελέτη
Το επιστημονικό άρθρο που είδε το φως της ακαδημαϊκής δημοσιότητας εντοπίζει τις αλλαγές που φέρνουν οι νέες ρυθμίσεις ιδιωτικότητας του iOS που επιτρέπουν στους κατόχους συσκευών της Apple να απορρίπτουν την παρακολούθηση της δραστηριότητάς τους από τις διάφορες εφαρμογές. Το συμπέρασμα των ερευνητών είναι ότι οι αλλαγές του iOS 14 και έπειτα είναι αντίθετες στο πνεύμα του υγιούς ανταγωνισμού, ενώ σημειώνεται επίσης ότι ο μόνος που φαίνεται να επωφελείται τελικά από όλο αυτό είναι η ίδια η Apple.
Μεγάλη είναι η συζήτηση που μπορούμε να κάνουμε για το εάν μπορεί κανείς να θεωρήσει μία τέτοια έρευνα αμερόληπτη, αλλά έχει και αυτό το θέμα το ενδιαφέρον του. Δεν είναι λίγοι, πάντως, εκείνοι που σχολιάζουν αρνητικά την κίνηση αυτή του Facebook.
Η πρώτη εικόνα για το tracking
Η πρώτη εντύπωση από την καθιέρωση του App Tracking Transparency είναι ότι ελάχιστοι χρήστες συγκατατίθενται στο tracking. Τα applications που έχουν ήδη προσαρμοστεί στη νέα νόρμα της Apple ζητούν τη σχετική άδεια από τους χρήστες, αλλά σε συντριπτικό ποσοστό, κοντά στο 95% των περιπτώσεων, εισπράττουν ένα ξεκάθαρο «όχι». Η στατιστική εικόνα προέρχεται από τις ΗΠΑ, θεωρείται όμως ενδεικτική της τάσης που πρόκειται να επικρατήσει σε όλο τον κόσμο.
Επίσης, η εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Unity Technologies ανακοίνωσε ότι αναμένει πτώση των εσόδων της για την τρέχουσα χρονιά κατά 30 εκατ. δολάρια, γεγονός που συναρτάται απευθείας με την επιβολή του νέου μέτρου από την Apple.
Οπως είναι προφανές, η πρωτοβουλία της Apple θίγει ευθέως τα συμφέροντα κάθε εταιρείας η οποία βασίζεται στα έσοδα από στοχευμένες διαφημίσεις μέσω app. Μία από τις επιχειρήσεις που κατεξοχήν απειλούνται άμεσα με δραματικό περιορισμό των εσόδων τους εξαιτίας της νέας πολιτικής της Apple είναι οπωσδήποτε η Facebook. Εκπρόσωποι της οποίας αντεπιτίθενται με σφοδρότητα στην Apple εκτοξεύοντας κατηγορίες για υποκρισία και παραπλάνηση του κοινού.
Η Facebook καταγγέλλει ότι πίσω από το επιτηδευμένο πρόσχημα και τις ρομαντικές μεγαλοστομίες περί σεβασμού προς τα θεμελιώδη δικαιώματα του χρήστη κ.λπ. η Apple διαπράττει πολύ σοβαρές παραβιάσεις ιδιωτικών δεδομένων. Σύμφωνα με τη Facebook, η πλατφόρμα στοχευμένης διαφήμισης της Apple εξακολουθεί να κατασκοπεύει τους κατόχους iPhone και iPad χωρίς τη συγκατάθεσή τους.