Ελλάδα

Εθνικός Ύμνος στη νοηματική: Συγκίνηση για όλη την Ελλάδα – Οι δηλώσεις των μαθητών

Εθνικός Ύμνος στη νοηματική: Η Ελευθερία και ο Χρήστος είναι οι δύο πρωταγωνιστές του εξαιρετικού βίντεο στο οποίο αποδίδεται, για πρώτη φορά στη νοηματική, ο Εθνικός Ύμνος.

Ο Εθνικός Ύμνος στη νοηματική συγκίνησε πολύ με πρωταγωνιστές την Ελευθερία Λαζαρίδου, μαθήτρια της Β’ Λυκείου και τον Χρήστο Γκανάτσα, μαθητή της Γ’ Γυμνασίου στο Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης. Εξάλλου, φέτος είναι ιδιαίτερη χρονιά καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821.

Η Ελευθερία και ο Χρήστος λοιπόν, είναι οι δύο πρωταγωνιστές του εξαιρετικού βίντεο στο οποίο αποδίδεται, για πρώτη φορά στη νοηματική, ο Εθνικός Ύμνος. Με τη βοήθεια της Σπυριδούλας Κουρτέση, η οποία είναι διερμηνέας νοηματικής γλώσσας, οι δύο μαθητές περιέγραψαν στο ΑΠΕ ΜΠΕ, τη μοναδική εμπειρία που έζησαν, υπογραμμίζοντας πως η σημαντικότερη δυσκολία ήταν να αποδώσουν στη νοηματική τον Εθνικό Ύμνο, δίχως να τον έχουν ακούσει ποτέ.

Εθνικός Ύμνος στη νοηματική: «Νιώθουμε περήφανοι»

«Νιώθω πάρα πολύ περήφανη και συγκινημένη ταυτόχρονα», δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ η Ελευθερία Λαζαρίδου. «Η συμμετοχή μου στον Εθνικό Ύμνο έχει πολύ μεγάλη σημασία για μένα διότι δεν προβλήθηκε απλώς, αλλά μάθαμε ότι ο Εθνικός Ύμνος από κωφούς είναι κάτι πραγματικά ιδιαίτερο», επισημαίνει η μαθήτρια. Πραγματικά υπερήφανος για τη συμμετοχή του δήλωσε και ο Χρήστος Γκανάτσας. «Όταν είδα το βίντεο ολοκληρωμένο, συγκινήθηκα πάρα πολύ. Μου άρεσε πολύ η απόδοση και όλο το τελικό αποτέλεσμα», εξηγεί.

Σημειώνεται πως οι δύο μαθητές επιλέχθηκαν από τον σύλλογο διδασκόντων νοηματικής γλώσσας, με βασικά κριτήρια την εκφραστικότητα και τη φυσική απόδοση της νοηματικής. Όπως οι ίδιοι εκμυστηρεύτηκαν, δεν ήταν εύκολο το εγχείρημα. «Ήταν πάρα πολύ δύσκολο για εμάς, γιατί έπρεπε να μεταφέρουμε στη νοηματική γλώσσα τον Εθνικό Ύμνο, χωρίς καν να τον έχουμε ακούσει, μελετώντας μόνο το βίντεο που μας είχε δοθεί και το οποίο έπρεπε εμείς να ενσωματώσουμε. Αυτό για να γίνει, έπρεπε να κάνουμε πολλές πρόβες», υπογραμμίζει στη νοηματική η Ελευθερία και ο Χρήστος συμπληρώνει: «Το πιο δύσκολο για μένα ήταν οι επανειλημμένες πρόβες, είτε μαζί με την Ελευθερία, είτε μόνος, έτσι ώστε να φέρουμε το αποτέλεσμα που έπρεπε».

Εθνικός Ύμνος στη νοηματική: Πώς αντέδρασαν οι δικοί τους άνθρωποι;

Περιγράφοντας τη διαδικασία που ακολουθήθηκε, ο ίδιος εξηγεί: «Στο σχολείο που φοιτούμε, στο Ειδικό Γυμνάσιο- Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Θεσσαλονίκης, ήρθαν δύο εκπρόσωποι του συλλόγου διδασκόντων και επέλεξαν, από το σύνολο των μαθητών, εμάς τους δύο, σε μία τελική επιλογή. Μας στάλθηκε το βίντεο που έπρεπε να μελετήσουμε και στη συνέχεια, ύστερα από πολλές πρόβες, φτάσαμε στο σημερινό αποτέλεσμα».

Όσο για την αντίδραση των φίλων τους, αλλά και όλων όσοι είδαν το ξεχωριστό αυτό βίντεο, η Χριστίνα αναφέρει το εξής: «Οι φίλοι μου είπαν πως είναι πολύ υπερήφανοι για μένα, αλλά και για το αποτέλεσμα του βίντεο και ήταν πάρα πολύ χαρούμενοι που συμμετείχαμε σ’ αυτό. Μου είπαν ότι το βίντεο στο σύνολό του άρεσε πολύ, διότι ήταν μια επαγγελματική δουλειά και είναι ενθουσιασμένοι». Την ίδια αντίδραση εισέπραξε από τους φίλους και την οικογένειά του και ο Χρήστος, δηλώνοντας επίσης, ενθουσιασμένος «από τον χώρο, τη σκηνοθεσία και το γενικότερο αποτέλεσμα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο