Η Διώρυγα του Σουέζ παραμένει αποκλεισμένη με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί «έμφραγμα» στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα. Παρά τις προσπάθειες των τελευταίων ημερών, το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given έχει κολλήσει, κυριολεκτικά, με αποτέλεσμα να υπάρχει πραγματικό «μποτιλιάρισμα» πλοίων στη Διώρυγα. Η εικόνα από ψηλά τα λέει όλα. Να σημειώσουμε ότι στην Αίγυπτο σήμερα έγινε και ένα τρομερό δυστύχημα με τρένα που έχει κοστίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 32 ανθρώπους, ενώ 66 είναι τραυματίες.
Παρά τις προσπάθειες αποκόλλησης του πλοίου, οι ειδικοί εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να πάρει ολόκληρες εβδομάδες και οι ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία ων πλοίων τους. Το μπλοκάρισμα της Διώρυγας του Σουέζ, σύμφωνα με φορείς της ναυσιπλοΐας, δημιουργεί μεγάλη ζημία στον κλάδο. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC, η βλάβη στο Ever Given έχει καθυστερήσει τη μετακίνηση εμπορικών αγαθών αξίας 9,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων ανά μέρα, το οποίο αντιστοιχεί σε ζημία περίπου 400 εκατομμυρίων την ώρα.
Η ολλανδική εταιρία Smit Salvage έχει προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες». Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες στο σημείο.
Διώρυγα του Σουέζ: Τα πλοία πάνε από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας
«Περίπου το 20% της νάφθας της Ασίας προμηθεύεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω του καναλιού του Σουέζ», δήλωσε ο Σρι Παραβαϊκαράσου, διευθυντής για το πετρέλαιο της Ασίας στο FGE, προσθέτοντας ότι τα νέα πλοία που μετακινούνται γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας στη Νότια Αφρική.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με στοιχεία του Refinitiv από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της Διώρυγας περιμένουν περισσότερα από 30 πετρελαιοφόρα.
Το πλοίο έχει μάκρος 400 μέτρα και πλάτος 59, ενώ ζυγίζει 224.000 τόνους. Επιπλέον, μεταφέρει πάνω του 20.000 κοντέινερ. Επομένως, η ρυμούλκησή του καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη. Οι εκσκαφείς πρέπει να σκάψουν σε βάθος 12-16 μέτρων στην άμμο για να απελευθερωθεί το πλοίο και να μπορεί να μετακινηθεί.
«Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού», πρόσθεσε ο Μαμίς, που επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση αυτής της θαλάσσιας διόδου, από όπου περνά, σύμφωνα με ειδικούς, περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου.