Σε τετράωρη στάση εργασίας προχωρούν σήμερα, Τετάρτη 20 Ιανουαρίου, από τις 10:00 π.μ. έως 14:00 οι εργαζόμενοι στο τραμ. Την «προειδοποιητική στάση εργασίας» εξήγγειλε το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Τραμ Αττικής, διαμαρτυρόμενο για τη μη σωστή λειτουργία του συστήματος τηλεματικής του Μέσου. Όπως επισημαίνουν οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους, τον Μάρτιο του 2019 τοποθετήθηκε η νέα τηλεματική με σκοπό τη βελτίωση του συγκοινωνιακού έργου προς το επιβατικό κοινό.
«Δυστυχώς», όπως σημειώνουν, «μέχρι σήμερα μόνο τα αντίθετα αποτελέσματα έχει φέρει. Η προβληματική λειτουργία της “νέας τηλεματικής” αποτελεί μείζον θέμα για τη γραμμή του τραμ που παραμένει 22 μήνες άλυτο». Κι αυτό γιατί οι “καθημερινές δυσλειτουργίες του δοκιμαστικού συστήματος, επιφέρουν σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία και την ασφάλεια των δρομολογίων, σημαντική οικονομική ζημία στην εταιρία, προβλήματα στην εξυπηρέτηση του ήδη ταλαιπωρημένου επιβατικού κοινού και τελικώς την πλήρη απαξίωση του μέσου».
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, όλο αυτό το διάστημα το προσωπικό Λειτουργίας της Γραμμής Τραμ (ηλεκτροδηγοί, κέντρο ελέγχου, επόπτες συρμών, επιθεωρητές λειτουργίας) δίνει μεγάλο αγώνα για να διασφαλίσει τις καλύτερες συνθήκες ασφάλειας στα δρομολόγια και έχουν στείλει αλλεπάλληλες επιστολές διαμαρτυρίας και εξώδικα για το ζήτημα αυτό προς κάθε κατεύθυνση, χωρις ωστόσο το πρόβλημα να λύνεται. Θυμίζουμε ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα η γραμμή του Τραμπ είχε μειωθεί αισθητά εξατίας των έργων στο Σύνταγμα και τις κοντινές στάσεις.
Λίγα λόγια για το Τραμ Αθήνας
Το τραμ της Αθήνας είναι ένα μεταφορικό μέσο σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Με τη σημερινή του μορφή, το τραμ υπάρχει στην Αθήνα από το 2004. Πρωτοεμφανίστηκε όμως στην πόλη το 1882 με τη μορφή ιππήλατων οχημάτων. Το 1908 κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα. Σταδιακά, το δίκτυο τραμ έφθασε τις 21 γραμμές. Η λειτουργία του όμως σταμάτησε το 1960, όταν τα τραμ αντικαταστάθηκαν από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία (τρόλεϊ) και θερμικά λεωφορεία.
Το σύγχρονο τραμ διαθέτει τρεις γραμμές. Οι δύο από αυτές, έχοντας αρχικά κοινή πορεία, συνδέουν το κέντρο της Αθήνας, μέσω Νέου Κόσμου και Νέας Σμύρνης, με το Παλαιό Φάληρο, και από εκεί, ακολουθούν χωριστές, αλλά παραλιακές διαδρομές, με τη μία γραμμή να κατευθύνεται προς το Νέο Φάληρο και τον Πειραιά, και την άλλη προς τη Βούλα. Η τρίτη γραμμή συνδυάζει τα παραλιακά τμήματα των άλλων δύο, συνδέοντας απευθείας τον Πειραιά με τη Βούλα.