Ελλάδα

Μετρό στάση εργασίας: Σήμερα μετά τις 9μμ δεν θα λειτουργήσουν οι γραμμές 1, 2, 3

Μετρό στάση εργασίας: Για οικονομικά και υγειονομικά αιτήματα προκηρύσσεται για σήμερα μετά τις 9μμ στάση εργασίας των εργαζομένων στις γραμμές του μετρό και του ηλεκτρικού.

Σε στάση εργασίας προχωράνε οι εργαζόμενοι σε μετρό και ηλεκτρικό με αιτήματα την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και την τήρηση των υγειονομικών όρων προστασίας. Η στάση εργασίας θα ξεκινήσει στις 21.00 και θα ισχύσει ως την λήξη της κυκλοφορίας. Την απεργία προκήρυξαν το Συνδικάτο Σταθμαρχών- Εργαζομένων Πρώτη Γραμμή και το Σωματείο Ηλεκτροδηγών και Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης στη ΣΤΑΣΥ.

Σε κοινή ανακοίνωση των εργαζομένων, αναφέρεται:

“Λόγω της άρνησης και της ολιγωρίας της Διοίκησης της ΣΤΑΣΥ. Α.Ε. να απαντήσει σε ζητήματα που αφορούν τόσο στην έναρξη των συνομιλιών για τη σύναψη Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, όσο και στην πρόληψη- οργάνωση σε ζητήματα Covid-19, τα Διοικητικά Συμβούλια των Σωματείων μας, ύστερα από συνεδρίασή τους αποφάσισαν την κήρυξη μίας προειδοποιητικής Στάσης Εργασίας, το Σάββατο 21-11-2020, από τις 21:00 έως τη λήξη της κυκλοφορίας”.

Σε δηλώσεις του, τον περασμένο μήνα, ο υπουργός Μεταφορών, Αχιλλέας Καραμανλής, είχε αναφέρει πως η κατάσταση στις συγκοινωνίες έχει βελτιωθεί με την κυκλοφορία λεωφορείων ΚΤΕΛ στην Αθήνα. Είχε πει πως ως το τέλος του προηγούμενου μήνα θα κυκλοφορούσαν επιπλέον 100 λεωφορεία και ακόμη 100 ως το τέλος του τρέχοντος μήνας.

“Δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης”

Στο μεταξύ, αυτοψία της Εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια αναφέρει πως “δεν τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα”.

Η αυτοψία πραγματοποιήθηκε στην Ομόνοια την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου, στις 9.45 το πρωί. Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής, η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού: “Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα. Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού”.

“Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα”. “Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα”.

Στο μεταξύ, τουλάχιστον 16 είναι τα κρούσματα στους εργαζόμενους της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες, λεωφορεία και τρόλεϊ) και ένα στη ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες, μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) όπως προκύπτει από καταγγελίες συνδικαλιστών και εργαζομένων.