Κόσμος

Κορωνοϊός τηλεόραση: Έρχεται το εικονικό κοινό στα τηλεοπτικά σόου

Κορωνοϊός τηλεόραση: Αθλητικές εκπομπές και talk shows βρέθηκαν ανάμεσα στους πρώτους που έκαναν χρήση του εικονικού κοινού, αλλά όλο και περισσότερα τηλεοπτικά προγράμματα το αξιοποιούν στην εποχή της πανδημίας.

Στη βραδινή πρεμιέρα της Δευτέρας του «The Voice», ένας διαγωνιζόμενος, ο Corey Ward, ήρθε σε δύσκολη θέση όταν κανένας από τους τέσσερεις κριτές δεν γύρισε την καρέκλα του ώστε να τον περάσουν στην επόμενη φάση. Η ιστορία του Ward, η οποία περιλάμβανε και μια αναφορά στον καρκίνο της μητέρας του, ήταν από μόνη της ένας λόγος να λάβει υποστήριξη από το κοινό. Όμως εντέλει, η ερμηνεία του με το «Way Down We Go» του Kaleo δεν ήταν αρκετή για να του εξασφαλίσει μια θέση σε κάποια ομάδα.

Θα ήταν βέβαια δίκαιο να αναρωτηθούμε αν η μοίρα του θα ήταν διαφορετική εάν φέτος ήταν μια κανονική χρονιά. Αν θα άλλαζε κάτι με την παρουσία ζωντανού κοινού, που ίσως θα μπορούσε να στηρίξει τον Ward επαρκώς έστε κάποιος κριτής να αλλάξει την κρίση του για τον υποψήφιο.

Η αλήθεια είναι πως, μάλλον, δεν θα έκανε κάποια διαφορά, και πέρα από αυτή τη δυσάρεστη στιγμή, το εικονικό κοινό της εκπομπής έκανε ό,τι έπρεπε προκαλώντας θόρυβο στο παρασκήνιο, ώστε το στούντιο να μην φαίνεται τόσο κενό όσο πράγματι ήταν.

Αθλητικές εκπομπές και talk shows βρέθηκαν ανάμεσα στους πρώτους που έκαναν χρήση του εικονικού κοινού, αλλά όλο και περισσότερα τηλεοπτικά προγράμματα το αξιοποιούν στην εποχή της πανδημίας, βρίσκοντας πολλά εμπόδια στο να μπορέσουν να έχουν ζωντανό κοινό.

Στο ABC, οι «The Conners» θα επιστρέψουν στις 21 Οκτωβρίου για το πρώτο επεισόδιο της νέας σεζόν

Το σόου, το οποίο συνήθως γυριζόταν μπροστά από κοινό που ήταν στο στούντιο του Λος Άντζελες, αποφάσισε να μην προσπαθήσει να πάρει άδεια για ζωντανή παρουσία του κοινού.

«Μιλήσαμε γι’ αυτό, και νιώθουμε πως το ρίσκο δεν αξίζει τα κέρδη, ακόμα και αν κάνουμε τεστ στα άτομα. Απλά έχουμε θέματα ασφάλειας», είπε πρόσφατα σε δημοσιογράφους η παραγωγός και πρωταγωνίστρια Sara Gilbert. Ως ηθοποιός παραδέχτηκε ότι «μπορεί να νιώσω άβολα ή ότι έχει αρνητική επίπτωση στην δουλειά μου, ακόμα και αν οι παραγωγοί μου ορκίζονται ότι δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο». «Οπότε, εσείς θα πρέπει να είστε οι κριτές,» πρόσθεσε ως απάντηση υπό τον ήχο γέλιων.

Έτσι, το σόου θα χρησιμοποιήσει ήδη ηχογραφημένο ήχο κοινού, παίρνοντας τις αντιδράσεις από εκεί για το στούντιο ως εναλλακτική

«Είμαστε περίπου 40 στην σκηνή όλοι μαζί ανεξαρτήτου στιγμής. Γελάμε, και έτσι βρίσκει ο συντάκτης την κατεύθυνση που πρέπει να κινηθεί. Αν είναι θέλημα Θεού, θα υπάρξει κάποια στιγμή που θα μπορέσουμε να μαζέψουμε άτομα στο κοινό, να βλέπουν τι γίνετε και να ηχογραφούν το γέλιο τους πριν δούμε το επεξεργασμένο προϊόν και ούτω καθεξής. Αλλά οι τωρινοί κανόνες είναι πως το γέλιο πρέπει να είναι μόνο επί σκηνής» ανέφερε ο παραγωγός Bruce Helford.

