Ολοκληρώνεται σήμερα, Τρίτη 28 Ιουλίου, στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και η ψήφιση του νομοσχεδίου, που αφορά στον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Σύμφωνα με διάφορες πηγές, στην εν λόγω συνεδρίαση αναμένεται να κάνει παρέμβαση ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Υπενθυμίζεται πως, κατά τη χθεσινή ημέρα ολοκληρώθηκε η δεύτερη ανάγνωση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, με το νομοσχέδιο να έχει γίνει δεκτό επί της αρχής, επί των άρθρων αλλά και στο σύνολό του, κατά πλειοψηφία.
Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου έχει ταχθεί η Νέα Δημοκρατία, ενώ όλα τα υπόλοιπα κόμματα -εκτός της Ελληνικής Λύσης που επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια- ψήφισαν κατά. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στόχοι του νομοσχεδίου είναι:
- H μείωση του κρατικού παρεμβατισμού και ενίσχυση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
- Η ενίσχυση της ουσιαστικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας.
- Η ενίσχυση του δικαιώματος της γονεϊκής επιλογής σχολείου.
- Η ενίσχυση της ευελιξίας όσον αφορά στην οργάνωση και στη λειτουργία της σχολικής μονάδας.
- Η αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού σύμφωνα με τις ανάγκες και τη φιλοσοφία του σχολείου.
Όπως υπογράμμισε η υπουργός, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου κινούνται σε τρεις βασικούς άξονες:
- απλοποίηση πλαισίου λειτουργίας, περισσότερη αυτονομία και ευελιξία στην οργάνωση και λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων,
- αποτελεσματικότερη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού και στήριξη των εκπαιδευτικών και
- αξιοποίηση κτιριακών εγκαταστάσεων και ευελιξία.
Ως προς την οργάνωση και λειτουργία σχολικής μονάδας, εισάγονται:
- Ευελιξία στη διαμόρφωση διευρυμένου ωρολογίου προγράμματος (επιπλέον του υποχρεωτικού ΥΠΑΙΘ).
- Ευελιξία στην προσθήκη εκπαιδευτικών και άλλων δραστηριοτήτων στις δράσεις εκτός ωρών και ημερών λειτουργίας των σχολείων.
- Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας με μόνο έλεγχο νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας.
- Διεύρυνση δυνατότητας μετεγγραφών μαθητών (και από ιδιωτικά σε ιδιωτικά σχολεία).
Ως προς τη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού, προτείνεται:
- Αξιολόγηση σχολικής μονάδας, εκπαιδευτικού έργου και εκπαιδευτικών (κατ’ αναλογία κριτηρίων δημόσιου σχολείου).
- Πρόβλεψη συμβάσεων αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς – κατάργηση συμβάσεων 2ετίας.
- Δυνατότητα περιορισμού ωραρίου, 1) κατόπιν αίτησης του εκπαιδευτικού και 2) σε περίπτωση μη συμπλήρωσης του ωραρίου του διοριστηρίου.
- Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης εκπαιδευτικών σε δραστηριότητες εκτός σχολικού ωραρίου, με δυνατότητα αύξησης εισοδήματος.
- Έλεγχος νομιμότητας και όχι σκοπιμότητας στον ορισμό Διευθυντή και Υποδιευθυντή από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.
- Δυνατότητα αντικατάστασης Διευθυντή/Υποδιευθυντών εντός του σχολικού έτους.
- Δυνατότητα διορισμού Υποδιευθυντή/ών (προαιρετική και όχι υποχρεωτική), ανεξαρτήτως αριθμού.
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται και σε πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες μετά το πέρας του (υποχρεωτικού ή διευρυμένου) ωραρίου με πρόσθετη αμοιβή.
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται παράλληλα σε κέντρα ξένων γλωσσών και άλλους φορείς εκπαίδευσης με πρόσθετη αμοιβή.
- Δίνεται η δυνατότητα στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς να εργάζονται με πρόσθετη αμοιβή σε δραστηριότητες της σχολικής μονάδας και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού (και όχι μόνο μέχρι 30 Ιουνίου).