Ελλάδα

Δήμος Αθήνας ψηφιακές υπηρεσίες: Πώς μπορούν να εξυπηρετηθούν οι πολίτες χωρίς φυσική παρουσία

Δήμος Αθήνας ψηφιακές υπηρεσίες: Το lockdown φέρνει πολλές αλλαγές στη μετακίνησή μας με αποτέλεσμα να χρειάζεται να εξυπηρετηθούμε ηλεκτρονικά, καθώς δεν μπορεί να υπάρχει φυσική παρουσία.

Το lockdown αλλάζει για μια ακόμα φορά από αύριο Σάββατο 7 Νοεμβρίου την καθημερινότητα όλων μας. Ο Δήμος Αθήνας ανταποκρινόμενος στις ανάγκες που δημιουργούν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία από αύριο προσφέρει μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες στους πολίτες ώστε να μην απαιτείται η φυσική τους παρουσία σε

Μια σειρά από ψηφιακές υπηρεσίες προσφέρει στους πολίτες ο δήμος Αθηναίων, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες που δημιουργούν οι περιορισμοί στην κυκλοφορία από αύριο. Στόχος της δημοτικής αρχής είναι να διευκολύνει τις συναλλαγές των πολιτών με τις υπηρεσίες, ώστε να μην απαιτείται η φυσική τους παρουσία σε αυτές.

Ήδη, τους προηγούμενους μήνες υπήρξε μεγάλη ανάπτυξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών, με στόχο η εξυπηρέτηση των πολιτών να γίνεται απλά, γρήγορα, από οποιοδήποτε σημείο, στο πλαίσιο και της προστασίας της δημόσιας Υγείας.

Μέσα σε διάστημα 9 μηνών έχουν εξυπηρετηθεί από τις ψηφιακές υπηρεσίες αυτές, 30.000 πολίτες και επιχειρήσεις και έχουν εγγραφεί περισσότεροι από 52.000 Αθηναίοι.

Μέσω της πλατφόρμας ψηφιακών υπηρεσιών https://eservices.cityofathens.gr/ οι πολίτες και οι επιχειρήσεις κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet που διαθέτουν μπορούν να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά για 37 υπηρεσίες. Επιλέγοντας τον τύπο της αίτησης και επισυνάπτοντας τα δικαιολογητικά που προβλέπονται για κάθε διαδικασία, αυτόματα λαμβάνουν αριθμό πρωτοκόλλου. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία από την αρμόδια υπηρεσία, το αιτούμενο πιστοποιητικό/έγγραφο «ανεβαίνει» στην ηλεκτρονική θυρίδα του ενδιαφερόμενου.

Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν ηλεκτρονικά στον Δήμο Αθηναίων για:

1. Αίτηση Χορήγησης Αντιγράφου Άδειας Λόγω Απώλειας

2. Αίτηση για νέα παροχή ρεύματος

3. Αίτηση Επανασύνδεσης Ηλεκτρικού Ρεύματος

4. Αίτηση για Απαλλαγή Τελών Καθαριότητας και Φωτισμού για Επαγγελματίες

5. Αίτηση για τη χορήγηση άδειας χρήσης κοινόχρηστου χώρου με τραπεζοκαθίσματα

6. Αίτηση Εποχικής Χρέωσης (βάσει Ν. 429/76, άρθρο 5, παρ. 2)

7. Αίτηση χορήγησης βεβαίωσης περί μη οφειλής Τ.Α.Π.

