Nέα της αγοράς

InstaShop: Αυτή είναι η ελληνική startup που πουλήθηκε έναντι 360.000.000 δολαρίων

InstaShop: Πρόκειται για το μεγαλύτερο deal με ελληνική startup.

Το ποσό των 360 εκατομμυρίων δολαρίων κατέβαλε ο γερμανικός όμιλος Delivery Hero προκειμένου να εξαγοράσει την InstaShop, μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρείες στον τομέα του online delivery.

Ο γερμανικός όμιλος  επιδιώκοντας να επωφεληθεί περαιτέρω από την «έκρηξη» των διαδικτυακών αγορών εν μέσω πανδημίας, απέκτησε την εφαρμογή παντοπωλείων InstaShop, μια ελληνική startup που δραστηριοποιείται στο Ντουμπάι, έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων. Η εν λόγω εξαγορά μάλιστα, θεωρείται το μεγαλύτερο deal με ελληνική startup καθώς πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες συμφωνίες των τελευταίων χρόνων στην ευρύτερη περιοχή ενώ έρχεται σε συνέχεια της εξαγοράς της Softomotive από τη Microsoft νωρίτερα φέτος.

Η εξαγορά αποτελεί μέρος της ραγδαίας ανάπτυξης της Delivery Hero, η οποία πρόσφατα αντικατέστησε την εταιρεία πληρωμών Wirecard στον γερμανικό δείκτη Dax 30 των blue chip. Η εταιρεία σχεδιάζει περαιτέρω διείσδυση στο delivery του ηλεκτρονικού εμπορίου, τομέας που εκτιμάται ότι θα αξίζει τα 450 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Για αυτό ο λόγος που έγινε τώρα η εξαγορά της InstaShop, σχετίζεται με το ότι λήφθηκαν υπόψη οι μέχρι τώρα επιδόσεις και η αναπτυξιακή δυναμική που εμφανίζει, την ώρα που μάλιστα επεκτείνει τις δραστηριότητες της και εκτός ελληνικής αγοράς.

Να αναφέρουμε πως η InstaShop, εταιρεία με παρουσία στην αγορά περίπου πέντε χρόνια, εκτιμάται ότι διαθέτει μισό εκατομμύριο χρήστες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Κατάρ, το Μπαχρέιν, την Αίγυπτο και τον Λίβανο, όπου πραγματοποιεί παραδόσεις, εντός μιας ώρας, προϊόντων, από φρέσκα φρούτα και λαχανικά, μέχρι φαρμακευτικά προϊόντα και λουλούδια. Η εφαρμογή της InstaShop δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν παραγγελίες σε σουπερμάρκετ και άλλα τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα τους όποτε θελήσουν, ακόμη και σε μισή με μία ώρα μετά από την παραγγελία.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2015 ως μια ιδέα του Γιάννη Τσιώρη, ο οποίος εργαζόταν τότε στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία. Διαπιστώνοντας ότι υπάρχει πραγματικά έδαφος για ανάπτυξη κερδοφόρων δραστηριοτήτων στον τομέα online παραγγελιών – διανομής, ο κ. Τσιώρης παραιτήθηκε από την Philips, δημιούργησε ολιγομελή ομάδα μαζί με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, συν-ιδρύτρια της εταιρείας και ξεκίνησαν την ανάπτυξη της επιχείρησης.

Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους VentureFriends των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου, καθώς και την επενδυτική εταιρεία του Ντουμπάι, Jabbar. Η πρώτη χρηματοδότηση έδωσε στην InstaShop τη δυνατότητα να αναπτυχθεί ταχύτατα. Μέσα σε πέντε χρόνια λοιπόν, οι παραγγελίες σχεδόν εκατονταπλασιάστηκαν, οι δραστηριότητες επεκτάθηκαν σε πέντε χώρες και σήμερα η InstaSshop είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά τροφίμων στη Μέση Ανατολή.