Ελλάδα

Πολιτική Προστασία 112: Το νούμερό σου στην έκτακτη ανάγκη

Το 112 συνενώνει όλες τις υπηρεσίες απόκρισης σε περιστατικά εκτάκτου ανάγκης της χώρας μας και είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, πάντα και παντού, από όπου κι αν το καλέσουμε.

Η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ξεκινά τη νέα της ενημερωτική καμπάνια για το 112, με κεντρικό μήνυμα «112 – Το νούμερό σου στην έκτακτη ανάγκη». Σκοπός της καμπάνιας είναι να γνωρίσουμε καλύτερα όλοι μας τον έναν αριθμό που μπορούμε να καλούμε για κάθε επείγον περιστατικό ή φυσική καταστροφή. Το 112 συνενώνει όλες τις υπηρεσίες απόκρισης σε περιστατικά εκτάκτου ανάγκης της χώρας μας και είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, πάντα και παντού, από όπου κι αν το καλέσουμε.

Με κάθε κλήση στον συγκεκριμένο τριψήφιο αριθμό, κάθε πολίτης, κάθε επισκέπτης στη χώρα μας, λαμβάνει άμεση, συντονισμένη και αποτελεσματική βοήθεια, όπου κι αν βρίσκεται. Η αναβάθμισή του και η προσαρμογή του στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα, καθώς και η εν λόγω ενημερωτική καμπάνια, αποτελούν δράση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Νίκος Χαρδαλιάς: “Η ετοιμότητα είναι το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίζουμε πάντα και τα πάντα αποτελεσματικά”

Σχετική ανάρτηση για το 112 έκανε και ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς. “Το νούμερο που είναι εκεί για όλους και για όλα, για συντονισμένη και αποτελεσματική βοήθεια σε κάθε περίπτωση ανάγκης. Όλα όσα έχουν αξία στη ζωή μας έχουν ένα νούμερο για να τα προστατεύει. Ένα νούμερο, μια υπηρεσία που όσο περνάει ο καιρός, σκοπεύουμε να αναβαθμίζουμε ολοένα και περισσότερο, γιατί η ετοιμότητα είναι το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίζουμε πάντα και τα πάντα αποτελεσματικά. 112 λοιπόν, το νούμερό μας σε κάθε έκτακτη ανάγκη”, έγραψε χαρακτηριστικά στα social media.

Τι είναι όμως το 112;

Το 112 αποτελεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία επικοινωνιών εκτάκτου ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει εισερχόμενο και εξερχόμενο σκέλος. Ως προς το εισερχόμενο σκέλος, μπορείτε να καλέσετε δωρεάν το 112 σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οπουδήποτε στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προς το εξερχόμενο σκέλος, μπορείτε να λάβετε προειδοποίηση μέσω διαφόρων τεχνολογιών και καναλιών επικοινωνίας, για επαπειλούμενο ή εν εξελίξει καταστροφικό συμβάν ή επικίνδυνη κατάσταση που συνιστά άμεση απειλή για τη ζωή, την υγεία ή την ασφάλειά σας, προκειμένου να λάβει οδηγίες για τη λήψη μέτρων αυτοπροστασίας.

Αν διαθέτετε έξυπνο κινητό (smartphone) θα λαμβάνετε γραπτό προειδοποιητικό μήνυμα (μήνυμα Εκπομπής Κυψέλης (Cell Broadcast – CB), που θα εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου και θα συνοδεύεται από χαρακτηριστικό ήχο συναγερμού (διαφορετικού από κάθε άλλο ήχο ειδοποίησης της συσκευής). Αυτό που απαιτείται είναι να έχετε ενημερωμένο λογισμικό (firmware) από τον κατασκευαστή και παράλληλα ορισμένες ρυθμίσεις στα τερματικά σας.

Αν δεν έχετε έξυπνο κινητό (smartphone), πατήστε εδώ για να εγγραφείτε ή καλέστε το 112, προκειμένου να λαμβάνετε ειδοποιήσεις με έναν από τους εξής τρόπους:

  • Σύντομα μηνύματα (Short Message Service – SMS). Αν δεν διαθέτετε έξυπνο κινητό, μπορείτε να λαμβάνετε γραπτό μήνυμα. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.
  • Μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email). Θα λαμβάνετε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε σε κινητό τηλέφωνο, tablet, σταθερό ή φορητό υπολογιστή. Ως αποστολέας του μηνύματος εμφανίζεται το 112.
  • Φωνητικοί συναγερμοί. Θα δέχεστε τηλεφωνική κλήση στο κινητό ή σταθερό σας τηλέφωνο. Ως καλών θα εμφανίζεται το 112. Μόλις απαντήσετε την κλήση, θα ακούσετε φωνητικό μήνυμα, ηχογραφημένο ή μεταφρασμένο από γραπτό κείμενο (text-to-speech).

Διευκρινίζεται ότι:

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές  στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή  κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM). Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής). Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.

Οι πολίτες μπορούν επίσης να ειδοποιήσουν στο 112 με εναλλακτικούς τρόπους:

  • Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS)  ή MMS στον αριθμό 112.
  • Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση contact@112.gov.gr.

Όταν απαντηθεί η κλήση σας, ο τηλεφωνητής θα σας κάνει ερωτήσεις για να προσδιοριστεί η θέση του συμβάντος και να διαπιστωθεί το είδος της βοήθειας που χρειάζεστε. Όταν επικοινωνείτε με το 112 με κάποιον από τους εναλλακτικούς τρόπους, γράψτε στο μήνυμά σας τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
  • Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
  • Υπάρχουν τραυματίες;
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο