Ο Μαυρίκιος στον Ινδικό Ωκεανό βιώνει μία από τις πιο τρομερές οικολογικές του κρίσεις, όπως αναφέρει η Greenpeace Africa. Από τις 25 Ιουλίου που το ιαπωνικό πλοίο MV Wakashio χτύπησε σε κοραλλιογενή ύφαλο στα νοτιοανατολικά παράλια του Μαυρίκιου, και αφού το πλήρωμα το εγκατέλειψε, εμφανίστηκε ρωγμή στο κύτος του και παράλληλα τα καύσιμά του άρχισαν να διαρρέουν στη θάλασσα.
Το χρονικό του ατυχήματος
Η κατάσταση έγινε ανησυχητική αρκετά μετά, στις 6 Αυγούστου. Στην 7 Αυγούστου ο πρωθυπουργός της χώρας επισκέφτηκε την περιοχή. Εν τω μεταξύ πάνω από χίλιοι τόνοι πετρελαίου έχουν διαρρεύσει στη θάλασσα.
Έκτοτε, οι προσπάθειες σταθεροποίησης του πλοίου και άντλησης του πετρελαίου έχουν αποτύχει, ενώ τα κύματα του Ινδικού Ωκεανού χτυπούν το πλοίο, δήλωσε ο Maudho, υπουργός Αλιείας, και ο υπουργός Περιβάλλοντος Kavy Ramano στη Guardian.
Οι εικόνες της πετρελαιοκηλίδας καταγράφηκαν από δορυφόρους που της Maxar Technologies. Αυτές οι εικόνες, που ελήφθησαν το πρωί της 7ης Αυγούστου, δείχνουν τεράστιες κηλίδες από μαύρο λάδι.
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης ο Μαυρίκιος από την Παρασκευή 10 Αυγούστου
Ο πρωθυπουργός του νησιωτικού κράτους, Πραβίντ Τζουγκνότ, κήρυξε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τον Μαυρίκιο το βράδυ της Παρασκευής αναφέροντας πως η χώρα του δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση από μόνη της και θα ζητήσει διεθνή συνδρομή. Για την καταπολέμηση της διαρροής η Γαλλία δεσμεύτηκε να βοηθήσει μιας και το Ρεουνιόν (ανήκει στη Γαλλία) ανήκει στο ίδιο σύμπλεγμα με τον Μαυρίκιο και σίγουρα θα επηρεαστεί. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του WAKASHIO ανέφερε ότι καταπολεμά την εξάπλωση.
Τι δηλώνουν οι εταιρίες που έχουν τον έλεγχο και τη διαχείριση του πλοίου
Η εταιρεία Mitsui OSK Lines, που διαχειρίζεται το ιαπωνικό φορτηγό πλοίο αναγκάστηκε σήμερα να ζητήσει συγγνώμη για την μεγάλη πετρελαιοκηλίδα, η οποία σύμφωνα με αξιωματούχους και περιβαλλοντολόγους προκαλεί οικολογική καταστροφή. «Ζητάμε βαθιά συγγνώμη για το μεγάλο πρόβλημα που προκαλέσαμε», δήλωσε ο Ακιχίκο Όνο, εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Mitsui OSK Lines σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία θα «κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να επιλύσει το ζήτημα».
Η Mitsui OSK Lines και η Nagashiki Shipping, η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσουν το κόστος της ζημιάς στο φυσικό περιβάλλον.
Η διαρροή σταμάτησε – Ο κίνδυνος παραμένει
Το βράδυ της Δευτέρας 10 Αυγούστου, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι κατάφεραν να σταματήσουν τη διαρροή, αλλά ο κίνδυνος συνεχίζει να είναι μεγάλος μιας και το πλοίο μπορεί να διαλυθεί μέσα στη θάλασσα τη στιγμή που μεταφέρει μαζούτ, πετρέλαιο και λιπαντικό σε μεγάλες ποσότητες.
Μαζί με τα νησιά Ρεουνιόν και Ροντρίγκες, ο Μαυρίκιος αποτελεί το νησιωτικό συγκρότημα των νησιών Μασκαρέν. Αυτό το αρχιπέλαγος δημιουργήθηκε από μία σειρά υποθαλάσσιων ηφαιστειακών εκρήξεων πριν από περίπου 8 με 10 εκατομμύρια χρόνια κατά τη διέλευση της Αφρικανικής τεκτονικής πλάκας πάνω από το θερμό σημείο του Ρεουνιόν.