Στα δύο κόπηκε, σύμφωνα με ανακοίνωση από τη διαχειρίστρια εταιρεία Mitsui OSK Lines, το ιαπωνικό φορτηγό πλοίο MV Wakashio, που είχε εξοκείλει σε έναν ύφαλο στον Μαυρίκιο, με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα 1.000 τόνοι καυσίμου.
Ο Μαυρίκιος στον Ινδικό Ωκεανό βιώνει μία από τις πιο τρομερές οικολογικές του κρίσεις, όπως αναφέρει η Greenpeace Africa. Από τις 25 Ιουλίου που το ιαπωνικό πλοίο MV Wakashio χτύπησε σε κοραλλιογενή ύφαλο στα νοτιοανατολικά παράλια του Μαυρίκιου, και αφού το πλήρωμα το εγκατέλειψε, εμφανίστηκε ρωγμή στο κύτος του και παράλληλα τα καύσιμά του άρχισαν να διαρρέουν στη θάλασσα.
Φαινόταν αναπόφευκτο να σπάσει στα δύο το πλοίο
«Επιβεβαιώθηκε ότι το πλοίο κόπηκε στα δύο», ανέφερε η Mitsui, διευκρινίζοντας ότι η πληροφορία προέρχεται από την ιδιοκτήτρια εταιρεία, τη Nagashiki Shipping. Εδώ και αρκετές ημέρες, φαινόταν αναπόφευκτο να σπάσει στα δύο το πλοίο που προσάραξε στις 25 Ιουλίου στα νοτιοανατολικά του Μαυρίκιου. Τα σωστικά συνεργεία έδωσαν μάχη με τον χρόνο για να αντλήσουν τους περίπου 3.000 τόνους πετρελαίου που είχαν απομείνει στις δεξαμενές του μετά την αρχική διαρροή, προκειμένου να σωθούν από την καταστροφή οι προστατευόμενες περιοχές του νησιού, όπως τα μαγκρόβια δάση και τα απειλούμενα είδη.
Σύμφωνα με τις Αρχές, απέμεναν περίπου 90 τόνοι καυσίμων στο πλοίο όταν κόπηκε στα δύο. Όπως προτάσσει μια αστυνομική πηγή που μίλησε στο Γαλλικό Πρακτορείο, οι αρχές του Μαυρίκιου σχεδιάζουν να ρυμουλκήσουν το μπροστινό μέρος του πλοίου, το μεγαλύτερο από τα δύο τμήματα και να το βυθίσουν στα ανοιχτά, για να αποφευχθούν τυχόν επιπρόσθετες καταστροφές. Το εναπομείναν τμήμα παραμένει πάνω στον ύφαλο.
Δριμύ κατηγορώ στην κυβέρνηση του Μαυρίκιου για αμέλεια
Πολλοί κατηγορούν την κυβέρνηση του Μαυρίκιου για αμέλεια, με τους κατοίκους του τουριστικού νησιού να διερωτώνται γιατί έγιναν τόσες λίγες ενέργειες από τη στιγμή που προσάραξε το πλοίο μέχρι να αρχίσει η διαρροή. Ο πρωθυπουργός Πραβίντ Τζουγκνότ δήλωσε ωστόσο, ότι δεν έγινε κανένα λάθος και αρνήθηκε να ζητήσει συγγνώμη. Η κυβέρνηση σκοπεύει επίσης να ζητήσει αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια και τη διαχειρίστρια εταιρεία του MV Wakashio για τις ζημιές που προκλήθηκαν και για το κόστος καθαρισμού των ακτών.
Αξίζει να αναφέρουμε πως η κατάσταση έγινε ανησυχητική αρκετά μετά, στις 6 Αυγούστου. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός της χώρας επισκέφτηκε την περιοχή. Έκτοτε, οι προσπάθειες σταθεροποίησης του πλοίου και άντλησης του πετρελαίου είχαν αποτύχει, ενώ τα κύματα του Ινδικού Ωκεανού χτυπούσαν το πλοίο, σύμφωνα με ό,τι δήλωσαν ο Maudho, υπουργός Αλιείας, και ο υπουργός Περιβάλλοντος Kavy Ramano στη Guardian.