Facebook και Instagram αποφάσισαν να κρύψουν τον αριθμο των likes. Πολλές φορές οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων δεν θέλουν για τους δικούς τους λόγους να φαίνεται ο αριθμός των likes. Άλλωστε για το ζήτημα αυτό έχουν γίνει πολλά αιτήματα στα δύο κοινωνικά δίκτυα.
Πιο συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση αναφέρεται«Ξεκινώντας από σήμερα, σας δίνουμε τη δυνατότητα να κρύψετε τον αριθμό των likes σε όλα τα posts του feed σας. Θα έχετε την επιλογή επίσης να κρύψετε τον αριθμό των likes στα δικά σας posts, έτσι ώστε άλλοι να μην μπορούν να δουν πόσα likes συγκεντρώνουν τα posts σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επικεντρωθείτε στις φωτογραφίες και τα videos που μοιράζονται αντί για το πόσα likes παίρνουν τα posts».
“Δοκιμάσαμε να κρύψουμε τον αριθμό των likes “
Ακόμη σημειώνεται: «Δοκιμάσαμε να κρύψουμε τον αριθμό των likes για να δούμε αν θα αφαιρούσε την πίεση από την εμπειρία των χρηστών του Instagram. Αυτό που μάθαμε από τους χρήστες και από ειδικούς, είναι πως το να μη βλέπεις τα likes ήταν ωφέλιμο για κάποιους και ενοχλητικό για άλλους, κυρίως επειδή οι χρήστες βλέπουν τα likes για να πάρουν μια ιδέα του τι είναι trending ή δημοφιλές, οπότε σας δίνουμε την επιλογή».
Πρόκειται αναμφίβολα για μια σημαντική αλλαγή, καθώς για κάποιους χρήστες ο αριθμός των likes έχει γίνει αυτοσκοπός δημιουργώντας τους άγχος και πίεση. Πλέον, όμως θα μπορούν να απαλλαγούν από αυτά. Σημειώνεται ότι οι χρήστες μπορούν να το ενεργοποιήσουν ή να το απενεργοποιήσουν οποιαδήποτε στιγμή επιθυμούν από τις ρυθμίσεις της κάθε εφαρμογής.
Η συνεργασία με το AFP
Το Facebook συνεργάζεται ήδη με το AFP σε 18 χώρες στην Ευρώπη, ενώ από το Μάιο του 2019 έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τα Ellinika Hoaxes, συνεργάτη του Facebook στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην Ελληνική γλώσσα.
Το AFP είναι πιστοποιημένος φορέας μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων. Το Facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πως να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στο χώρο του διαδικτύου.