Οικονομία

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ξεκινά ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίησή τους

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Πρόκειται για το δεύτερο περιουσιακό στοιχείο υπό ειδική διαχείριση μετά την ΕΛΒΟ, αρμοδιότητας του υπουργείου Οικονομικών, που βαίνει προς αξιοποίηση.

Την έναρξη του διεθνή διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, του μεγαλύτερου Ναυπηγείου της χώρας αλλά και ολόκληρης της περιοχής της ανατολικής Μεσογείου, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών. Όπως τονίζει το αρμόδιο υπουργείο, πρόκειται για το δεύτερο περιουσιακό στοιχείο υπό ειδική διαχείριση μετά την ΕΛΒΟ, αρμοδιότητάς του , που βαίνει προς αξιοποίηση.

“Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, σταθερά προσηλωμένη στο μεταρρυθμιστικό της έργο, εξυγιαίνει και επαναδραστηριοποιεί σημαντικές επιχειρήσεις με χρόνια προβλήματα, με στόχο την επίτευξη υψηλής και διατηρήσιμης ανάπτυξης και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας” καταλήγει η σχετική ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ.

Τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά είναι οι μεγαλύτερες και παλαιότερες σύγχρονες ναυπηγικές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα. Βρίσκονται στην περιοχή Σκαραμαγκά στα δυτικά του νομού Αττικής, στον όρμο του Σκαραμαγκά. ιδρύθηκαν το 1937/1939. Μέχρι το 2010, ο ρόλος τΟΥς ήταν πολλαπλός. Εκτός από πολλές νέες κατασκευές, από το 1988 έως το 2010 είχαν αναλάβει και την κατασκευή τρένων όπως και ανακατασκευές πολλών παλαιών κλιναμαξών για τον ΟΣΕ ΑΕ και τον ΗΣΑΠ.  Στην κατασκευή αυτών των συρμών, τα Ναυπηγεία χρειαζόντουσαν τη βοήθεια άλλων εταιριών, και του εσωτερικού και του εξωτερικού, όπως: Siemens Hellas, γερμανική Siemens AG, Bombardier , Bombardier Transportation, ADtranz, Temoinsa, Νικ. Κιολεΐδης Α.Β.Ε.Ε, ΜΑΝ Γερμανίας, InterCat ΑΒΕΕ , AEG, LEW και άλλες. Επίσης, διαθέτουν τις εγκαταστάσεις και τον εξοπλισμό ακόμα και για την κατασκευή αεροσκαφών.

Εκτείνονται σε χώρο 832.000m², με 65.000m² από αυτά να είναι στεγασμένα. Διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500 και 250 χιλιάδων τόνων, καθώς και τρεις μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72 χιλιάδες, 60 χιλιάδες και 36 χιλιάδες τόνοι). Όπως και κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών. Επίσης, είναι εξοπλισμένα κυρίως με μηχανήματα τεχνολογίας CNC (Telerex) και οπτικής εργασίας (φωτοκύτταρο).

Από την αρχή της λειτουργίας τους, τα Ναυπηγεία έχουν εκτελέσει εργασίες σε πάνω από 9.000 πλοία, μεταξύ των οποίων:

  • Πλοία του 6ου Αμερικανικού Στόλου
  • Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού
  • Φρεγάτες ΜΕΚΟ 200ΗΝ
  • Υποβρύχια 209
  • Υποβρύχια 214

Άδωνις Γεωργιάδης: “Μεγάλη επιτυχία της κυβέρνησης”

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, έως το τέλος του μήνα θα οριστικοποιηθεί η πρόταση της αμερικανικής U.S. International Development Finance Corporation (DFC) και της ελληνικής Onex για την απόκτηση των ναυπηγείων Ελευσίνας μέσω της δεύτερης. Επιπλέον, όπως ανακοίνωσε χθες, οι δύο πλευρές εξετάζουν να συμμετάσχουν από κοινού στο διαγωνισμό παραχώρησης της εκμετάλλευσης των ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, μόλις προχωρήσει ο διαγωνισμός για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, θα έχει κλείσει ένα σημαντικός κύκλος εξυγίανσης της ναυπηγικής ζώνης της χώρας. Περιέγραψε μάλιστα ως «μεγάλη επιτυχία» της κυβέρνησης να κλείσει το ζήτημα αυτό μέσα σε 18 μήνες. Οι επαφές των δύο πλευρών, DFC και Onex, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης στο 3ο ΙnvestGR Forum, έγιναν χθες στην Ουάσιγκτον και αποτελούν την τρίτη θετική εξέλιξη σε ό,τι αφορά τις ξένες επενδύσεις στη χώρα.