Πριν από λίγες ώρες κυκλοφόρησε σαν είδηση ότι το ebanking της Eurobank δέχτηκε επίθεση από χάκερς με αποτέλεσμα να βρεθούν εκτεθειμένα τα στοιχεία των πελατών της τράπεζας. Ωστόσο η Eurobank με ανακοίνωσή της διαψεύδει την πληροφορία και διευκρινίζει ότι οι πελάτες της δεν κινδυνεύουν.
Η ανακοίνωση της Eurobank
Η Eurobank ενημερώνει ότι τα συστήματα της και ειδικά το ebanking και mbanking είναι ασφαλή και δεν έχουν δεχθεί καμία επίθεση από hackers ή άλλους κακόβουλους χρήστες.
Επίσης επιστεί την προσοχή των πελατών της να μην ανοίγουν emails από άγνωστες πηγές και να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί σε ποιες σελίδες περιηγούνται στο διαδίκτυο, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να γίνουν θύματα υποκλοπής στοιχείων μέσα από τη διαδικασία «ψαρέματος» στοιχείων χρηστών.
Η Τράπεζα ουδέποτε έχει ζητήσει, δεν ζητά και δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία των
πελατών κατ΄ αυτόν τον τρόπο.
Που εστιάζουν συνήθως οι χάκερς
Σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγε η εταιρεία κυβερνο-ασφάλειας Kaspersky Lab πριν λίγα χρόνια, σε συνεργασία με την B2B International σε τουλάχιστον 800 αντιπροσώπους χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων παγκοσμίως, εξετάστηκαν οι τάσεις που εκμεταλλεύονται οι εγκληματίες του Διαδικτύου, ώστε να είναι σε θέση να κλέβουν τόσο χρήματα όσο και προσωπικά δεδομένα
Όπως αναφέρεται στη μελέτη, σε αυτή την ψηφιακή εποχή που διανύουμε, οι κυβερνο-εγκληματίες εστιάζουν πλέον κυρίως στις πληροφορίες που αφορούν στις χρηματοπιστωτικές συναλλαγές.
Οι κυριότερες ανησυχίες για τις εν λόγω υπηρεσίες περιλαμβάνουν επιθέσεις σε ψηφιακές/ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες (45%) και τερματικά POS (40%), στο φαινόμενο phising, δηλαδή του ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (35%), καθώς και επιθέσεις σε κύρια συστήματα συναλλαγών (35%) και ATM (26%).
Οι χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από τέτοιου είδους επιθέσεις είναι οι Ρωσία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ινδία, Βιετνάμ και ΗΠΑ.
Στη μελέτη της Kaspersky αναφέρεται επίσης ότι δεδομένου πως οι τράπεζες διαπραγματεύονται με αληθινά χρήματα, βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να είναι συνεχώς στόχοι επιθέσεων, οι οποίες κοστίζουν τόσο στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όσο και στους πελάτες τους. Με βάση τα στοιχεία που παρείχαν τα ιδρύματα που συμμετείχαν στη μελέτη, μία κυβερνο-επίθεση μπορεί να στοιχίσει σε μία τράπεζα σχεδόν 1 εκατομμύριο δολάρια.
Οι επιχειρηματικοί πελάτες αυτών των τραπεζών βλέπουν, κατά μέσο όρο, απώλειες ύψους 10.000 δολαρίων, ενώ οι ιδιώτες περίπου 1.500 δολαρίων. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από το πόρισμα της μελέτης προκύπτει ότι τα δύο τρίτα των τραπεζών που έλαβαν μέρος δήλωσαν ότι έχουν πέσει θύματα κάποιου είδους οικονομικής απάτης.