Άσχημα είναι τα νέα για τους ιδιοκτήτες ντιζελοκίνητων οχημάτων που κινούνται με τα αυτοκίνητά τους στις μεγαλουπόλεις Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ κάτι τέτοιο απαγορεύεται. Ώς γνωστόν, ο έλεγχος των οχημάτων που εισέρχονται στην Ελλάδα και είναι ντιζελοκίνητα κατηγορίας Euro 4 ή και παλαιότερα είναι δύσκολος, ενώ δυσκολία υπάρχει και στον εντοπισμό τους.
Προτεραιότητα, όμως, του υπουργείου Μεταφορών είναι ο έλεγχος αυτών των οχημάτων, ο εντοπισμός τους και η επιβολή προστίμων στους ιδιοκτήτες τους που συνεχίζουν να κυκλοφορούν κανονικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πώς, όμως, σχεδιάζει η κυβέρνηση να τους εντοπίσει για να σταματήσει αυτό το… κόλπο;
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει να εφαρμόσει ακόμα και τη διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων για να διαπιστώσει με ευκολία ποιοι έχουν μόνιμη κατοικία στην Αθήνα, αλλά έχουν δηλώσει τα παλαιά diesel οχήματά τους στο… εξοχικό τους.
Κάποιοι από αυτούς βέβαια δεν έχουν καν εξοχικό, αλλά έχουν απλά καταθέσει μια υπεύθυνη δήλωση ότι διαμένουν στην επαρχία!
Με αυτόν τον τρόπο, η διασταύρωση των στοιχείων των ιδιοκτητών παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων θα γίνει με ένα κλικ και βέβαια θα καλεστούν από τις Αρχές ώστε να βεβαιώσουν τόσο την ύπαρξη… εξοχικού όσο και το ότι τα παλαιά diesel αυτοκίνητά τους κινούνται μόνο στην επαρχία και όχι εντός των απαγορευμένων ζωνών σε Αττική και Θεσσαλονίκη.
Τι θα γίνει με την ασφάλιση αυτών των οχημάτων
Το υπουργείο θα πιέσει ακόμα για αλλαγές σε σχέση με την ασφάλιση των συγκεκριμένων οχημάτων. Αυτό είναι ένα ακόμα τρωτό σημείο, το οποίο υπάρχει στην παράνομη κίνηση των παλαιών και ρυπογόνων πετρελαιοκίνητων οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, αν διαπιστωθεί ότι κάποιο πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο που πληροί τις οδηγίες ρύπων Euro4 ή και παλαιότερες κινηθεί παράνομα εντός Αττικής ή Θεσσαλονίκης και εμπλακεί σε τροχαίο η ασφαλιστική του εταιρεία δεν θα αποζημιώνει τις ζημιές που έχει προκαλέσει ή τους έχουν προκαλέσει άλλοι γιατί πολύ απλά απαγορεύεται η κυκλοφορία του.
Επίσης, οι Αρχές θα πρέπει αν καλεστούν για να καταγράψουν το συμβάν, να εφαρμόσουν τον νόμο και να επιβάλλουν το πρόστιμο των 100 ευρώ που ορίζει ο ΚΟΚ στον παραβάτη οδηγό.