Ο επίσης παραγωγός Dave Caplan πρόσθεσε: «Αυτό είναι πρακτικά ειλικρίνεια, θα έλεγα. Ξέρετε, φυσικά, όλοι μας πιστεύουμε πως είμαστε ιδιοφυΐες, και θέλουμε να γελάμε με ότι κι αν γράφουμε.»

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι απαγορεύσεις των ζωντανών κοινών διαφέρουν με βάση τον τόπο γυρισμάτων. Για παράδειγμα, η εκπομπή «Saturday Night Live» είχε κάποιον περιορισμένο αριθμό κοινού στις θέσεις του στούντιο της Νέας Υόρκης, με το να τους κατατάσσει στις αναφορές ως εργαζόμενους.

Σε μια συνέντευξη με τον Willie Geist, ο δημιουργός Lorne Michaels είπε πως το να γυρίσει στο στούντιο και να έχει ζωντανό κοινό ήταν «το μόνο που συζητούσε το περασμένο καλοκαίρι». «Επειδή παίρνουμε μεγάλα ρίσκα και τα αστεία είναι χοντρά, όταν δεν ακούς κάποιον ήχο σε αποσυντονίζει.

Το κοινό λειτουργεί σαν μια πρίζα που κάνει το όλο κύκλωμα να δουλεύει»

Για όσους είχαν συνηθίσει να «τρέφονται» από το κοινό μπορεί να τους λείψει το πλήθος, μα όταν το θέμα έφτασε στο «The Voice» των ΗΠΑ εκεί διαπίστωσαν πώς το να έχουν ένα εικονικό κοινό ίσως αποφέρει κάποια οφέλη που δεν είχαν προβλέψει.

Σε μία κλήση με δημοσιογράφους την προηγούμενη εβδομάδα, η παραγωγός του «Voice» Audrey Morrissey είπε πως η απουσία κοινού μπορεί να κάνει την σεζόν αυτή να είναι μία από τις πιο εντυπωσιακές μουσικά που έχουμε ποτέ δει. Η πρεμιέρα της προηγούμενης Δευτέρας έδειξε πως μάλλον επιβεβαιώνεται κάτι τέτοιο. «Είναι σίγουρα μία από τις καλύτερες φωνητικά σεζόν, και πολλοί από εμάς αναρωτιόμαστε αν αυτό έχει να κάνει με την απουσία του ζωντανού κοινού και ίσως ότι οι τραγουδιστές μπορούν να ακούσουν τους εαυτούς τους καλύτερα χωρίς το κοινό» είπε στους δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι πήραν άδεια για να έχουν ζωντανά συγκρότημα. «Θα σας πω πως οι κριτές σχολίασαν ότι μπορούσαν να ακούσουν τα τραγούδια πολύ καλύτερα, κάτι το οποίο είναι λογικό αφού δεν είχαν το κοινό».

Ένα πραγματικό τεστ για το «The Voice» θα είναι όταν έρθει η στιγμή να κάνουν ζωντανά σόου, επεισόδια τα οποία επωφελούνται από την ενέργεια του πλήθους συνήθως.

«Είναι μία καλή ερώτηση. Είμαστε πολύ αγχωμένοι για να γυρίσει το κοινό πίσω» είπε η Morrissey. «Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που βαραίνουν το θέμα. Προφανώς, η ασφάλεια έρχεται πρώτη.» Όπως έχουν τώρα τα πράγματα, είπε πως δεν υπάρχουν σχέδια για κάποιο κοινό «αλλά συνεχός κοιτάμε, δοκιμάζουμε και μαθαίνουμε για το πότε θα μπορέσουμε να το προσθέσουμε». «Παρά ταύτα, κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας ώστε η εκπομπή μας να έχει ακόμα τον αέρα πως, όντως, είναι η δικιά μας εκπομπή και αυτή που όλοι θα συνεχίσουν να αγαπούν και να απολαμβάνουν».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο