Το δίκτυο του ΟΑΣΑ αναμένεται να ενισχυθεί πολύ σύντομα με εκατοντάδες λεωφορεία, κατόπιν σχετικών δηλώσεων από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με ό,τι υποστήριξε ο αρμόδιος υπουργός σήμερα Παρασκευή 16 Οκτωβρίου, στον ΣΚΑΙ, με 500 λεωφορεία θα ενισχυθεί το δίκτυο του ΟΑΣΑ μέχρι το τέλος του χρόνου ενώ από τη Δευτέρα θα ενταχθούν στο δίκτυο 80 από τα 200 λεωφορεία των ΚΤΕΛ που θα εκτελούν περιφερειακές γραμμές της Αττικής. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στις άμεσες προσλήψεις προσωπικού που θα γίνουν στα λεωφορεία αλλά και τον νέο διαγωνισμό για την απόκτηση χιλίων νέων λεωφορείων στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη αρκετά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά.
Μάλιστα, τις επόμενες μέρες έρχονται στην Αθήνα τρία ηλεκτρικά λεωφορεία για να δοκιμαστούν στις συνθήκες της ελληνικής πρωτεύουσας. Ο υπουργός ξεκαθάρισε πως, απεναντίας με όσα υποστηρίζουν ορισμένοι, με τις κινήσεις αυτές ενισχύεται ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών. Τόνισε επίσης, ότι από την 1η Νοεμβρίου τίθεται σε λειτουργία ο ενιαίος πομποδέκτης στους αυτοκινητοδρόμους ενώ στόχος του υπουργείου είναι μέσα στο 2021 να διενεργηθεί ο νέος διαγωνισμός για τα ηλεκτρονικά διόδια στους αυτοκινητοδρόμους.
Έτσι, ενισχύονται σταδιακά οι γραμμές όπου εντοπίζονται προβλήματα στις ώρες αιχμής, καθώς τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ αναλαμβάνουν δρομολόγια στην περιφέρεια, όπως τόνισε και στο πρόσφατο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. «Δεν υπάρχει άνθρωπος που θα σας πει ότι το κόστος του leasing δεν είναι πιο συμφέρον για ένα μεγάλο στόλο, από το να αγοράσεις καινούρια λεωφορεία», σχολίασε ο κος Καραμανλής, επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα μεικτό σύστημα.
Είναι άλλωστε, κάτι που κάνουν όλοι οι μεγάλοι οργανισμοί συγκοινωνιών στον κόσμο, καθώς και θα αγοραστούν νέα λεωφορεία με τον μεγάλο διαγωνισμό που επίκειται, αλλά και θα γίνει άμεση προμήθεια με leasing. Σημείωσε δε ότι το κόστος των λεωφορείων με leasing είναι 30 εκατομμύρια ευρώ για τρία χρόνια, ενώ το κόστος για την αγορά αντίστοιχων νέων λεωφορείων ανέρχεται στα 60 εκατομμύρια ευρώ. Χαρακτήρισε δε το leasing μία μεγάλη αλλαγή και μία μεγάλη μεταρρύθμιση. Πάντως, θετικά στην αναβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου της περιαστικής ζώνης του νομού Θεσσαλονίκης επέδρασε η είσοδος των ΚΤΕΛ στην αστική συγκοινωνία, με τα μεγέθη να δείχνουν κάλυψη στο 100% της ζήτησης των μετακινούμενων πολιτών και την τηλεματική να καταγράφει περιορισμό της απόκλισης των δρομολογίων στο 2-3%, έναντι του 50% που έφτανε στην πρότερη κατάσταση.