Κόσμος

Διώρυγα του Σουέζ: Η Αίγυπτος ζητά αποζημίωση για τον αποκλεισμό

Διώρυγα του Σουέζ: Η χώρα κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.

Στα 900 εκατομμύρια δολάρια ανέρχεται το ποσό που ζητά η Αίγυπτος για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ από το Ever Given στα τέλη Μαρτίου. Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας (SCA) στην κρατική τηλεόραση, γίνονται διαπραγματεύσεις για καταβολή αποζημίωσης για τη ζημία που προκλήθηκε όταν το πλοίο προσάραξε για περίπου μια εβδομάδα στην Διώρυγα, παραλύοντας την κίνηση.

«Η Αίγυπτος δεν έκανε κανένα λάθος σε αυτό το συμβάν», είπε ο επικεφαλής και έριξε την ευθύνη στους κυβερνήτες του πλοίου. «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία διαφωνιών με την εταιρία και την ασφαλιστική ξεκινώντας από το ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια. Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρίες. Μια από τις ασφαλιστικές εταιρίες του Ever Given τόνισε επίσης σήμερα ότι το Κάιρο υπέβαλε αγωγή αποζημιώσεως 916 εκατομμυρίων δολαρίων εναντίον της Shoei Kisen, της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας.

Το Ever Given που προκάλεσε τον αποκλεισμό έχει κατασχεθεί:

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρει η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram το γιγαντιαίο πλοίο έχει κατασχεθεί και το πλήρωμά του κρατείται στην Διώρυγα του Σουέζ. Το UK Club, η ασφαλιστική εταιρία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) στο Ever Given, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι είναι απογοητευτικό που το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στη Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.

Μιλώντας στην Al-Ahram, ο ναύαρχος ανέφερε ότι η χώρα του επιδιώκει αποζημιώσεις ύψους 900 εκατομμυρίων δολαρίων. «Το πλοίο με σημαία Παναμά, Ever Given, κατασχέθηκε λόγω της μη καταβολής του ποσού των 900 εκατομμυρίων δολαρίων βάσει της απόφασης που εκδόθηκε από δικαστήριο της Ισμαηλίας», σημείωσε ο Ράμπια.

Το ποσό αντιστοιχεί, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σε «απώλειες που προκάλεσε το πλοίο στην Αρχή, εκτός από τις επιχειρήσεις ρυμούλκησης και συντήρησης». Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εμπορίου, επαναλήφθηκε στις 29 Μαρτίου αφότου το πλοίο ρυμουλκήθηκε με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων. Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, δημιουργώντας τεράστια συμφόρηση. Σύμφωνα με την SCA, η Αίγυπτος κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατομμυρίων και 15 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο.