Το TikTok αφαίρεσε πάνω από εκατό εκατομμύρια βίντεο εντός των πρώτων έξι μηνών του 2020.
Κάνοντας σύγκριση με το δεύτερο μισό του 2019, η δημοφιλής εφαρμογή είχε κατεβάσει μόλις 49 εκατομμύρια βίντεο με αυτόν τον διπλασιασμό να αποδίδεται στην ολοένα και αυξανόμενη βάση χρηστών του TikTok, η οποία τροφοδοτήθηκε και από τα lockdowns της πανδημίας του κορωνοϊού.
Η αναφορά διαφάνειας του TikTok αποκάλυψε αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για την πλατφόρμα και αυτό που ξεχώρισε, σύμφωνα με το unboxholics, είναι ο αριθμός βίντεο που αφαιρέθηκαν από την εφαρμογή καθώς διέγραψε 104 εκατομμύρια βίντεο μόλις στους έξι πρώτους μήνες της χρονιάς που διανύουμε.
Γιατί το TikTok αφαίρεσε τόσα εκατομμύρια βίντεο;
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δήλωση του TikTok πως τα βίντεο που αφαιρέθηκαν αποτελούν «λιγότερο από το 1% όλου του περιεχομένου που ανεβαίνει στην πλατφόρμα». To 1/3 των διαγραφών αφορούσαν γυμνό περιεχόμενο ή σεξουαλικές δραστηριότητες, ενώ το 22.3% αφορούσαν την ασφάλεια ανηλίκων και τo 19.6% αφορούσε παράνομες δραστηριότητες ενώ το 13.4% αυτοκτονίες, αυτοτραυματισμούς και άλλες επικίνδυνες πράξεις. Παραπληροφόρηση, bullying, ρητορική μίσους και επικίνδυνοι οργανισμοί αποτελούν ποσοστό μικρότερο του 5% συνολικά.
Όσο αφορά στη γεωγραφική κατανομή των διαγραφών, στην κορυφή βρίσκεται η Ινδία και την πεντάδα συμπληρώνουν ΗΠΑ, Πακιστάν, Βραζιλία και Ηνωμένο Βασίλειο. Σύμφωνα με το TikTok, το 96.4% των διαγραφών έλαβαν χώρα πριν κάποιος χρήστης κάνει αναφορά στα εν λόγω βίντεο, ενώ στο 90.3% των περιπτώσεων το βίντεο αφαιρέθηκε πριν προλάβει να το δει κάποιος.
Η δημοφιλής εφαρμογή προτείνει ένα «παγκόσμιο συνασπισμό» ενάντια σε επιβλαβές περιεχόμενο
Μαζί με την αναφορά διαφάνειας, το TikTok καλεί και στη δημιουργία ενός συνασπισμού των social media για την αντιμετώπιση του επιβλαβούς περιεχομένου. Με επιστολές της στις υπόλοιπες πλατφόρμες, η CEO του TikTok, Vanessa Pappas, προτείνει ένα μνημόνιο συνεργασίας στο οποίο όποτε μία πλατφόρμα εντοπίζει βίαιο ή ακατάλληλο περιεχόμενο, θα ενημερώνει και τους ανταγωνιστές της. Μία τέτοια “τράπεζα δεδομένων” θα ωφελούσε όλες τις εταιρίες καθώς λιγότεροι χρήστες θα ανέβαζαν ακατάλληλο περιεχόμενο, ανεξαρτήτως της πλατφόρμας που χρησιμοποιούν.