Η Τουρκία βρίσκεται σε μία πολύ δύσκολη θέση, με τον Ερντογάν να θέλει να υλοποιήσει φαραωνικά σχέδια και την λίρα να κατρακυλάει. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η οικονομική κατάσταση της Τουρκίας είναι κρίσιμη ιδιαίτερα μετά την απόλυση του διοικητή της Τουρκικής Κεντρικής Τράπεζας.
Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Τουρκίας, προσπαθεί από την επανεκλογή του και μετά να ξεκινήσει την υλοποίηση του σχεδίου για το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης. Στις αντιδράσεις που έχουν εγερθεί, η τουρκική κυβέρνηση, επικαλείται το πρόσφατο ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ. Η φιλοδοξία του είναι το κανάλι να ενώνει την Θάλασσα του Μαρμαρά με την Μαύρη Θάλασσα.
Ερντογάν Τουρκία: Οι δηλώσεις Καραϊσμαΐλογλου για το έργο
Με δηλώσεις του ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Αντίλ Καραϊσμαΐλογλου, υπεραμύνθηκε των σχεδιασμών του προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, υποστηρίζοντας πως: «Το κανάλι της Κωνσταντινούπολης θα είναι το πιο σημαντικό συστατικό του Μεσαίου Διαδρόμου, που είναι η εμπορική οδός που συνδέει την Ευρώπη και την Ασία». Ο «Μεσαίος Διάδρομος» ξεκινάει από την τουρκική επικράτεια και συνεχίζει μέσω του Καυκάσου και της Κασπίας Θάλασσας, του Τουρκμενιστάν, του Καζακστάν, καταλήγοντας στην Κίνα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Γενί Σαφάκ, ο «Μεσαίος Διάδρομος», μέρος του έργου «One Belt, One Road», θ’ αποτελέσει: «την ασφαλέστερη και οικονομικότερη εμπορική διαδρομή». Ο ίδιος συνέκρινε τη Διαδρομή της Βόρειας Θάλασσας με τον Μέσο Διάδρομο και μίλησε υπέρ του δεύτερου, το οποίο είναι πιο ελκυστικό κλιματικά και είναι περίπου 2 χιλιάδες χιλιόμετρα και 15 ημέρες μικρότερο από τη θαλάσσια διαδρομή.
Ταυτόχρονα, ο Καραϊσμαΐλογλου σημείωσε τον μεγάλο όγκο των τουρκικών κεφαλαιουχικών επενδύσεων στην ανάπτυξη αυτής της κατεύθυνσης, καθώς και τις μεγάλες εμπορικές και οικονομικές ευκαιρίες που ανοίγουν κατά τη χρήση του Μεσαίου Διαδρόμου για την Τουρκία και τις χώρες της Κεντρικής Ασίας.
Ερντογάν Τουρκία: Το έργο
Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης (Canal Istanbul), είναι ένα σχέδιο για τη σύνδεση της Θάλασσας του Μαρμαρά με τη Μαύρη Θάλασσα, το οποίο θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου. Είναι ένα από τα πλέον φιλόδοξα της σειράς των σχεδίων που υλοποιήθηκαν υπό την ηγεσία Ερντογάν εδώ και δεκαπέντε και άλλαξαν την χώρα με την κατασκευή πληθώρας αεροδρομίων, γεφυρών, τούνελ και οδικών αρτηριών. Οι τουρκικές αρχές δηλώνουν ότι το μήκους 45 χιλιομέτρων κανάλι θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Θάλασσα του Μαρμαρά και θα μπορεί να εξυπηρετεί 160 πλοία ημερησίως.
Το έργο ύψους 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που υποστηρίζεται από τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, στοχεύει στη δημιουργία μιας εναλλακτικής διαδρομής για τη ναυτιλία, για την προστασία της Κωνσταντινούπολης από περιβαλλοντικές καταστροφές που θα μπορούσαν να προκύψουν από ατυχήματα τα οποία συνεπάγεται η μεταφορά επικίνδυνων φορτίων.
Στην περιοχή εμφανίζονται διαφημιστικές αφίσες για την πώληση οικοπέδων με θέα στο Κανάλι. Σε ένα βίντεο της προεκλογικής εκστρατείας του ο Ερντογάν παρουσιάζει το μεταφορφωμένο τοπίο γύρω από το Κανάλι με τις γέφυρες που διασταυρώνονται και πλήθος πολυτελών κτιρίων.