Τεχνολογία

Facebook: Έφτασε τους 2,8 δισ. μηνιαίους χρήστες και αύξησε κατά 53% τα κέρδη του στο τέλος του 2020

Το Facebook ανακοίνωσε ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2020 εμφάνισε μεγάλη αύξηση εσόδων 33% και κερδών 53%, ενώ οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες του (που χρησιμοποιούν έστω μια φορά το μήνα την πλατφόρμα του) έφθασαν τα 2,8 δισεκατομμύρια, εμφανίζοντας αύξηση 12%. Σε συνδυασμό με τα Instagram, WhatsApp και Messenger που ανήκουν στο Facebook, οι συνολικοί μηνιαίοι […]

Το Facebook ανακοίνωσε ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2020 εμφάνισε μεγάλη αύξηση εσόδων 33% και κερδών 53%, ενώ οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες του (που χρησιμοποιούν έστω μια φορά το μήνα την πλατφόρμα του) έφθασαν τα 2,8 δισεκατομμύρια, εμφανίζοντας αύξηση 12%. Σε συνδυασμό με τα Instagram, WhatsApp και Messenger που ανήκουν στο Facebook, οι συνολικοί μηνιαίοι ενεργοί χρήστες τους ξεπέρασαν τα 3,3 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Περίπου 2,6 δισεκατομμύρια χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το ίδιο το Facebook ή τουλάχιστον μία από τις «συγγενικές» εφαρμογές του.

Οι αριθμοί αυτοί ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών της Γουόλ Στριτ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα οφείλονται κυρίως στις αυξημένες διαφημίσεις στο μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, μια τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας.

Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 28,07 δισεκατομμύρια δολάρια (έναντι 21,08 δισ. δολ. στο τέταρτο τρίμηνο του 2019) και τα κέρδη σε 11,22 δισ. δολ. (έναντι 7,35 δισ. δολ. στο τελευταίο τρίμηνο του 2019). Το Facebook παραδέχθηκε ότι το 2021 θα αντιμετωπίσει αυξημένες προκλήσεις τόσο από την πλευρά των ρυθμιστικών Αρχών (σε Ευρώπη και ΗΠΑ), όσο και των τεχνολογικών αλλαγών και του ανταγωνισμού (ιδίως από την Apple).

Πως ξεκίνησε το Facebook

Το Facebook είναι μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ξεκίνησε στις 4 Φεβρουαρίου του 2004. Οι χρήστες της μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω μηνυμάτων με τις επαφές τους και να τους ειδοποιούν όταν ανανεώνουν τις προσωπικές πληροφορίες τους. Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ίδρυσε το Facebook στις 4 Φεβρουαρίου 2004 ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Αρχικά δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνο οι φοιτητές του Χάρβαρντ ενώ αργότερα επεκτάθηκε για την Ivy League (χαρακτηρισμός μιας ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ).

Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους. Tο 2005 το δικαίωμα πρόσβασης επεκτάθηκε σε μαθητές συγκεκριμένων λυκείων και μέλη ορισμένων μαθητικών κοινοτήτων. Στις 26 Σεπτεμβρίου 2006 η υπηρεσία έγινε προσβάσιμη σε κάθε άνθρωπο του πλανήτη που η ηλικία του ξεπερνούσε τα 13 χρόνια.