Ελλάδα

Συμμορία Αττική: Στα «δίχτυα» της αστυνομίας

Συμμορία Αττική: Στα «δίχτυα» της αστυνομίας η σπείρα που έκλεβε αυτοκίνητα και μηχανές σε όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Σχηματίστηκε δικογραφία εις βάρος τους.

Η συμμορία στην Αττική που έκλεβε συστηματικά αυτοκίνητα και μηχανές «πιάστηκε στα δίχτυα» της αστυνομίας. Συνελήφθησαν 2 μέλη της συμμορίας, ενώ ταυτοποιήθηκαν 2 ακόμα συνεργοί τους.

Συγκεκριμένα, εξιχνιάστηκαν 13 κλοπές αυτοκινήτων και μια απόπειρα. Κατασχέθηκαν μεταξύ άλλων 13 αυτοκίνητα, 3 μοτοσικλέτες και 3 κινητήρες οχημάτων. Η συνολική αξία των κλεμμένων αυτοκινήτων και μηχανών εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 200.000 ευρώ!

Η λεία τους

Η εξάρθρωση της συμμορίας πραγματοποιήθηκε μετά από συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση, ενώ στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε 4 σπίτια, 2 καταστήματα πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων και εμπορίας ανταλλακτικών και σε αποθήκη, βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, και κατασχέθηκαν:

  • 13 αυτοκίνητα, 3 μοτοσικλέτες και γερανοφόρο μηχάνημα έργου,
  • 3 κινητήρες οχημάτων,
  • 7 συστήματα εξαερισμού, 2 προφυλακτήρες και οροφή οχημάτων,
  • 11 καθίσματα, 11 πόρτες και 11 αερόσακοι οχημάτων,
  • 15 ζαντολάστιχα,
  • 3 ηχοσυστήματα και 5 ηλεκτρονικές μονάδες οχημάτων,
  • πλήθος κλειδιών και ηλεκτρονικών συσκευών οχημάτων,
  • κινητά τηλέφωνα, κάρτες sim, tablet και ψηφιακοί δίσκοι αποθήκευσης δεδομένων τύπου USB,
  • καταγραφικό και κάμερες,
  • 2 σφραγίδες, πλήθος τιμολογίων, εγγράφων και ιδιόχειρων σημειώσεων.

Από την έρευνα του Τμήματος Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, διαπιστώθηκε ότι τα μέλη της εγκληματικής ομάδας διέπρατταν κλοπές αυτοκινήτων χρησιμοποιώντας την ακόλουθη μεθοδολογία δράσης:

  • διέθεταν ειδικό υλικοτεχνικό εξοπλισμό για την αφαίρεση οχημάτων (laptop, διαγνωστικά, αυτοσχέδια εργαλεία τύπου «Τ» για την παραβίαση θυρών αυτοκινήτων κ.λπ.)κινούνταν συνήθως βραδινές ώρες σε διάφορες περιοχές της Αττικής και
  • εντόπιζαν οχήματα για να τα αφαιρέσουν,
  • μετά την αφαίρεση στάθμευαν τα οχήματα για μικρό χρονικό διάστημα σε απομονωμένες περιοχές, ώστε να μην εντοπιστούν από περιπολικά της αστυνομίας,
  • με τη βραχυπρόθεσμη στάθμευση βεβαιώνονταν αν το όχημα διέθετε σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS tracker), ενώ
  • στον τελικό χώρο φύλαξης των οχημάτων τοποθετούσαν σε αυτά, είτε πλαστές είτε κανονικές πινακίδες κυκλοφορίας οχημάτων ίδιας μάρκας, τύπου και μοντέλου, προκειμένου να γίνεται δύσκολος ο εντοπισμός τους.

Τι έκαναν τα κλεμμένα

Στη συνέχεια, οι κακοποιοί είτε παρέδιδαν τα κλεμμένα αυτοκίνητα σε τρίτους, για να χρησιμοποιηθούν σε παράνομες μεταφορές μεταναστών, είτε πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου και τα πωλούσαν σε ανυποψίαστους πελάτες. Στην περίπτωση αυτή, χρησιμοποιούσαν αριθμούς πλαισίου από οχήματα που είχαν εισαγάγει και ταξινομήσει στη χώρα, ενώ για την ταξινόμησή τους στο Υπουργείο Συγκοινωνιών, χρησιμοποιούσαν στοιχεία ατόμων που δεν είχαν σχέση με τα οχήματα.

Μάλιστα, για την μεγιστοποίηση του κέρδους τους και τη νομιμοποίηση των εσόδων που τους προσέφερε η εγκληματική τους δράση, είχαν αναπτύξει το τελευταίο χρονικό διάστημα επαγγελματική δραστηριότητα στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα, τρία από τα μέλη της εγκληματικής ομάδας δραστηριοποιούνταν στην πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και στην εμπορία ανταλλακτικών, που προέρχονταν από τα κλεμμένα οχήματα.