Από τα πλέον χρήσιμα εξαρτήματα του αυτοκινήτου είναι το τιμόνι. Είναι εκείνο το οποίο καθοδηγεί το όχημά μας. Για εκείνους που παρατηρούν και μελετούν την ιστορία του αυτοκινήτου θα γνωρίζουν ότι αρχικά το τιμόνι ήταν ένας οριζόντιος λεβιές που συνδεόταν με μια κάθε κολόνα η οποία ήταν συνδεδεμένη με τον άξονα του οχήματος. Το αρχικό είδος τιμονιού ήταν αρκετά δύσκολο στην οδήγηση αφού ο λεβιές λειτουργούσε με το ένα χέρι και αν ο οδηγός ήθελε να στρίψει αριστερά θα έπρεπε να κινήσει τον λεβιέ δεξιά περνώντας το αριστερό του χέρι μπροστά από το σώμα του. Περνώντας τα χρόνια η εξέλιξη στην κατασκευή των οχημάτων άλλαξαν και το σχεδιασμό του τιμονιού.
Σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία το πρώτο τιμόνι εμφανίστηκε τον Ιούλιο του 1894 από τον Alfred Vacheron Panhard, κατασκευαστή αυτοκινήτων, στον αγώνα Παρίσι-Ρουέν που διοργανώθηκε από τον Pierre Giffard, δημοσιογράφο μίας μεγάλης εφημερίδας της εποχής, της Parisian Daily. όπως αναφέρει το driveandtravel, στον συγκεκριμένο αγώνα-ορόσημο για την αυτοκινητοβιομηχανία, παρά την μεγάλη καινοτομία του Alfred Vacheron Panhard, εκείνος κατακτά την τέταρτη θέση και οι αδελφοί PEUGEOT την πρώτη!
Αυτή η νίκη σηματοδότησε την εξέλιξη του τιμονιού της γαλλικής μάρκας, αλλά και την έναρξη μίας τεράστιας πορείας που χαρακτηρίζεται από καινοτομία, τεχνολογία και εξέλιξη. Από εκείνα τα χρόνια μέχρι τη σημερινή εποχή, ο σχεδιασμός του τιμονιού άλλαξε σε πολλά μοντέλα. Μερικά από τα οποία, όταν τα βλέπουμε σήμερα – όχι στο δρόμο φυσικά- σε μουσεία ή στο διαδίκτυο μας προκαλούν ακόμη και γέλιο. Κι όμως στην εποχή τους θεωρούνταν ό,τι πιο σύγχρονο και χλιδάτο υπήρχε. Ας δούμε παρακάτω τα εφτά πιο παράξενα τιμόνια που έμειναν στην ιστορία.
Aston Martin Lagonda
Στην Lagonda η Aston Martin τοποθέτησε μπροστά από τον φουτουριστικό ψηφιακό πίνακα οργάνων ένα εξίσου φουτουριστικό τιμόνι.
Citroen DS
Της Γαλλικής εταιρίας της άρεσε από παλιά να πειραματίζεται με τα τιμόνια και έτσι στο DS της δεκαετίας του 1960, τοποθέτησε αυτό που βλέπεις στη παραπάνω φωτογραφία. Ένα μονοάκτινο τιμόνι.
Citroen Karin
Η Citroen στα πρωτότυπα της έκανε τις υπερβάσεις της, και στο πρωτότυπο Karin τοποθέτησε στο κέντρο του τιμονιού ένα κανονικό τηλέφωνο.
Ford Wrist-Twist
Αποτελεί ένα από τα πλέον αξιοθαύμαστα τιμόνια, αφού όπως βλέπετε παρακάτω αντί για ένα “μοχλό” τοποθέτησαν δυο. Άρα τί είναι καλύτερο από ένα τίμονι τα δυο τιμόνια θα μπορούσε να πει κάποιος χαριτολογώντας.
Honda EV-STER
To EV-STER Concept παρουσιάστηκε πριν από 2 χρόνια και ουσιαστικά δεν έχει τιμόνι, αλλά δύο joystick, όπως ακριβώς έχουν οι παιχνιδομηχανές. Θα είναι άραγε έτσι το μέλλον; Θα το δείξει η ιστορία.
Lancia Orca
Στο πρωτότυπο Orca η Lancia τοποθέτησε πάνω στο τιμόνι όλα τα κουμπιά ελέγχου του αυτοκινήτου, ενώ πάνω του βρισκόταν ακόμη και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.
Mazda MX-03
Όταν οι Ιάπωνες παντρεύουν το cockpit ενός μαχητικού αεροσκάφους και το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, τότε γεννάται το εσωτερικό του πρωτότυπου Mazda MX-03 που παρουσιάστηκε το 1985.