Πολιτική

Μαθήματα Σάββατα και Κυριακές έρχονται στα υπό κατάληψη σχολεία

Κεραμέως καταλήψεις: Θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες με μαθήματα σε αργίες και σαββατοκυριάκα.

Συνεχίζονται οι καταλήψεις στα σχολεία με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως να δηλώνει ότι θα αναπληρωθούν οι χαμένες ώρες. Η κ. Νίκη Κεραμέως δήλωσε για ακόμα μια φορά ότι ο «ο διάλογος γίνεται με ανοικτά σχολεία» και ότι κανείς δεν μπορεί να εμποδίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Έτσι, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν οι ώρες διδασκαλίας που έχουν χαθεί θα αναπληρωθούν ως εξής:

▪ Όλες οι χαμένες ώρες μαθημάτων θα καλυφθούν μέσω διδασκαλίας τις ημέρες σχολικών εορτών, αργιών, Σαββάτων, σχολικών περιπάτων.

▪ Από αύριο, στις σχολικές μονάδες που τελούν υπό κατάληψη ξεκινά υποχρεωτική για όλους σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου, καταρτίζεται από σήμερα το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αναλυτικές οδηγίες για τη λειτουργία της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχουν εκδοθεί και αποσταλεί με την έναρξη του σχολικού έτους.

«Θεμιτή κάθε θέση και άποψη, αλλά ο διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία. Δεν μπορεί οποιοσδήποτε να εμποδίζει την πρόσβαση στην εκπαίδευση», τόνισε η υπουργός Παιδείας.

Χθες δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση για τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου, που θα είναι επιφορτισμένος να διαχειρίζεται κρίσεις που προκύπτουν στο σχολικό περιβάλλον, όπως οι καταλήψεις.

Ο θεσμός του Σχολικού Συμβούλου είναι γεγονός, τουλάχιστον στα χαρτιά, μιας και δημοσιεύτηκε η απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, που ορίζει τα καθήκοντα και το πλαίσιο λειτουργίας για τον νέο αυτό ρόλο στα σχολεία. Ο Σχολικός Σύμβουλος θα είναι κάποιος εκπαιδευτικός που θα πρέπει μεταξύ πολλών άλλων να αναλάβει και τη διαχείριση κρίσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα. Τέτοια κρίση θεωρείται και η κατάληψη και ο Σχολικός Σύμβουλος θα είναι επιφορτισμένος με το καθήκον να λύσει το «πρόβλημα».

Βασικό έργο του Συμβούλου Σχολικής Ζωής, θα είναι ν΄ αντιμετωπίζει τα ζητήματα, που απασχολούν τη σχολική μονάδα και τη σχολική κοινότητα που εκτείνονται και στην κοινωνία, μέσα από οργανωμένες κοινωνικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, επιδιώκει να στηρίξει και να βελτιώσει τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς μηχανισμούς, αναλαμβάνοντας ένα έργο προληπτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα στην αντιμετώπιση και καταπολέμηση πολλών κοινωνικών και παιδαγωγικών προβλημάτων, που ανακύπτουν στη σχολική τάξη, στη ζωή της σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και επηρεάζουν τη ζωή των μαθητών.

Για την πλήρωση των θέσεων του Συμβούλου Σχολικής Ζωής θα λαμβάνεται υπόψη η παιδαγωγική γνώση και επάρκεια του εκπαιδευτικού η οποία πιστοποιείται από πτυχίο Παιδαγωγικού Τμήματος ή Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης ή από Μεταπτυχιακό δίπλωμα με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής ή από διδακτορικό τίτλο σπουδών με αντικείμενο την Παιδαγωγική ή την Κοινωνική Παιδαγωγική ή τις Επιστήμες Εκπαίδευσης ή τις Επιστήμες της Αγωγής.