Το «Χτυποκάρδι» ήταν το πρώτο περιοδικό στην Ελλάδα με τολμηρό περιεχόμενο, που σύμφωνα με τους δημιουργούς του, έκανε τους άνδρες να καρδιοχτυπούν. «Τον Έρωτα θα τον υπηρετήσει, χωρίς την προσποιητή σεμνοτυφία των αρσακειάδων της παλιάς εποχής. Η ύλη του διαλέγεται από τα αριστουργήματα της παγκοσμίου ερωτικής φιλολογίας και ελέγχεται με σύγχρονο πνεύμα», έγραφαν στην πρώτη σελίδα του πρώτου τεύχους.
Με εξώφυλλο ημίγυμνα μοντέλα σε σέξι πόζες τράβηξε τα βλέμματα των αναγνωστών, αν και ακόμη θεωρούνταν ταμπού να διαβάζει κανείς το σκανδαλοθηρικό περιεχόμενό του. «Το έκρυβες μέσα στην εφημερίδα, το διάβαζες «κατά μόνας» και μετά το ξανάκρυβες κάτω απ΄το στρώμα ή πίσω από το ντουλάπι. Το ραδιόφωνο βούιζε «Τετάρτη χωρίς χτυποκάρδι; Φαγητό χωρίς αλάτι», επισήμαναν οι συγγραφείς Φιλήμων Παπαπολύζος και Κώστας Μαρτζούκος στο βιβλίο τους «Η Ελλάδα μέσα από τη διαφήμιση 1940-1989». Το πρώτο τεύχος είχε μια δραχμή.
Όπως αναφέρει και η mixanitouxronou.gr, εκδότης ήταν ο Μιχάλης Σαλίβερος. Ήταν το πρώτο περιοδικό που χρησιμοποίησε προκλητικές για την εποχή λέξεις, όπως «στριπτίζ» και «κολ-γκερλ». Είχε τολμηρές ερωτικές ιστορίες, σέξι γελοιογραφίες, σεξουαλικές συμβουλές από την επονομαζόμενη «Σιβύλλα», αλλά και «εγκυκλοπαιδικές» πληροφορίες.Δημοσιεύονταν κείμενα ακόμα και από διάσημους συγγραφείς, όπως ο Μιχάλης Καραγάτσης, ο Θέμος Ποταμιάνος και ο Νίκος Τσιφόρος που έγραψε τη ζωή του Καζανόβα. Κείμενα έγραφε επίσης, ο σεναριογράφος Μανώλης Σκουλούδης, αλλά και ο αρχισυντάκτης του αστυνομικού ρεπορτάζ των «Αθηναϊκών Νέων» του Οργανισμού Λαμπράκη, Νίκος Μαράκης που έγραφε ιστορίες για τα «Κολ Γκερλ» της Αθήνας.
Το «Χτυποκάρδι»
Περιείχε επίσης, ιστορίες που συνεχίζονταν και σε επόμενα τεύχη, όπως η πρωτοποριακή για την εποχή ιστορία του «άνδρα που έγινε γυναίκα», που αναφερόταν στη ζωή της δεύτερης τρανσέξουαλ στον κόσμο, της Δανέζας ζωγράφου, Λίλι Έλμπε. Πριν από την επέμβαση, ονομαζόταν Έιναρ Βέγκενερ και είχε παντρευτεί με την Γκέρντα Γκότλιμπ. «Αυτή η προσωπικότητα μου δημιουργεί παράξενες αντιδράσεις. Αλλάζω αργά αργά, αλλά σίγουρα. Ακόμη βέβαια δεν υπάρχουν εξωτερικά σημεία της αλλαγής αυτής. Τα αισθήματά μου όμως, και οι σκέψεις μου γίνονται κάθε μέρα και πιο θηλυκές. Σκέπτομαι σαν γυναίκα«, έγραφε η νουβέλα του περιοδικού.
Οι διώξεις
Ο εκδότης του περιοδικού κατηγορήθηκε ότι παραβιάζει τον νόμο περί ασέμνων δημοσιευμάτων στον Τύπο. Ο τότε εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Στυλιανός Μπούτης άσκησε δίωξη κατά του εκδότη και του υπευθύνου σύνταξης και προχώρησε στην κατάσχεση των αντιτύπων του περιοδικού που μόλις είχαν κυκλοφορήσει. Όμως, βρέθηκαν ελάχιστα, καθώς όπως έγραφε δημοσίευμα της εποχής «είχαν γίνει ανάρπαστα». Αρχικά, ο εκδότης Σαλιβέρος καταδικάστηκε σε πέντε μήνες φυλάκιση και πρόστιμο 35.000 δραχμές, ενώ η υπεύθυνη του περιοδικού Μάχη Κάφου δέχτηκε την ποινή των τριών μηνών φυλάκισης και αντίστοιχο πρόστιμο με τον εκδότη.
Οι κατηγορούμενοι άσκησαν έφεση και στις 19 Νοεμβρίου 1957 απαλλάχθηκαν από τις κατηγορίες. Περίπου έναν χρόνο μετά το πρώτο τεύχος του περιοδικού που προκάλεσε ταχυκαρδία στους άνδρες, η κυκλοφορία του σταμάτησε. Ωστόσο, άνοιξε τον δρόμο για άλλα παρόμοια και πιο προκλητικά περιοδικά, όπως το «Καρδιοχτύπι» της δεκαετίας του ΄60 που κυκλοφόρησε από τον εκδοτικό οίκο Δραγούνη, το «Στριπ-Τιζ», το «Μόνο για άνδρες», το «Look», το «Open» και το «Tutti»….