Ανοιχτή στο διάλογο με τους μαθητές δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, θέτοντας ωστόσο, ως προϋπόθεση πως αυτό θα γίνει με ανοιχτά σχολεία. Απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25, Κρίτωνα Αρσένη, σχετικά με την απόφαση για «αποκλεισμό από την τηλεκπαίδευση των μαθητών που συμμετέχουν στις καταλήψεις σχολικών μονάδων», η υπουργός τόνισε «ναι, στον διάλογο αλλά με ανοικτά σχολεία και στη βάση των δημοκρατικών μας θεσμών».
«Η τηλεκπαίδευση είναι υποχρεωτική. Αλίμονο εάν όμως σ’ αυτήν έχουν πρόσβαση εκείνοι που κλείνουν μια σχολική μονάδα. Θα ήταν αδιανόητο αυτοί που παρεμποδίζουν την λειτουργία του σχολείου, που έχουν θέσει τους εαυτούς τους εκτός του σχολείου προβαίνοντας σε μια έκνομη ενέργεια, αυτοί να μπορούν να πηγαίνουν δίπλα… για να αξιοποιήσουν τα οφέλη αυτής της τηλεκπαίδευσης» είπε η κ. Κεραμέως κσι υπογράμμισε: «Αυτό, αγγίζει τη σφαίρα του παρανοϊκού».
Επίσης, η υπουργός ανέφερε πως αυτή «η ετήσια πρακτική των καταλήψεων θα πρέπει να φτάσει στο τέλος της» και επέκρινε τις πολιτικές εκείνες παρατάξεις που, όπως είπε, στηρίζουν τις καταλήψεις. Μάλιστα, επέκρινε τη Νεολαία του ΜέΡΑ25 που έβγαλε ανακοίνωση και στην οποία ρητώς δηλώνει ότι στηρίζει τις καταλήψεις. Αναφορικά με το επιχείρημα ότι οι μαθητές προβαίνουν σε καταλήψεις γιατί ζητούν να πηγαίνουν σε ένα ασφαλές από τον Covid-19 σχολείο, η υπουργός Παιδείας ανέφερε:
“Σε αντίθεση με τα ανοικτά σχολεία, σε πολλές καταλήψεις ήταν εκεί που είδαμε να μην τηρούνται τα μέτρα των αποστάσεων και τους μαθητές να μην φοράνε μάσκα».
Τα σχολεία με μαθητές πάνω από 25 ανά τάξη αποτελούν μόλις το 3% του συνόλου των τμημάτων όλης της χώρας, είπε στη συνέχεια και υπογράμμισε πως «τα σχολεία δεν αποτελούν εστίες διασποράς». Χαρακτηριστικά υπογράμμισε πως αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία καθώς σήμερα «σε 14.000 σχολικές μονάδες που διαθέτει η χώρα μας, έχουμε μόλις 27 σχολεία κλειστά, ήτοι το 0,19%. Και στα περισσότερα από τα 80.000 σχολικά τμήματα έχουμε μόλις 186 κλειστά τμήματα, ήτοι 0,22%».
Στην κριτική γιατί το υπουργείο αρνείται να προχωρήσει στην λύση της διπλής βάρδιας, πρωί – απόγευμα, των σχολικών μονάδων, ώστε να υπάρξουν ολιγομελή τμήματα, η κ. Κεραμέως απάντησε πως η πρόταση αυτή μελετήθηκε αλλά τα προβλήματα που θα υπήρχαν είναι ότι θα είχαν πρόβλημα οι εργαζόμενοι γονείς, θα έπρεπε να σταματήσει η λειτουργία του ολοήμερου σχολείου εάν οι βάρδιες γίνουν, η πρώτη 8 το πρωί με 12 το μεσημέρι και η δεύτερη 12 το μεσημέρι με 4 το απόγευμα, ύστερα τι θα γίνει με τους μαθητές της Γ’ Λυκείου που έχουν επτάωρο και προετοιμάζονται για τις πανελλήνιες και τέλος θα υπάρξει πρόβλημα με τους εκπαιδευτικούς που πηγαίνουν σε πάνω από ένα σχολεία.
Σχετικά με τις επικρίσεις του βουλευτή ότι η υπουργός δεν δέχεται τους μαθητές να κάνει διάλογο ούτε και καμία από τις 9 προτάσεις που έχει κάνει η ΟΛΜΕ, η κ. Κεραμέως απάντησε: «Έχω καλέσει τα παιδιά σε διάλογο, τους έχω ζητήσει να έρθουν να μιλήσουμε και θα το κάνουμε με πολύ μεγάλη χαρά, αλλά ο διάλογος αυτός πρέπει να γίνεται στη βάση των δημοκρατικών μας θεσμών» ενώ σχετικά με τις προτάσεις της ΟΛΜΕ σημείωσε πως «η κυβέρνηση αυτή ενέκρινε άνω του 98% των αιτημάτων για ολιγομελή τμήματα σε ΓΕΛ και σε ΕΠΑΛ».