Πολιτική

Κεραμέως σχολικό έτος: Αν κριθεί αναγκαίο θα επεκταθεί

Κεραμέως σχολικό έτος: Στην Αττική έχουν κλείσει όλες οι σχολικές βαθμίδες και τα μαθήματα διεξάγονται μόνο με τηλε-εκπαίδευση.

Την επέκταση του σχολικού έτους λόγω κορωνοϊού φαίνεται πως εξετάζει η κυβέρνηση. Όπως δήλωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξή της “αν κριθεί αναγκαίο, το σχολικό έτος θα επεκταθεί, όπως έγινε και πέρσι”.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3 η υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι τα σχολεία και η κοινωνία είναι συγκοινωνούντα δοχεία και τόνισε ότι” όσο αυξάνονται τα κρούσματα κορωνοϊού στην κοινωνία θα αυξάνεται και ο αριθμός κρουσμάτων εντός των σχολικών μονάδων”. Παράλληλα αναφέρθηκε στην διδακτέα ύλη και στην τηλε-εκπαίδευση: “Η διδακτέα ύλη προχωρά κανονικά με την τηλεκπαίδευση, αν και τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία” σημείωσε.

Επίσης, τόνισε ότι το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρει στη Βουλή θα αφορά την αποκέντρωση του συστήματος στο σχολειό με στόχο ένα πιο αυτόνομο σχολείο. Όσον αφορά το σχέδιο νόμου για τα ΑΕΙ που υπερψηφίστηκε χθες στη Βουλή, εκτίμησε ότι η κοινωνία απαιτεί αλλαγές, «απαιτεί να μπει ένα τέλος στη βία και την ανομία στα πανεπιστήμια».

Όπως έχει αναφέρει για το εν λόγω νομοσχέδιο η κ. Κεραμέως “δίνει απαντήσεις στις παθογένειες”:

  • Παθογένεια πρώτη: Εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, με βαθμούς 1, 2 και 3 στα 20. Η απάντησή μας: Ακαδημαϊκές προϋποθέσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
  • Παθογένεια δεύτερη: Εισαγωγή υποψηφίων σε τμήματα που έχουν δηλώσει τυχαία, πχ ως 100ή, ως 200ή επιλογή τους. Η απάντησή μας: Συνειδητές, στοχευμένες επιλογές νέων, για να εισάγονται περισσότεροι νέοι σε τμήματα υψηλά στις προτιμήσεις τους,
  • Παθογένεια τρίτη: Πάνω από το 40% των φοιτητών μας έχει ξεπεράσει τα Ν+2 έτη σπουδών. Η απάντησή μας: Σπουδές με χρονικό όριο φοίτησης, όπως κάθε εκπαιδευτική διαδικασία,
  • Παθογένεια τέταρτη: Στρεβλή αντίληψη ότι ο μόνος δρόμος εκπαιδευτικής ανέλιξης είναι ο πανεπιστημιακός. Η απάντησή μας: Παράλληλοι εκπαιδευτικοί δρόμοι, ποιοτικές εναλλακτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τους νέους μας,
  • Παθογένεια πέμπτη: Συστημικές εστίες παραβατικότητας σε ορισμένα ΑΕΙ της χώρας. Φόβος, τραυματισμοί, αξιόποινες πράξεις, καταστροφές. Η απάντησή μας: Ασφαλές περιβάλλον φοίτησης, ελευθερία έκφρασης, διδασκαλίας και έρευνας.

Σημειώνεται ότι στο σύνολο 298 βουλευτών, επί της αρχής του νομοσχεδίου υπέρ ψήφισαν 166 βουλευτές και κατά 132 βουλευτές. Από τα κόμματα, το νομοσχέδιο υπερψήφισαν η Νέα Δημοκρατία και η Ελληνική Λύση.