Κάποια οχήματα έχουν κοινά χαρακτηριστικά σε όλες τις χώρες του κόσμου. Τα ταξί, τα οχήματα της πυροσβεστικής, τα περιπολικά, τα ασθενοφόρα συναντώνται συνήθως στα ίδια χρώματα ανεξάρτητα αν βρίσκεσαι σε μια πολιτεία της Αμερικής ή σε μια χώρα της Ευρώπης. Το ίδιο συμβαίνει και με τα σχολικά λεωφορεία. Στην Ελλάδα είναι πάντα κίτρινα αλλά το ίδιο ισχύει και στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Κίτρινα για να τραβάνε την προσοχή των υπόλοιπων οδηγών ώστε να αποφεύγονται όσο το δυνατόν τα ατυχήματα. Κίτρινα επίσης για να ξεχωρίζουν από μακριά όταν παραλαμβάνουν ή όταν αφήνουν τα παιδιά στο σχολείο ή στο σπίτι τους.
Σχολικά λεωφορεία δεν υπάρχουν παντού
Βέβαια υπάρχουν και σχολικά λεωφορεία που δεν είναι καθόλου συνηθισμένα. Για παράδειγμα, σχεδόν το 50% του πληθυσμού των Κάτω Χωρών ταξιδεύει πολλά χιλιόμετρα καθημερινά με ποδήλατο για να πάει στο σχολείο, και δεν χρησιμοποιούνται τόσο συχνά τα σχολικά λεωφορεία.
Αν όμως προσέξουμε λίγο περισσότερο θα διαπιστώσουμε ότι οι οροφές στα σχολικά λεωφορεία δεν είναι κίτρινες αλλά άσπρες. Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι οροφές στα σχολικά λεωφορεία είναι πάντα άσπρες;
Οι λόγοι που τα σχολικά λεωφορεία έχουν άσπρη οροφή
Οι λόγοι που το άσπρο δεσπόζει συνήθως στην οροφή ενός σχολικού λεωφορείου είναι βασικά τρεις και έχουν να κάνουν τόσο με λόγους ασφάλειας, εργονομίας αλλά και οικονομίας
Η λευκή οροφή ενός λεωφορείου κρατά χαμηλή τη θερμοκρασία κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και πιο υψηλή το χειμώνα.
Ακόμα, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, το λεωφορείο θα γίνει πιο γρήγορα αντιληπτό από ένα ελικόπτερο διάσωσης.
Τέλος, είναι πιο οικονομικό καθώς το υλικό που οι περισσότεροι κατασκευαστές λεωφορείων χρησιμοποιούν είναι ήδη λευκό.
Το πρώτο σχολικό λεωφορείο παρουσιάστηκε το 1827 από τον George Shillibeer σε ένα προάστιο του Λονδίνου με ικανότητα μεταφοράς 25 μαθητών. Φυσικά το έσερναν άλογα.
Δείτε παρακάτω και σχολικά λεωφορεία λίγο …διαφορετικά από αυτά που έχουμε στο μυαλό μας. Κάποια σχολεία επέλεξαν έναν μάλλον ανορθόδοξο τρόπο να προσελκύσουν την προσοχή γονέων και μαθητών.