Ελλάδα

Μάτι: Πόρισμα για κακουργηματικές πράξεις – Στο «φως» η πρόταση του ανακριτή

Μάτι: Σοκάρουν όσα σημειώνονται από τον ανακριτή προς τον αρμόδιο εισαγγελέα για την τραγωδία στο Μάτι. Υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις που δικαιολογούν την άσκηση συμπληρωματικής δίωξης για υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας.

Μαύρη μέρα για τη χώρα μας αποτελεί η 23η Ιουλίου 2018. Η τραγωδία στο Μάτι. Εκεί όπου η φονική πυρκαγιά κόστισε τη ζωή σε 102 συνανθρώπους μας. Σχεδόν δύο χρόνια μετά και ακόμη δεν έχει αποδοθεί δικαιοσύνη για τις ψυχές αυτές που έφυγαν τόσο άδικα. Τις προηγούμενες ημέρες ο εισαγγελέας απέρριψε την πρόταση του ανακριτή να αναβαθμιστεί για κάποιους από τους κατηγορούμενους η κατηγορία από πλημμέλημα σε κακούργημα. “Δεν υπάρχει δόλος” απάντησε τότε χαρακτηριστικά ο εισαγγελέας. Συγκεκριμένα, ο εισαγγελέας έκρινε πως για να ασκηθεί συμπληρωματική ποινική δίωξη για το αδίκημα της θανατηφόρας έκθεσης σε βαθμό κακουργήματος, βασική προϋπόθεση αποτελεί ο δόλος. Ωστόσο, στην προκειμένη περίπτωση, το στοιχείο της αποδοχής του δόλου δεν προκύπτει. 

Σήμερα, Δευτέρα 13 Ιουλίου έρχεται στο “φως” της δημοσιότητας η πρόταση του ανακριτή του 6ου Τακτικού Τμήματος Πλημμελειοδικών Αθηνών προς τον αρμόδιο εισαγγελέα, με την οποία υποστήριζε στις 18 Ιουνίου 2020 ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις που δικαιολογούν την άσκηση συμπληρωματικής δίωξης για υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας για το κακούργημα της θανατηφόρας έκθεσης κατά συρροή και το αδίκημα της έκθεσης με αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη κατά συρροή.

Το ethnos.gr είναι αυτό που αποκαλύπτει την 24σελιδη πρόταση του ανακριτή, η οποία βασίζεται και σε νέο αποδεικτικό υλικό.

Ο ανακριτής σημειώνει ότι «κατά τη διάρκεια της κύριας ανάκρισης που διενεργούμε και των αποδεικτικών στοιχείων που προέκυψαν στο πλαίσιό της, προέκυψαν νεότερα στοιχεία που δικαιολογούν τη στοιχειοθέτηση του αδικήματος της θανατηφόρας έκθεσης κατά συρροή, καθώς και του αδικήματος της έκθεσης από την οποία προκλήθηκαν στους παθόντες βαριές σωματικές βλάβες κατά συρροή για κάποιους από τους κατηγορουμένους». Διαφορετική ήταν, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η γνώμη του αρμόδιου εισαγγελέα, ο οποίος είπε «όχι» στη διεύρυνση των κατηγοριών.

Στην αναφορά του ο ανακριτής επισημαίνει ότι υψηλόβαθμα στελέχη της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας ευθύνονται για ενέργειες και παραλείψεις ιδιαιτέρως σοβαρές, διότι γνώριζαν τις καιρικές συνθήκες, την ιδιαιτερότητα της υπό κρίση περιοχής, τις διαστάσεις της πυρκαγιάς αλλά και το γεγονός ότι τις κρίσιμες ώρες δεν υπήρχε άλλη πυρκαγιά που να δικαιολογεί τη διάθεση μέσων σε άλλη περιοχή. Ακόμη αναφέρει νεότερα στοιχεία που προέκυψαν από μαρτυρικές καταθέσεις αξιωματικού της Πυροσβεστικής που δόθηκαν στα τέλη του Μαΐου του 2020, αλλά και για νεότερες καταθέσεις του αρμόδιου πραγματογνώμονα τον περασμένο Ιανουάριο και Φεβρουάριο.

