Υπάρχει πιθανότητα να προκύψει μια μετάλλαξη ή μεταλλάξεις σε ένα στέλεχος του ιού οι οποίες να ξεφεύγουν από τα εμβόλια, τόνισε μεταξύ άλλων ο καθηγητής Γενετικής στην Ιατρική Σχολή της Γενεύης, Μανώλης Δερμιτζάκης μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ. Όπως ο ίδιος ανέφερε «δεν νομίζω ότι αυτή την στιγμή έχουμε κάτι να ανησυχούμε συγκεκριμένα αλλά πρέπει να ανησυχούμε γενικότερα για το γεγονός ότι υπάρχουν εμβολιασμοί σε περίοδο που έχουμε πολλά κρούσματα. Επομένως πρέπει να φτιαχτούν και να συνεχιστούν προγράμματα παρακολούθησης αυτών των μεταλλάξεων, όχι μόνο αυτών που ξέρουμε αλλά και καινούργιων παγκόσμια ώστε να προλάβουμε πιθανότητα εάν εμφανιστεί ένα τέτοιο στέλεχος σε σχέση με τα εμβόλια να μπορούμε να το περιορίσουμε γρηγορότερα».
Ο καθηγητής επεσήμανε ότι για εκείνον προτεραιότητα είναι το άνοιγμα γυμνάσιων – λυκείων. «Έπρεπε να ανοίξει κάτι οπωσδήποτε όμως πρέπει να γίνει με σειρά προτεραιοτήτων» σημείωσε μεταξύ άλλων και ανέφερε πως στην Ελβετία η λαβίδα της θείας της κοινωνίας γίνεται με άλλο τρόπο ποτέ δεν ακουμπάει στο στόμα. «Με απογοητεύει ότι άνοιξαν άλλες δραστηριότητες όπως η εκκλησία πριν από τα σχολεία» επεσήμανε και υπογράμμισε ότι είναι τραγικό λάθος να μιλάμε για σκι αντί για σχολεία.
Σχετικά με την έναρξη κυβέρνησης Μπάιντεν ο ίδιος σχολίασε πως νομίζει ότι θα δούμε άλλη διαχείριση της πανδημίας που θα αλλάξει και για όλον τον πλανήτη και ότι ο Μπάιντεν έχει φτιάξει μια πολύ δυνατή ομάδα επιστημονική. Επιπλέον, σημείωσε πως η Ελλάδα πάει καλύτερα απ’ ότι περιμέναμε και ότι η εστίαση από την στιγμή που ανοίξει με την ίδια ωριμότητα όπως οι άλλες, έξω δηλαδή, δεν είναι δύσκολο να το σκεφτούμε.
Αναφορικά με το θέμα των σχολείων και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι θα πρέπει να ανοίξουν πρώτα τα σχολεία ζητώντας υπομονή για τις χαλάρωση των μέτρων και το άνοιγμα των καταστημάτων. Οι αποφάσεις από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων αναμένονται μέχρι την Παρασκευή. Αν οι επιστήμονες ανάψουν το πράσινο φως τότε από την ερχόμενη εβδομάδα θα αρχίσει η επιστροφή των μαθητών στις αίθουσες και για τις άλλες βαθμίδες της εκπαίδευσης.