Ελλάδα

Κίνηση ματ ο Ελληνικός Στρατός

Η διαδικασία για την ΕΛΒΟ ολοκληρώνεται στις 27 Αυγούστου.

Στην τελική ευθεία για την απόκτηση της ΕΛΒΟ βρισκόμαστε και όπως όλα δείχνουν η ισραηλινών συμφερόντων κοινοπραξία SK Group και Plasan προηγούνται για την απόκτησή της, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί στις 27 Αυγούστου. Της κοινοπραξίας ηγούνται ο επιχειρηματίας Samy Katsav (SK Group), ο διευθύνων σύμβουλος της Plasan, Dani Ziv, που από κοινού θα ελέγχουν περί το 90% της νέας ΕΛΒΟ, και ο Έλληνας επιχειρηματίας Αριστείδης Γλίνης, ο οποίος πιθανότατα και θα είναι επικεφαλής του management της ελληνικής εταιρείας. Η πρόταση εξαγοράς κατατέθηκε στις 13 Ιουλίου και η ολοκλήρωση της αξιολόγησης του επιχειρηματικού σχεδίου, που αποτελεί μέρος της διαγωνιστικής διαδικασία αναμένεται να γίνει έως τις 27 Αυγούστου οπότε και θα ανοίξει και η οικονομική προσφορά, όπως προαναφέραμε.

Όπως αναφέρει το newsauto, oι νέες κατηγορίες οχημάτων που θα κατασκευάζει η νέα ΕΛΒΟ σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι τρεις και θα περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα, οχήματα ειδικού τύπου και πολιτικά οχήματα. Ωστόσο, μπορεί να περιληφθούν και άλλα προϊόντα όπως φορητός οπλισμός, προστιθέμενα συστήματα θωράκισης οχημάτων και ηλεκτροπτικός εξοπλισμός. Αυτό είναι λίαν πιθανό καθώς ο Samy Katsav ελέγχει μέσω του ομίλου Samy Group τις εταιρείες Israeli Weapons Indusries (IWI), Meprolight Ltd., Israel Shipyards Ltd. και Uni-Scope Optical.

Η ισραηλινή Plasan κατασκευάζει ήδη δύο οχήματα το Guarder και το SandCat.

To Guarder είναι ένα θωρακισμένο λεωφορείο για αστυνομικές δυνάμεις καταστολής, το οποίο βασίζεται στο σασί του γερμανικού ΜΑΝ SE (4X4) με χωρητικότητα 25 ανδρών. Το SandCat, είναι ένα θωρακισμένο όχημα χωρητικότητας τεσσάρων ή πέντε ανδρών, το οποίο βασίζεται στο σασί των αμερικανικών πολιτικών φορτηγών Ford F-350 και F-550.

Τα οχήματα είναι θωρακισμένα με σύνθετη θωράκιση (cοmposite armor) που συνδυάζει στρώσεις μετάλλου, πλαστικού και κεραμικού υλικού, καθώς και διάκενα αέρα. Ο μεγαλύτερος πελάτης φαίνεται να είναι η μεξικανική αστυνομία με 125 μονάδες και ακολουθούν χώρες όπως το Καζακστάν, η Κολομβία και η Νιγηρία με 25-30 μονάδες κάθε μία.

Τα συγκεκριμένα οχήματα μπορεί να χρησιμοποιηθούν από την Ελληνική Αστυνομία αλλά και από τον Ελληνικό Στρατό ιδίως τώρα που έχει ανακοινωθεί η αντικατάσταση 10.000 οχημάτων Mercedes και Steyr. Μάλιστα αν η νέα εταιρεία κερδίσει και το συμβόλαιο αντικατάστασής τους τα έσοδα της νέας ΕΛΒΟ θα είναι παχυλά για τουλάχιστον μία δεκαετία.