Τεχνολογία

Spotify: Σημαντική η αύξηση των χρηστών του

Spotify: Την ώρα που το Apple Music διαθέτει 60 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές και το Amazon Music 55 εκατομμύρια, το Spotify διαθέτει ένα πολύτιμο προβάδισμα.

To Spotify, η σουηδική υπηρεσία αναπαραγωγής μουσικής, από τους 30 εκατομμύρια χρήστες τον Μάρτιο του 2016 που πλήρωναν μηνιαία συνδρομή, πλέον μετρά 144 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές.

Πιο συγκεκριμένα, τα νέα στοιχεία δείχνουν μια σημαντική αύξηση των χρηστών του Spotify αφού όπως φαίνεται και από την εικόνα που ακολουθεί, η streaming υπηρεσία μετρά πλέον 320 εκατομμύρια μηνιαίως ενεργούς χρήστες και 144 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές, σημειώνοντας αύξηση 29% και 27% αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι. Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε πως σημαντικό ρόλο στην αύξηση των αριθμών έπαιξε η κυκλοφορία της υπηρεσίας στη Ρωσία.

Μάλιστα, η ίδια η εταιρεία χαρακτηρίζει αυτό το άνοιγμα στη χώρα που βρίσκεται στη βόρεια Ευρασία, ως «το πιο πετυχημένο launch της σε νέα αγορά» ενώ στην αξιοπρόσεκτη αυτή αύξηση των χρηστών βοήθησαν και νέες καμπάνιες marketing στην Ινδία με τα podcasts να ανεβαίνουν σταθερά στην πλατφόρμα. Για αυτό το Spotify διαθέτει πλέον 1.9 εκατομμύρια podcasts και το 22% των μηνιαίως ενεργών χρηστών του ακούν περιεχόμενο podcast.

Αναφορικά με τον ανταγωνισμό, το Apple Music διαθέτει 60 εκατομμύρια επί πληρωμή συνδρομητές και το Amazon Music 55 εκατομμύρια, φανερώνοντας έτσι το πολύτιμο προβάδισμα που έχει το Spotify αν και το παράδοξο με τα παραπάνω δεδομένα είναι πως τόσο η αύξηση χρηστών όσο και η αύξηση στα έσοδα κατά 14% (1.98 δισεκατομμύρια ευρώ), δεν μπόρεσαν να μετατραπούν σε κέρδη. Μάλιστα, σημείωσε ζημίες ύψους 101 εκατομμυρίων ευρώ αυτό το τρίμηνο, τις οποίες αποδίδει κυρίως στην προσπάθειά του να προσελκύσει νέους χρήστες με εκπτωτικά πακέτα.

Να θυμίσουμε πως η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε χώρες της Αμερικής, της Ευρώπης και της Ωκεανίας και επιτρέπει την πλοήγηση και την αναζήτηση μουσικής ανά καλλιτέχνη, άλμπουμ, είδος, λίστα αναπαραγωγής ή δισκογραφικής εταιρείας. Η δομή της υπηρεσίας είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να λειτουργεί κάτω από ένα επιχειρηματικό μοντέλο με δύο κατηγοριοποιημένες βαθμίδες οι οποίες είναι το Spotify Free (160 kbit/s) και Spotify Premium (320 kbit/s). Στο Spotify Premium, όπου ο χρήστης καταβάλει κάποιο χρηματικό ποσό ως μηνιαία συνδρομή, μπορεί να ακούσει μουσική χωρίς διαφημίσεις με βελτιωμένη ποιότητα ήχου και να αποθηκεύσει μουσική για ακρόαση εκτός σύνδεσης.