Ο χώρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι συνήθως ανδροκρατούμενος. Τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικές προσπάθειες για να υπάρχει ισότητα και σε αυτό τον τομέα. Ωστόσο πριν από 120 χρόνια γεννήθηκε μια γυναίκα που δεν είχε τίποτα να ζηλέψει από τους άνδρες οδηγούς που είχε να ανταγωνιστεί. Πρόκειται για την Eliska junkova που κατάφερε να ξεχωρίσει σε μια περίοδο που ήταν σχεδόν απίθανο μια γυναίκα να πάρει μέρος σε αγώνες ταχύτητας.
Η Google τιμά με το σημερινό της Doodle τα 120 χρόνια από τη γέννηση της Τσέχας οδηγού ταχύτητας. Γνωστή ως η «Βασίλισσα του Τιμονιού», η Junkova αγωνίστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1920 εναντίον των κορυφαίων οδηγών της Ευρώπης, και το 1927 έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε έναν αγώνα Grand Prix. Η Eliška Junková-Khásová, όπως είναι το πλήρες όνομά της, γεννήθηκε στις 16 Νοεμβρίου του 1900 στην αυστροουγγρική πόλη Όλομουτς, που σήμερα αποτελεί μέρος της Τσεχικής Δημοκρατίας.
Όταν ξεκίνησε η αγάπη της για τα αυτοκίνητα
Απέκτησε ενδιαφέρον για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα από τα χρόνια που ήταν μαθήτρια στο Γυμνάσιο, όπου μαζί με τότε φίλο της και μετέπειτα σύντροφό της Vincenc «Čeněk» Junek (Σένεκ Γιούνεκ). Με το πάθος της για τα αυτοκίνητα να μεγαλώνει, πήρε μαθήματα οδήγησης στην Πράγα και έγινε μία από τις πρώτες γυναίκες στην Τσεχοσλοβακία που έλαβε δίπλωμα οδήγησης. Όταν ο σύζυγός της ξεκίνησε την καριέρα του ως οδηγός αγώνων, η Junkova κάθισε δίπλα του ως συνοδηγός και μηχανικός. Ωστόσο, δεν πέρασε πολύς καιρός μέχρι να αναλάβει η ίδια το τιμόνι.
Η Eliska Junkova έγινε διάσημη, τρέχοντας με την Bugatti στους πιο δύσκολους αγώνες της Ευρώπης. Ανέπτυξε μάλιστα και μια στενή προσωπική φιλία με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου, Ettore Bugatti. Η Eliska Junkova αποσύρθηκε από τους αγώνες το 1928, αλλά η «κληρονομιά» της διατηρήθηκε ζωντανή από τον Τσέχο συνθέτη Jaroslav Ježek (Γιάροσλαβ Γιέζεκ), με την κλασική τζαζ σύνθεση «Bugatti Step», καθώς και με την αυτοβιογραφία της «Η μνήμη μου είναι Bugatti».