Όπως ανακοίνωσε ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης η παραλιακή λεωφόρος Αθνών – Σουνίου θα παραμείνει κλειστεί για 20 έως 25 ημέρες, λόγω σημαντικής ρωγμής στο βράχο των δύο τούνελ, γνωστών και ως Τρύπες του Καραμανλή. Η τροχαία θα κατευθύνει τα οχήματα σε εναλλακτική διαδρομή μέσω Βάρκιζας.
Τα τούνελ του Καραμανλή
Τα δύο απότομα τούνελ μεταξύ Βάρκιζας και Αγίας Μαρίνας Κορωπίου που βρίσκονται στο 31ο χιλιόμετρο της Λεωφόρου Αθηνών Σουνίου, είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία του οδικού δικτύου στην Αττική και είναι γνωστά ως οι «τρύπες του Καραμανλή». Η διάνοιξή τους επέτρεψε την επικοινωνία της Αθήνας με τη νότια ακτής της Αττικής, ενώ το σημείο απέκτησε και μεγάλη ιστορική σημασία, καθώς εκεί στις 13 Αυγούστου του 1968 ο Αλέκος Παναγούλης προσπάθησε να δολοφονήσει τον δικτάτορα Γεώργιο Παπαδόπουλο.
Έκρυψε τα εκρηκτικά στη σήραγγα, η αυτοσχέδια βόμβα εξερράγη, αλλά το αυτοκίνητο του δικτάτορα είχε περάσει για ελάχιστα δευτερόλεπτα από το σημείο. Νυχτερινή λήψη της «Τρύπας του Καραμανλή» .
Οι σήραγγες της Αθηνών – Σουνίου αποτελούν ένα επικίνδυνο σημείο της παραλιακής, στο οποίο οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, εξαιτίας της κλίσης του δρόμου και της χαμηλής ορατότητας στο εσωτερικό τους, όπως αναφέρει η Μηχανή του Χρόνου.
Όταν κατασκευάστηκαν όμως αντιμετωπίστηκαν ως ένα έργο τεράστιας σημασίας, με δεδομένο ότι μέχρι τότε, οι περιοχές στα παράλια της Νότιας Αττικής ήταν αποκλεισμένες από την πρωτεύουσα και η σύνδεση γινόταν από τα Μεσόγεια. Το κατασκευαστικό αυτό έργο ήταν το αγαπημένο του πρωθυπουργού Καραμανλή. Ωστόσο στα εγκαίνια της δεύτερης «Τρύπας» τον Μάρτιο του 1980 δεν παρευρέθηκε, παρότι είχε παρακολουθήσει προσωπικά την διαπλάτυνση του δρόμου και την κατασκευή της σήραγγας.
Η υπόγεια σήραγγα μήκους 7 μέτρων της Λεωφόρου Αθηνών- Σουνίου κατασκευάστηκε μέσα σε χρονικό διάστημα 3 μηνών ενώ κόστισε στο κράτος 10 εκατομμύρια δραχμές. To νήμα έκοψαν ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Δημ. Έργων Αρ. Τσιπλάκος και ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής Κοβαίος Παλαιότερα είχε επιβληθεί το άτυπο έθιμο του κορναρίσματος κατά το πέρασμα των οδηγών. Σήμερα, η συνήθεια αυτή έχει εκλείψει ωστόσο αυτό που παραμένει σταθερό είναι η μειωμένη ταχύτητα που επιβάλλεται κατά την είσοδο των σηραγγών.
Οι «τρύπες του Καραμανλή» είναι γνωστές και ως «Λουμπάρδα». Έτσι ονομάζονταν οι σήραγγες ή τα τούνελ που άνοιγαν οι μηχανικοί στα βουνά με ανατινάξεις βράχων. Στη κυριολεξία λουμπάρδα ήταν το κανόνι κατά τη διάρκεια της ενετικής και τουρκικής κυριαρχίας των ελληνικών εδαφών. Η σήραγγα της «Λουμπάρδας» έδωσε το όνομα της σε ολόκληρη την παραλία της Αγίας Μαρίνας. Η σήραγγα της «Λουμπάρδας» βρίσκεται ανάμεσα στη Βάρκιζα και στην Αγία Μαρίνα Κορωπίου. Η Βάρκιζα είναι το παλαιότερο όνομα της περιοχής που διατηρείται μέχρι και σήμερα. Ωστόσο το 1968 η περιοχή μετονομάστηκε σε «Αλίανθος», δηλαδή μικρό αγριολούλουδο με κίτρινα πέταλα.
Η εκκλησία της Αγίας Μαρίνας δεν ήταν εύκολα προσεγγίσιμη από την Αθήνα καθώς στην ανέγερση της το 1947, το κατασκευαστικό έργο της κυβέρνηση Καραμανλή δεν είχε ολοκληρωθεί. Η Αγία Μαρίνα μέχρι τον 19ο αιώνα λεγόταν»Αλυκός». Το όνομα αυτό προήλθε από το πηγάδι , που υπάρχει ακόμα και σήμερα στον οικισμό σε ένα χωράφι κοντά στην Οδό Λουμπάρδας.
Η περιοχή μετονομάστηκε σε Αγία Μαρίνα από την ομώνυμη εκκλησία που είναι χτισμένη στην περιοχή. Στη θέση της σημερινής εκκλησίας της Αγίας Μαρίνας Κορωπίου, υπήρχαν ερείπια άλλης παλαιότερης χριστιανικής εκκλησίας. Ο ιδιοκτήτης του κτήματος Γιώργος Δ. Παπαμιχάλης , ενώ καλλιεργούσε το χωράφι του, βρήκε μια μαρμάρινη κολόνα, που έφερε επιγραφή με αρχαία γράμματα.