Οι εργαζόμενοι των Ελληνικών Ταχυδρομείων σε διαδικτυακή τους συνέντευξη την Πέμπτη επισήμαναν ότι λόγω του σχεδίου μετασχηματισμού του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τα ΕΛΤΑ, ανάμεσα σε άλλα, θα υπάρξουν: ο διαχωρισμός των εργαζομένων σε υπαλλήλους δύο ταχυτήτων, η πλήρης απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η συρρίκνωση του δικτύου των Ταχυδρομείων.
Στη συνέντευξή τους οι εργαζόμενοι σημείωσαν ότι τα παραπάνω θα έχουν συνέπεια την υποβάθμιση της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης που θα πλήξει άμεσα τις ακριτικές περιοχές. Αυτό τόνισε κατά τη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ), Ηλίας Μπακέλλας προσθέτοντας ότι οι νέες ρυθμίσεις καταστρατηγούν κάθε έννοια Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και προαναγγέλλοντας προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
Κλείνουν 470 καταστήματα – Μένουν 3 χιλιάδες εργαζόμενοι
Ο ίδιος εξήγησε ότι βάσει του σχεδίου, από τα 670 ταχυδρομικά καταστήματα σε λειτουργία θα παραμείνουν περίπου 200 και τα υπόλοιπα θα λειτουργήσουν με franchise και πρακτόρευση, ενώ με την εφαρμογή των ρυθμίσεων για εθελουσία έξοδο 2.000 εργαζομένων και μετακινήσεις πλεονάζοντος προσωπικού εντός και εκτός ΕΛΤΑ, τα Ταχυδρομεία θα υπολειτουργούν με περίπου 3.000 εργαζομένους από τους 5.200 που έχουν σήμερα.
«Αυτά μας βρίσκουν αντίθετους και δεν θα περάσουν. Εμείς οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία θα αγωνιστούμε, όπως διαχρονικά έχουμε κάνει μέχρι τώρα, για την περιφρούρηση του κοινωνικού αγαθού της ταχυδρομικής εξυπηρέτησης, για να κρατήσουμε το ταχυδρομείο όρθιο, προσιτό και ανοιχτό για όλους τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, θα παλέψουμε για την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων και για τη δίκαιη μεταχείριση παλιών και νέων εργαζομένων», σημείωσε ο προεδρος της ΠΟΣΤ, ενώ προανήγγειλε απεργιακές κινητοποιήσεις που θα εξαγγελθούν με την εφαρμογή των ρυθμίσεων που αφορούν τα εργασιακά.
Στα θετικά του σχεδίου, ο κ. Μπακέλλας σημείωσε την Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και την πλήρη αποζημίωση των ΕΛΤΑ για την Καθολική Υπηρεσία για τα έτη 2013 – 2020, καθώς και το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου όσων είναι κοντά στη σύνταξη προσθέτοντας, πάντως, ότι έως τώρα δεν έχει καταστεί σαφές ποιούς και πόσους θα αφορά, αλλά και με τι κίνητρα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ παραδέχτηκε ότι το δίκτυο των ΕΛΤΑ ειναι απαρχαιωμένο και χρειάζεται αναδιοργάνωση προτείνοντας στρατηγικές συμμαχίες με άλλα δημόσια ευρωπαικά ταχυδρομεία.