Παράλληλα, νεότερα στοιχεία προέκυψαν από έρευνες που έλαβαν χώρα στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Κορίνθου, στη Διεύθυνση Επικοινωνιών και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Πυροσβεστικής στο Μοσχάτο, στις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος αλλά και από τις πρόσφατες έρευνες στις 11 Ιουνίου 2020 στο επιχειρησιακό κέντρο (ΕΣΚΕ) της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι.

Τονίζεται, ότι ο ανακριτής πιάνει την υπόθεση από τι στιγμή που ξέσπασε η πυρκαγιά στις 16:20, σε απερίφρακτο οικόπεδο της οδού Ανδρούτσου στην περιοχή Νταού Πεντέλης. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν σε συνδυασμό με το ανάγλυφο της περιοχής συνέβαλαν στη γρήγορη εξάπλωση της και στη διάσπασή της λίγο αργότερα σε δύο μέτωπα που κατευθύνονταν προς κατοικημένες περιοχές. Το πρώτο κατευθυνόταν προς Νέο Βουτζά – Μάτι – Κόκκινο Λιμανάκι και το δεύτερο προς την Καλλιτεχνούπολη.

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις σύντομα κατόρθωσαν να ελέγξουν το δεύτερο μέτωπο, αυτό προς την Καλλιτεχνούπολη. Δυστυχώς, δεν έγινε το ίδιο και με το πρώτο μέτωπο, το οποίο πέρασε στον οικισμό του Νέου Βουτζά στις 18:02. Έχοντας διανύσει απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων, έφτασε στη λεωφόρο Μαραθώνος σε 10 λεπτά (18:12) και στη συνέχεια εξαπλώθηκε στο Μάτι και το Κόκκινο Λιμανάκι (18:44).

Σωρεία λαθών από τις Αρχές που στοίχησαν ακριβά σε ανθρώπινες ζωές

Όπως διαπιστώνει o ανακριτής, η εναέρια επιτήρηση που θα μπορούσε να οδηγήσει στην άμεση κινητοποίηση δυνάμεων ήταν ανύπαρκτη. Ακολουθεί αυτούσια η αναφορά του ανακριτή όπως την δημοσιεύει το ethnos.gr:

Στις 23 Ιουλίου 2018 δεν υπήρχε εναέρια επιτήρηση από το ΓΕΑ και δη από τις πρώτες επικίνδυνες από άποψη πυρκαγιών ώρες της ημέρας, μεταξύ του διαστήματος 11:00 π.μ. με 19:00 στην Αττική πριν την έναρξη της πυρκαγιάς στην Κινέτα, ενώ σκοπό της εναέριας επιτήρησης είναι η κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών στο μικρότερο χρονικό διάστημα με όλη τη διαθέσιμη δύναμη, γρήγορα και αποτελεσματικά και ενώ υπήρχε γνώση από τους αρμόδιους τόσο των καιρικών συνθηκών όσο και του ότι η περιοχή γύρω από το Νταού Πεντέλης και το Νέο Βουτζά είχαν ιστορικό προηγούμενων πυρκαγιών και χαρακτηριζόταν περιοχή υψηλής επικινδυνότητας για πυρκαγιάς.

Η παράληψη αυτή συνδέεται άμεσα με το γεγονός ότι υπήρξε κατά την έναρξη της πυρκαγιάς στο Νταού Πεντέλης μεγάλη καθυστέρηση στην κινητοποίηση και στην έγκαιρη αντιμετώπιση της πυρκαγιάς. Αν υπήρχε εναέρια επιτήρηση, ο εντοπισμός της πυρκαγιάς στο Νταού θα ήταν άμεσος και εναέριες και επίγειες δυνάμεις θα επιχειρούσαν άμεσα, έγκαιρα και αποτελεσματικά.

Επίσης, με την πρώτη βολή που θα έκανε το αεροσκάφος επιτήρησης στο Νταού, θα είχε καλυφθεί και ο χρόνος προετοιμασίας 20 καθοριστικών λεπτών για τα υπόλοιπα κατασβεστικά αεροσκάφη που θα λάμβαναν μέρος στην κατάσβεση με το δεδομένο ότι από το χρόνο εντολής μέχρι το χρόνο απογείωσης του αεροσκάφους το εναέριο χρειάζεται 20 λεπτά για να απογειωθεί.