8. Αίτηση Τροποποίησης Συντελεστή Χρέωση (Επαγγελματικός – Οικιακός)

9. Άνοιγμα Οικογενειακής Μερίδας Άγαμης Μητέρας

10. Άνοιγμα οικογενειακής μερίδας μετά από απόκτηση τέκνου εντός συμφώνου συμβίωσης

11. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Γάμου

12. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Γέννησης

13. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Θανάτου

14. Αντίγραφο Ληξιαρχικής Πράξης Συμφώνου Συμβίωσης

15. Αρχική Εγγραφή στο Δημοτολόγιο όσων αποκτούν την ελληνική ιθαγένεια

16. Βεβαίωση Μόνιμης Κατοικίας

17. Δήλωση διεύθυνσης κατοικίας για εκλογικούς καταλόγους

18. Δήλωση Μη Ηλεκτροδοτούμενου Ακινήτου

19. Διόρθωση Κυρίου Ονόματος

20. Διόρθωση Τόπου Γέννησης

21. Εγγραφή Τέκνων στο Δήμο Αθηναίων λόγω Αναγνώρισης

22. Καταχώρηση Λύσης Γάμου ή Συμφώνου Συμβίωσης

23. Μεταδημότευση Άγαμου Ενήλικα στα Δημοτολόγια του Δήμου Αθηναίων

24. Μεταδημότευση διαζευγμένων ή εν χηρεία συζύγων σε δήμο ή κοινότητα εκτός του τόπου καταγωγής τους

25. Μεταδημότευση συζύγων και τέκνων όταν όλα τα μέλη της οικογένειας είναι γραμμένα στον ίδιο Δήμο

26. Μεταδημότευση συζύγων όταν ο ένας είναι δημότης του Δήμου Αθηναίων

27. Πιστοποιητικό Γέννησης

28. Πιστοποιητικό Διπλοεγγεγραμμένου

29. Πιστοποιητικό εγγραφής στα Μητρώα Αρρένων

30. Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών

31. Πιστοποιητικό Εντοπιότητας

32. Πιστοποιητικό Ιθαγένειας

33. Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης

34. Πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης για μειωμένη θητεία

35. Προσθήκη Κύριου Ονόματος

36. Χορήγηση Βεβαίωσης Δημοτικής Ενημερότητας

37. Χορήγηση Κατάστασης Ανεξόφλητων Οφειλών

Για 313 διαδικασίες υπάρχει δυνατότητα για ηλεκτρονικό ραντεβού

Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η λειτουργία της ψηφιακής πλατφόρμας https://rantevou.cityofathens.gr/, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να κλείνουν εύκολα και γρήγορα τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες του Δήμου επιλέγοντας την ημέρα και την ώρα που επιθυμούν για να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους. Στην πλατφόρμα έχουν ενσωματωθεί 313 διαδικασίες για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος μπορεί να κλείσει ραντεβού με την αρμόδια υπηρεσία, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε διάστημα δύο μηνών λειτουργίας της πλατφόρμας, έχουν ήδη προγραμματιστεί 14.500 ραντεβού.

Για όσους δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ηλεκτρονικά και έχουν επείγουσα ανάγκη υπάρχει δυνατότητα να κλείνουν τα ραντεβού τους με τις υπηρεσίες καλώντας στη γραμμή εξυπηρέτησης του Δήμου στο 210-5277000 και στο 1595. Δίνεται επίσης η δυνατότητα στους πολίτες να υποβάλουν ενστάσεις για παραβάσεις παράνομης στάθμευσης ηλεκτρονικά μέσω του συνδέσμου https://eenstasi.cityofathens.gr/eEnstasi/. Οι πολίτες αρχικά καταχωρούν τον μοναδικό αριθμό της κλήσης (κωδικός RF) και επισυνάπτουν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά αναγράφοντας τον λόγο της ένστασης. Με την καταχώρηση της αίτησης, αποστέλλεται ηλεκτρονικά αντίγραφο της αίτησης με αριθμό πρωτοκόλλου και με την ολοκλήρωση της διαδικασίας από την αρμόδια Υπηρεσία του Δήμου (αποδοχή ή απόρριψη) λαμβάνουν ένα ενημερωτικό email με την απόφαση.

Τέλος, επισημαίνεται ότι το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να ενσωματωθούν από την «ΔΑΕΜ Α.Ε.» στις ψηφιακές πλατφόρμες του Δήμου Αθηναίων, νέα πιστοποιητικά και υπηρεσίες που σταδιακά θα ανακοινώνονται στους πολίτες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο