Οικονομία

Εκπτώσεις Νοεμβρίου 2020: Πότε ξεκινούν και μέχρι πότε θα διαρκέσουν

Εκπτώσεις Νοεμβρίου 2020: Σύμφωνα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου, ξεκινάει η ενδιάμεση φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδος.

Από την 1η Νοεμβρίου έως και τις 14 του ερχόμενου μήνα θα διαρκέσει η φετινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του φθινοπώρου στη Θεσσαλονίκη, ενώ όσα καταστήματα το επιθυμούν μπορούν να λειτουργήσουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή της περιόδου (1 Νοεμβρίου), με προτεινόμενο ωράριο από τις 11.00 το πρωί ως τις 18.00 το απόγευμα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου (ΕΣΘ).

Κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων, πέραν της αναγραφής της παλαιάς και της νέας τιμής των προϊόντων και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Υπενθυμίζεται πως το καθεστώς των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων που ίσχυαν για την πόλη άλλαξε πέρυσι, με απόφαση της αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλας Πατουλίδου.

Στο πλαίσιο αυτό, για τα καταστήματα της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι, συνολικής διάρκειας 30 ημερών, θα ισχύουν πλέον από 1η έως 15η Νοεμβρίου και από 1η έως 15η Μαΐου, μετά κι από σχετική εισήγηση του ΕΣΘ. Να αναφέρουμε πως οι τελευταίες εκπτώσεις που είχαν γίνει ήταν οι καλοκαιρινές και σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών, ξεκίνησαν τη Δευτέρα 13 Ιουλίου και έληξαν τη Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020.

Τα καταστήματα μπόρεσαν να παραμείνουν προαιρετικά ανοικτά την Κυριακή 19 Ιουλίου 2020, με προτεινόμενο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών ωράριο λειτουργίας  11:00 – 18:00. Η Αθήνα και οι περιφερειακές αγορές ήταν έτοιμες να υποδεχτούν τους καταναλωτές τηρώντας όλους τους υγειονομικούς κανόνες, προσφέροντας όλων των ειδών τα προϊόντα σε πολύ ελκυστικές τιμές.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα κάτωθι: 

  • Είναι υποχρεωτική η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση.
  • Επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
  • Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
  • Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
  • Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
  • Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.