Δεν έχει τέλος το δράμα με τα τροχαία δυστυχήματα στην Κρήτη. Νέο θανατηφόρο τροχαίο σημειώθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής, λίγο πριν από την είσοδο του Κάτω Χωριού (στη Σιδερένια Καμάρα) Ιεράπετρας στο Λασίθι.
Μοτοποδήλατο, στο οποίο επέβαιναν δύο νεαροί, Πακιστανικής υπηκοότητας, βγήκε από την πορεία του, έπεσε πάνω σε δένδρα κι ακολούθησε «τρελή» πορεία, με αποτέλεσμα, τον θανάσιμο τραυματισμό του ενός και τον σοβαρό τραυματισμό του δεύτερου.
Το συγκεκριμένο σημείο του τροχαίου δυστυχήματος είναι πάρα πολύ επικίνδυνο, καθώς υπάρχει μία απότομη στροφή, την οποία δεν μπορούν να υπολογίσουν οι οδηγοί που δεν γνωρίζουν την περιοχή. Μάλιστα, στο σημείο έχουν σημειωθεί πάρα πολλά τροχαία δυστυχήματα. Οι διερχόμενοι οδηγοί κάλεσαν το ΕΚΑΒ, όπου έσπευσαν δύο ασθενοφόρα το ένα πήρε τον τραυματία και τον μετέφερε στο Νοσοκομείο Ιεράπετρας και το δεύτερο παρέλαβε τον νεκρό άνδρα, ενώ στο σημείο έσπευσε και η αστυνομία.
Σημειώνεται ότι επειδή δεν είχαν μαζί τους κάποια χαρτιά που να δηλώνουν την ταυτότητά τους γίνεται μεγάλη προσπάθεια να ταυτοποιηθούν γι’ αυτό αναζητείται όποιος γνωρίζει κάτι για την ταυτότητά τους να βοηθήσει την Αστυνομία. Προανάκριση διενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Ιεράπετρας.
Δείτε φωτογραφίες από το τροχαίο
Τι καταγγέλλει ο Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κρήτης
Θυμίζουμε ότι στις αρχές του καλοκαιριού ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.Τ.Α.) Κρήτης Γιάννης Λιονάκης με αφορμή δυστύχημα που είχε γίνει τότε καυτηρίασε το ζήτημα των υποδομών του νησιού, αλλά και της οδικής συμπεριφοράς, υπενθυμίζοντας παράλληλα πως τα περισσότερα θανατηφόρα συμβαίνουν όχι στο εθνικό δίκτυο, αλλά σε δρόμους εντός της πόλης, όπως και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
«Έχει περιοριστεί το πρόβλημα στις εθνικές οδούς, παρότι δυστυχώς στην Κρήτη υστερούμε ακόμα σε επίπεδο υποδομών και ιδίως στον Νομό Χανίων που είναι το χειρότερο τμήμα του ΒΟΑΚ. Ωστόσο, η αστυνόμευση που έχει αυξηθεί, οι κάμερες στον βαθμό που παίζουν τον ρόλο τους και τα 41 χλμ που έχουν διαχωριστικό στηθαίο, έχουν βοηθήσει στο να έχουμε κατά μέσο όρο περίπου 10 με 12 νεκρούς ετησίως, εκεί που είχαμε πάνω από 30 θύματα κάθε χρόνο μέχρι το 2003», τόνισε.
Το πρόβλημα, ωστόσο, όπως ανέφερε, είναι “μεταναστευτικό” και μπορεί να έχει περιοριστεί στην εθνική οδό αλλά έχει ενταθεί σε δρόμους μέσα στον αστικό ιστό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο. «Για παράδειγμα έχουμε πρόβλημα με πολλές παρασύρσεις πεζών και ποδηλατών. Στα Χανιά το 2019 είχαμε 5 νεκρούς, πεζοί – ποδηλάτες, μέσα στην πόλη. Δεν μπορεί σε μια πόλη με 70.000 κατοίκους να έχεις τόσα περιστατικά. Είναι απαράδεκτο», τόνισε ο κ. Λιονάκης.
Σε ό,τι αφορά τις αιτίες που καταγράφονται αυξημένα τροχαία ατυχήματα – δυστυχήματα μέσα στον αστικό ιστό, ο κ. Λιονάκης έκανε λόγο για σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο υποδομών.
«Για παράδειγμα η λεωφόρο Σούδας είναι συνδετήριος άξονας με τον ΒΟΑΚ και το λιμάνι. Αυτό σημαίνει ότι μπαινοβγαίνουν φορτηγά και υπάρχει αυξημένη κυκλοφορία. Τι σημαίνει πως έχουμε βάλει μια διπλή διαχωριστική γραμμή; Έχει μπει μόνο και μόνο για να γλιτώνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες από τις δαπάνες. Είναι απόσειση ευθύνης.Τόσο δύσκολο θα ήταν να γίνουν 2 κυκλικοί κόμβοι που θα λύσουν το πρόβλημα;», επισήμανε και πρόσθεσε:
«Ένα οδόστρωμα που έχει τόσα εκατομμύρια χλμ πάνω του κάθε χρόνο φθείρεται. Θα πρέπει λοιπόν να βάζουμε ακριβό και καλό αντιολισθηρό οδόστρωμα τουλάχιστον κάθε 5ετία. Εκτός αυτού πρέπει να αποφασιστεί ότι το όριο ταχύτητας στους κεντρικούς δρόμους, σύμφωνα με την τάση που υπάρχει παγκοσμίως, θα είναι τα 30 χλμ. Αυτά, μαζί με τη σωστή λειτουργία φαναριών, την ύπαρξη διαβάσεων για πεζούς και πεζοδρομίων, την αστυνομική παρουσία και τη “βαριά” αστυνόμευση θα μπορούσαν να περιορίσουν σημαντικά το πρόβλημα, όπως ήδη έχουν κάνει άλλες πόλεις που επιμένουν να προσπαθούν για την καταπολέμηση των τροχαίων».