Τεχνολογία

Apple Facebook: Σύγκρουση για το νέο update των iPhone

Apple Facebook: Μία μεγάλη σύγκρουση έχει ξεσπάσει μεταξύ των εταιρειών λόγω του νέου update που δίνει νέα δικαιώματα στον χρήστη.

Μία μεγάλη σύγκρουση μεταξύ της Apple και του Facebook έχει προκύψει τις τελευταίες ημέρες λόγω της διάθεσης του νέου update 14.5.1 στα iphone. Με το νέο update οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν σε κάθε εφαρμογή αν θα γίνεται  παρακολούθηση και η καταγραφή της δραστηριότητας τους.

Από τη μία πλευρά των εμπόλεμων, η Apple του Τιμ Κουκ αναλαμβάνει ρόλο προστάτιδας του δικαιώματος κάθε χρήστη να μην επιτρέπει σε ψηφιακές εφαρμογές (app) την κατασκοπεία των κινήσεών του. Από την άλλη πλευρά υπάρχει το Facebook το οποίο αντιμετωπίζει μεγάλο πρόβλημα καθώς βασίζεται πάνω στην ανίχνευση των επιλογών του χρήστη για μία σειρά από υπηρεσίες, μεταξύ αυτών και οι διαφημίσεις.

Τιμ Κουκ

Με το Αpp Tracking Transparency (Διαφάνεια στην παρακολούθηση), η Apple παρέχει σε κάθε κάτοχο συσκευής iPhone τη δυνατότητα να λέει «όχι» σε κάθε application που φακελώνει τον χρήστη, συλλέγοντας κάθε είδους προσωπικά στοιχεία. Από την άλλη πλευρά, η Facebook του Μαρκ Ζάκερμπεργκ τελεί εν βρασμώ, καθώς μέρος των εσόδων της προέρχεται από το είδος των διαφημίσεων τις οποίες το App Tracking Transparency αποκλείει.

Η Facebook έχει αποδυθεί σε μια εκστρατεία ενημέρωσης του κοινού προβάλλοντας την αλήθεια από μια σκοπιά εντελώς αντίθετη προς εκείνη της Apple. Πάντως, η οξύτητα της αντίδρασης δεν είναι ευθέως ανάλογη της πραγματικής απώλειας εσόδων. Η συνολική διαφημιστική δαπάνη αποφέρει στη Facebook περί τα 80 δισ. ευρώ ετησίως και οι διαφημίσεις οι οποίες πλήττονται από το App Tracking Transparency αντιστοιχούν περίπου στο 5%.

Επομένως, ο πόλεμος με την Apple κατ’ ουσίαν διεξάγεται κυρίως για τις μελλοντικές και ενδεχόμενες παρενέργειες των νέων μέτρων. Και αυτό είναι εύλογο, αρκεί να φανταστεί κάποιος τι θα γίνει αν, μετά το iOS, ένα εργαλείο παρόμοιο με το App Tracking Transparency υιοθετηθεί από την Google για το λειτουργικό σύστημα Android. Το οποίο χρησιμοποιείται από την πλειονότητα της παγκόσμιας κοινότητας των 1,6 δισεκατομμυρίων χρηστών, με πάνω από τα 7 στα 10 smartphones να είναι εφοδιασμένα με το λογισμικό Android. Αν η Google αποφασίσει να μιμηθεί την Apple, τότε η Facebook -μαζί με αμέτρητες άλλους δημιουργούς applications- μπορεί να φτάσει ακόμη και στη χρεοκοπία.

Η πρώτη εικόνα για το tracking

Η πρώτη εντύπωση από την καθιέρωση του App Tracking Transparency είναι ότι ελάχιστοι χρήστες συγκατατίθενται στο tracking. Τα applications που έχουν ήδη προσαρμοστεί στη νέα νόρμα της Apple ζητούν τη σχετική άδεια από τους χρήστες, αλλά σε συντριπτικό ποσοστό, κοντά στο 95% των περιπτώσεων, εισπράττουν ένα ξεκάθαρο «όχι». Η στατιστική εικόνα προέρχεται από τις ΗΠΑ, θεωρείται όμως ενδεικτική της τάσης που πρόκειται να επικρατήσει σε όλο τον κόσμο.

Επίσης, η εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών Unity Technologies ανακοίνωσε ότι αναμένει πτώση των εσόδων της για την τρέχουσα χρονιά κατά 30 εκατ. δολάρια, γεγονός που συναρτάται απευθείας με την επιβολή του νέου μέτρου από την Apple.

Οπως είναι προφανές, η πρωτοβουλία της Apple θίγει ευθέως τα συμφέροντα κάθε εταιρείας η οποία βασίζεται στα έσοδα από στοχευμένες διαφημίσεις μέσω app. Μία από τις επιχειρήσεις που κατεξοχήν απειλούνται άμεσα με δραματικό περιορισμό των εσόδων τους εξαιτίας της νέας πολιτικής της Apple είναι οπωσδήποτε η Facebook. Εκπρόσωποι της οποίας αντεπιτίθενται με σφοδρότητα στην Apple εκτοξεύοντας κατηγορίες για υποκρισία και παραπλάνηση του κοινού.

Η Facebook καταγγέλλει ότι πίσω από το επιτηδευμένο πρόσχημα και τις ρομαντικές μεγαλοστομίες περί σεβασμού προς τα θεμελιώδη δικαιώματα του χρήστη κ.λπ. η Apple διαπράττει πολύ σοβαρές παραβιάσεις ιδιωτικών δεδομένων. Σύμφωνα με τη Facebook, η πλατφόρμα στοχευμένης διαφήμισης της Apple εξακολουθεί να κατασκοπεύει τους κατόχους iPhone και iPad χωρίς τη συγκατάθεσή τους.

Μαρκ Ζάκερμπεργκ

Η Apple στρέφεται εναντίον των εσωτερικών επιχειρηματικών εφαρμογών του Facebook και του Instagram για αντιπερισπασμό.

Η αλήθεια είναι, λέει η Facebook, ότι η Apple έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της στις διαφημίσεις και μέσω των αλλαγών στο iOS 14 προσπαθεί να μετατρέψει τη δωρεάν χρήση του Διαδικτύου σε εφαρμογές και υπηρεσίες επί πληρωμή, ώστε να αποσπά κέρδη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο