Τεχνολογία

Έρχεται τρένο με ταχύτητες αεροπλάνου – Αθήνα Θεσσαλονίκη σε 40 λεπτά μόνο

Αναμένεται να πηγαίνει με 1200 χιλιόμετρα την ώρα.

Η επενδυτική είσοδος του Έλον Μάσκ μέσω της Tesla στην Ελλάδα κάνει πολλούς να σκεφτούν ότι πολύ σύντομα θα έρθει και το απόλυτο μέσο μεταφοράς το οποίο θα κάνει το δρομολόγιο Αθήνα Θεσσαλονίκη σε σαράντα λεπτά περίπου. Απίστευτο; Κι όμως πραγματικό αν σκεφτεί κανείς ότι εδώ και λίγα χρόνια η εταιρεία Hyperloop One, έχει αναπτύξει ένα σύστημα επιδιώκοντας να δημιουργήσει έναν εναλλακτικό τρόπο με τον οποίο, μελλοντικά, οι άνθρωποι θα μπορούν να ταξιδεύουν με μεγάλες ταχύτητες. Πρόκειται για ένα υπερηχητικό τραίνο το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια στο εσωτερικό αγωγών, μέσα σε κενά αέρος.

Η πρωτότυπη ιδέα για το εγχείρημα ανήκει στον Elon Musk, ιδρυτή της κατασκευάστριας εταιρείας πυραύλων SpaceX και της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla Motors. Ο Musk είχε προτείνει τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφοράς ανθρώπων και φορτίων μέσω γιγάντιων σωλήνων. Τα βαγόνια του ουσιαστικά θα είναι ευρύχωρες κάψουλες που θα χωράνε 20 το πολύ άτομα.

Η ιδέα πίσω από το Hyperloop ξεκίνησε το 1972, όταν ο φυσικός Ρ.M. Σάλτερ φανταζόταν το vactrain, ένα τρένο, το οποίο σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρένα, δεν θα κινούνταν πάνω σε ράγες, αλλά μέσα σε μεγάλους σωλήνες με κενό αέρος που θα ένωναν πόλεις. Το αρχικό σχέδιο του Mασκ είναι να συνδέσει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο που βρίσκονται σε απόσταση 600 χλμ. μεταξύ τους και καθώς το Hyperloop θα κινείται με ταχύτητα που θα ξεπερνάει τα 1.200 χλμ/ώρα, αυτό σημαίνει ότι το υπερ-τρένο θα συνδέει τις δύο μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ σε περίπου 65 λεπτά.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Αμερικανός επιχειρηματίας το κόστος του εισιτηρίου θα είναι πολύ χαμηλό (μεταξύ 15 και 20 δολαρίων), ενώ το τραίνο θα μπορεί, πέραν των επιβατών, να μεταφέρει και κάθε είδους φορτίο- ακόμα και αμάξια- και να το παραδίδει με ασφάλεια στον τελικό προορισμό. Όπως έχει δηλώσει ο Μάσκ η αίσθηση που θα έχουν οι επιβάτες θα είναι σχεδόν ίδια με εκείνη που έχουν όσοι ταξιδεύουν με μπόινγκ και όχι όπως εκείνοι που διασκεδάζουν με τα τρενάκια ταχύτητας στο λούνα πάρκ όπως θεωρούσαν κάποιοι κακεντρεχείς.