Στην πορεία της πανδημίας του κορωνοϊού στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Μανώλης Δερμιτζάκης. Ανάμεσα σε άλλα, σημείωσε ότι δεν πρέπει να συζητάμε πότε θα βγούμε από το lockdown, αλλά πώς. Παράλληλα, είπε ότι κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν 3 με 4 σενάρια για την έξοδο από το lockdown.
Ο καθηγητής Γενετικής μίλησε στην ΕΡΤ και εξήγησε ότι «είναι δύσκολο να πει κανείς πόσο καλή εικόνα έχουμε γιατί πάντα τα τεστ έτσι όπως γίνονται, δυστυχώς σε πολλές χώρες, γίνονται περισσότερο με πρωτοβουλία του πολίτη αντί της υγειονομικής αρχής ή της πολιτείας. Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και αυτές οι δειγματοληψίες στις πλατείες που λαμβάνουν τον χαρακτήρα στοιχειοποιημένης μελέτης δεν αποτελούν ωστόσο ένα τυχαίο δείγμα του πληθυσμού έτσι ώστε να μπορούμε να εκτιμήσουμε ανά πάσα στιγμή πόσοι είναι οι θετικοί συμπτωματικοί και ασυμπτωματικοί μαζί».
Για τη σταδιακή άρση του lockdown τόνισε πως δεν συζητάμε το πώς αλλά το πότε θα ανοίξουμε και διατύπωσε την απορία του γιατί δεν έχει γίνει συζήτηση στην επιτροπή των ειδικών για την έξοδο από τα μέτρα περιορισμού.
Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν στο τραπέζι τρία, τέσσερα πιθανά σενάρια για όλες τις εξελίξεις, τόνισε ο καθηγητής. Είπε πως υπάρχουν τρεις διαστάσεις στο πώς θα ανοίξουμε. Το ένα είναι γεωγραφικό κριτήριο, το δεύτερο είναι τι θα ανοίξει και το τρίτο, είναι με τι μέτρα θα ανοίξουμε. θα περίμενα τα μέτρα αυτά να είναι ξεκάθαρα, τόνισε ο κ. Δερμιτζάκης.
Για το άνοιγμα το σχολείων είπε ότι αν ανοίξουν στις 7 του μήνα και με βάση τα κρούσματα να κυμαίνονται περίπου στα 800-900, θα ήταν ασφαλές να γίνει. Πρόσθεσε ακόμα ότι δεν θα έπρεπε να περιμένουμε θανάτους και διασωληνώσεις να μας δώσουν αυτή την ένδειξη.
Τι είπε για τα εμβόλια
Για τα εμβόλια τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας αλλά συζητάμε την αποτελεσματικότητα, η οποία με βάση τις μελέτες είναι πολύ υψηλή. Υπάρχουν όλοι οι σωστοί λόγοι να κάνουμε το εμβόλιο εκτός από αυτούς που υπάγονται στις εξαιρέσεις για διάφορους ιατρικούς λόγους. Ο καθηγητής θεωρεί απολύτως χρήσιμο ότι χρειάζεται μια αναλυτική καμπάνια ενημέρωσης από τα μέσα ενημέρωσης και όχι μια καμπάνια που αποσκοπεί σε πλύση εγκεφάλου έτσι ώστε οι πολίτες να ενημερωθούν ουσιαστικά για την αναγκαιότητα του εμβολίου.