Η Deutsche Bank προχώρησε σε μια απόφαση που έχουν ήδη προχωρήσει αρκετές τράπεζες στην Ευρώπη. Κλείνει το 20% των υποκαταστημάτων της στη Γερμανία, προσπαθώντας να μειώσει τα έξοδα σε μια περίοδο μεγάλης ύφεσης. Το σχέδιο είναι να αντικαταστήσει τις υπηρεσίες που προσέφεραν τα υποκαταστήματα, με ψηφιακές υπηρεσίες που έγιναν «δημοφιλέστερες» μέσα στην πανδημία. Παρά τις προσπάθειες της διοίκησης της τράπεζας να παρουσιάσει την απόφαση αυτή σαν μια προειλημμένη απόφαση αξιοποίησης των νέων ψηφιακών δυνατοτήτων, η νέα οικονομική ύφεση παίζει καθοριστικό ρόλο στη συρρίκνωση της παρουσίας της. Ερώτημα παραμένει τι θα γίνει με τους πολλούς εργαζόμενούς της που θα βρεθούν χωρίς αντικείμενο προστασίας.
Οι δηλώσεις του διοικητικού στελέχους της Deutsche Bank «χρυσώνουν το χάπι»
Ειδικότερα, η Deutsche Bank σχεδιάζει να κλείσει ένα στα πέντε καταστήματα στην εγχώρια αγορά της, καθώς προσπαθεί να περιορίσει το κόστος και να αξιοποιήσει τις νέες συνήθειες των πελατών κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού, όπως δήλωσε διοικητικό στέλεχος στο ΑΠΕ. Ο Φίλιπ Γκόσοβ, που είναι επιβλέπει τις δραστηριότητες λιανικής τραπεζικής στη Γερμανία, δήλωσε στο Reuters ότι η μείωση σε περίπου 400 καταστήματα από τα σχεδόν 500 σήμερα θα γίνει κυρίως σε αστικές περιοχές και να εφαρμοστεί ‘το συντομότερο δυνατόν”.
Η εξέλιξη έρχεται ενώ η Deutsche Bank υποβάλλεται σε εκτεταμένη αναδιάρθρωση των παγκόσμιων δραστηριοτήτων της που ξεκίνησε το 2019 ύστερα από χρόνια ζημιογόνας χρήσης.
Οι γερμανικές τράπεζες παραδοσιακά λειτουργούν μεγάλο αριθμό καταστημάτων συγκριτικά με αυτές στην Ολλανδία ή τη Βρετανία, όπου οι πελάτες είναι πιο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές υπηρεσίες. Οι τράπεζες σε όλη την Ευρώπη επανεξετάζουν τη στρατηγική τους για το δίκτυό τους υπό το πρίσμα της κρίσης του κορονοϊού. Η ανταγωνίστρια της Deutsche, η Commerzbank, αποφάσισε πρόσφατα να κλείσει 200 από τα 1.000 καταστήματά της και εξετάζει το κλείσιμο εκατοντάδων ακόμα.
“Ο κορονοϊός έχει αλλάξει περαιτέρω τις απαιτήσεις προς τις συμβουλευτικές υπηρεσίες και τις δραστηριότητες δικτύου”, δήλωσε ο Γκόσοβ. “Ακόμα και πελάτες που προηγουμένως δεν ήταν πολύ εξοικειωμένοι με τη διαδικτυακή τραπεζική κάνουν τώρα πολλές απλές τραπεζικές συναλλαγές από το σπίτι τους στον υπολογιστή ή το iPad”, δήλωσε.