«Γρίφος» παραμένει το άνοιγμα των σχολείων, με τους λοιμωξιολόγους και τη κυβέρνηση να είναι προβληματισμένοι. Χθες, Τρίτη 29 Δεκεμβρίου, σε συνεδρίαση που κράτησε παραπάνω από πεντέμισι ώρες και με τις απόψεις να διίστανται, αποφασίστηκε να γίνει εκ νέου συνεδρίαση στις 4 Ιανουαρίου και τότε να αποφασιστεί η ημερομηνία για την επιστροφή ή μη των μαθητών στις τάξεις.
Στη σύσκεψη η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, και τα μέλη της Επιτροπής ανέλυσαν όλα τα δεδομένα και συζήτησαν επί μακρόν τα πιθανά σενάρια και τις ημερομηνίες για το άνοιγμα των σχολείων.
Η άποψη το άνοιγμα των σχολείων (νηπιαγωγεία και δημοτικά) να γίνει στις 8 Ιανουαρίου ή ακόμη και στις 11 Ιανουαρίου κυριαρχεί. Αυτό θέλει και η κυβέρνηση, όπως έχει δηλώσει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, λέγοντας ότι προτεραιότητά μας είναι το άνοιγμα των σχολείων. Σύμφωνα, πάντως, με τις πληροφορίες, υπήρξε ένας μικρός αριθμός επιστημόνων, οι οποίοι επέμειναν ότι είναι πολύ νωρίς να ανοίξουν τα σχολεία και ότι η εξέλιξη αυτή ελλοχεύει τον κίνδυνο ραγδαίας αύξησης της διασποράς των κρουσμάτων έπειτα από λίγο χρονικό διάστημα. Επίσης, τα μέλη αυτής της άποψης έκριναν ότι οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν μετά το πρώτο δεκαήμερο – δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου.
Ποιες είναι οι ημερομηνίες που “παίζουν”:
Αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα σχολεία -κυρίως τα Δημοτικά – πρέπει να ανοίξουν στις 8 Ιανουαρίου. Σε περίπτωση, πάντως, που η κυβέρνηση δεν συμφωνήσει με αυτή την ημερομηνία, υπάρχουν προτάσεις για άνοιγμα των σχολείων και επιστροφή στα θρανία στις 11 Ιανουαρίου ή στις 18 Ιανουαρίου. Αρκετοί επιστήμονες θέλουν να ανοίξουν πρώτα τα Δημοτικά, καθώς, όπως είπε και ο καθηγητής, Νίκος Σύψας:
«Τα Δημοτικά είναι πολύ πιο ασφαλή. Το πότε θα ανοίξουν θα το κουβεντιάσει η Επιτροπή. Δεν μπορούμε να κάνουμε ισχυρές προβλέψεις. Με τα σημερινά δεδομένα, μπορούν να ανοίξουν τα σχολεία». Σε κάθε περίπτωση, η απόφαση πρέπει να ληφθεί άμεσα, καθώς έχει περάσει αρκετός καιρός που τα σχολεία έχουν μείνει κλειστά και θα χρειαστεί να ακουλουθήσουν οι διαδικασίες για την επιστροφή των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών.