Ιδιαίτερες ευχαριστίες προς την Ελλάδα, τις ΗΠΑ, την Κίνα και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εξέφρασε σήμερα η Αίγυπτος για τη στήριξη που προσφέρθηκαν να δώσουν για την αποκόλληση του φορτηγού πλοίου που έχει διακόψει τη θαλάσσια διέλευση στη Διώρυγα του Σουέζ. Τις ευχαριστίες μετέφερε ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας, Οσάμα Ραμπία, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.
Διώρυγα του Σουέζ: Πιθανό «τεχνικό πρόβλημα»
Ο κ. Ραμπία τόνισε ότι το θέμα παρακολουθεί από πολύ κοντά ο Αιγύπτιος πρόεδρος, Άμπντελ Φατάχ Αλ Σίσι, επεσήμανε ότι η προσάραξη του πλοίου έγινε στο 151ο χιλιόμετρο της Παλαιάς Διώρυγας του Σουέζ και όχι στο νέο Κανάλι της Διώρυγας, που εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2015. «Εάν το 400 μέτρων μήκους και 59 μέτρων πλάτους πλοίο περνούσε από το νέο Κανάλι δε θα υπήρχε ατύχημα», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ναι μεν στο πρόβλημα συνέβαλε η αμμοθύελλα αλλά μίλησε και για ένα πιθανό «τεχνικό πρόβλημα» ή «τεχνικό λάθος».
Γι’ αυτό, όπως είπε, συνεχίζονται όλες οι προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου αλλά την ίδια στιγμή ξεκινάει και μία έρευνα για τα αίτια του προβλήματος. Άλλωστε, πριν από το “EVER GIVEN” είχαν περάσει άλλα δώδεκα πλοία χωρίς να υπάρξει κανένα απολύτως πρόβλημα.
Την ίδια στιγμή, ο κ. Ραμπία έκανε λόγο για μία μορφή αποζημιώσεων για τα 321 πλοία που έχουν εγκλωβιστεί στη Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία αξίζει να σημειωθεί ότι περνάει το 12% του παγκόσμιου εμπορίου και αποτελεί μία από τις βασικότερες πηγές ξένου συναλλάγματος για την Αίγυπτο, η οποία αποκομίζει 5,6 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο από τη διέλευση των πλοίων αυτών.
Διώρυγα του Σουέζ: Βοήθεια προσέφερε η Ελλάδα
Σήμερα, η Ελλάδα δήλωσε ότι μπορεί να παράσχει κάθε δυνατή βοήθεια και συνδρομή προς την Αίγυπτο τόσο σε επίπεδο ρυμούλκησης του φορτηγού πλοίου, όσο και σε επίπεδο εργασιών βυθοκόρησης, δηλώνει η Ελλάδα. Όπως δήλωσαν, τα Υπουργεία Εξωτερικών και Ναυτιλίας “η Ελλάδα είναι καθόλα έτοιμη να παράσχει τις κάθε δυνατή βοήθεια και συνδρομή προς την φίλη χώρα Αίγυπτο για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας, τόσο σε επίπεδο ρυμούλκησης του πλοίου, όσο και σε επίπεδο εργασιών βυθοκόρησης. Σε κάθε περίπτωση η Ελληνική πλευρά παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις ευελπιστώντας ότι πολύ σύντομα η Διώρυγα του Σουέζ θα είναι και πάλι διαθέσιμη στην διεθνή ναυσιπλοΐα”.