Συνεπώς οι αρμόδιοι παρέλειψαν να φροντίσουν για συνεχή εναέρια επιτήρηση και μάλιστα σύμφωνα με την κατάθεση του πραγματογνώμονα υπήρχαν διαθέσιμα και αεροσκάφη τύπου καναντέρ με χωρητικότητα νερού 6 τόνων τουλάχιστον, καθώς και αεροσκάφος τύπου PZL διθέσιο χωρητικότητας νερού τουλάχιστον 500 λίτρων αποκλειστικά για εναέρια επιτήρηση με σκοπό την άμεση προσβολή της πυρκαγιάς, το οποίο βρισκόταν επιχειρησιακά ικανό στο αεροδρόμιο Δεκέλεια. Περαιτέρω, έμεινε ανεκμετάλλευτη επιχειρησιακά και η νεοσύστατη υπηρεσία με τα μη στελεχωμένα αεροσκάφη, τα οποία μπορούν να κάνουν 24ωρη επιτήρηση, έχουν κάμερες και δίνουν άμεσες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στο ΕΣΚΕ.

Στη συνέχεια επισημαίνεται ότι ο εναέριος ελεγκτής κυκλοφορίας είχε γνωρίσει στο ΕΣΚΕ ότι όλα τα αεροσκάφη θα προσγειώνονταν από τις 14:27 και μετά στο αεροδρόμιο της Τανάγρας, διότι το αεροδρόμιο της Ελευσίνας θα έβγαινε εκτός ενέργειας λόγω ανέμων.

Από τις 17:04 περίπου μέχρι άγνωστο από τη μέχρι τώρα ανάκριση χρόνο, πάντως σίγουρα μέχρι και τις 17:30, επιχειρούσε μόνο ένα ελικόπτερο για την κατάσβεση της πυρκαγιάς, το οποίο φέρεται να έκανε μία ρίψη, σε τρία διαφορετικά σημεία στο Νταού Πεντέλης. Συνεπώς οι αρμόδιοι παρέλειψαν να κινητοποιήσουν και άλλα εναέρια μέσα, ενώ συνέχιζαν τις εκτροπές στην περιοχή Καλαμακίου – Ισθμίων, αν και η κατάσταση εκεί ήταν ελεγχόμενη και η φωτιά έρπουσα σε θάμνους, γεγονός το οποίο γνώριζαν οι αρμόδιοι ήδη από τις 16:46. Θα μπορούσαν δε από τις 16:41 (ώρα που έγινε γνωστό στο ΕΣΚΕ το γεγονός της φωτιάς από τους εθελοντές πυροσβέστες και από τον Κρόνο Πεντέλης που ενημέρωσε το Κέντρο) έως και τις 18:00 να έχουν επιχειρήσει τα παρακάτω εναέρια μέσα:

  • Φλόγα 10: Ελικόπτερο της Πυροσβεστικής με κάδο πυρόσβεσης τριών τόνων, το οποίο επιχειρούσε στην Κινέτα έως και τις 17:20 που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Πάχης. Παραλείφθηκε να δοθεί εντολή εκτροπής ώστε το ελικόπτερο να αρχίσει να επιχειρεί από τις 16:53, κάνοντας τουλάχιστον μία ρίψη νερού και στη συνέχεια να προσγειωθεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος ή στη βάση ελικοπτέρων του ναυτικού στη Νέα Μάκρη. Έτσι, αφού εφοδιαζόταν, θα μπορούσε να επιχειρήσει τουλάχιστον μετά από 20-25 λεπτά
  • Φλόγα11: Ελικόπτερο της Πυροσβεστικής με κάδο πυρόσβεσης τριών τόνων, το οποίο επιχειρούσε στην Κινέτα έως και τις 17:28 που προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Πάχης. Παραλείφθηκε να δοθεί εντολή εκτροπής ώστε το ελικόπτερο να αρχίσει να επιχειρεί από τις 16:53, κάνοντας τουλάχιστον δύο ρίψεις νερού και στη συνέχεια να προσγειωθεί. Έτσι αφού εφοδιαζόταν θα μπορούσε να επιχειρήσει για τουλάχιστον μετά 20-25 λεπτά.
  • Καναντέρ CL-415: Αεροσκάφος χωρητικότητας έξι τόνων νερού, που απογειώθηκε στις 17.05 και επιχειρούσε έως και τις 18:15 στην Κινέτα, πήρε εντολή για Νταού την ίδια ώρα αλλά δήλωσε φθάνοντας βλάβη και στις 19:17 προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Τανάγρας. Έπρεπε να έχει δοθεί εντολή να επιχειρήσει απευθείας στο Νταού Πεντέλης και να αρχίσει να επιχειρεί από τις 17:17, κάνοντας τουλάχιστον τρεις ρίψεις νερού και στη συνέχεια να προσγειωθεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος ή στη βάση ελικοπτέρων ναυτικού στη Νέα Μάκρη, Έτσι αφού εφοδιαζόταν θα μπορούσε να επιχειρήσει τουλάχιστον μετά από 20-25 λεπτά
  •  CL-215: Καναντέρ χωρητικότητας έξι τόνων νερού, το οποίο επιχειρούσε έως τις 17:45 στην Κινέτα και στις 18:51 έγινε εκτροπή για Ίσθμια – Καλαμάκι, παρά το γεγονός ότι από τις 16:46 υπάρχει η γνώση ότι η φωτιά στα Ίσθμια – Καλαμάκι είναι έρπουσα και η κατάσταση ελεγχόμενη. Έπρεπε να είχε δοθεί εντολή να επιχειρήσει απευθείας στο Νταού Πεντέλης και να αρχίσει να επιχειρεί από τις 17.12, κάνοντας τουλάχιστον πέντε ρίψεις νερού και στη συνέχεια να προσγειωθεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος. Έτσι αφού εφοδιαζόταν θα μπορούσε να επιχειρήσει τουλάχιστον μετά από 20-25 λεπτά.
  • Ελικόπτερο S-64-N189: Ελικόπτερο στο οποίο δόθηκε στις 16:24 εντολή εκτροπής για εξακρίβωση πυρκαγιάς πλησίον των εγκαταστάσεων της Motor Oil στα Ίσθμια – Καλαμάκι και το οποίο στις 16:46 ενημέρωσε το ΕΣΚΕ ότι η πυρκαγιά πλησίον των εγκαταστάσεων της ως άνω εταιρίας είναι ελεγχόμενη και έρπουσα σε θάμνους. Συνεπώς από τις 16:46 η ηγεσία του ΕΣΚΕ έπρεπε να του δώσει εντολή να μεταβεί στο Νταού Πεντέλης. Έτσι θα μπορούσε να αρχίσει να επιχειρεί από τις 17:00 κάνοντας τουλάχιστον δύο ρίψεις νερού και στη συνέχεια να προσγειωθεί. Έτσι αφού εφοδιαζόταν θα μπορούσε να επιχειρήσει τουλάχιστον μετά από 20-25 λετπά.
  • Ελικόπτερο S64 – N194 χωρητικότητας δεξαμενής 6-7 τόνων νερού και με δυνατότητα ρίψης βολών κατ’ επιλογή, στο οποίο ενώ είχε δοθεί εντολή να μεταβή στην πυρκαγιά στο Νταού Πεντέλης στις 16:50, όταν τελικά κατάφερε να απογειωθεί στις 17:46 και ενώ είχε φτάσει κατά τις 17:56 στο Νταού Πεντέλης, στις 18:00 δόθηκε εντολή εκτροπής πλησίον των εγκαταστάσεων της Motor Oil στα Ίσθμια – Καλαμάκι, παρότι στις 16:46 το ελικόπτερο S 64- N186 ενημέρωσε την ηγεσία του ΕΣΚΕ ότι η πυρκαγιά πλησίον των εγκαταστάσεων της ως άνω εταιρίας είναι ελεγχόμενη.
  • Το ελικόπτερο τύπου ΚΑ 23 RA-UR CIT, το οποίο μέχρι τις 17.56 βρισκόταν στο αεροδρόμιο Καλαμάτας δόθηκε εντολή να επιχειρήσει στο Ζεμενό Κορινθίας. Στις 18:56 ενημέρωσε το ελικόπτερο ότι δεν μπορεί να κάνει ρίψει στο Ζεμενό λόγω αναταράξεων και του δόθηκε εντολή εκτροπής για Ίσθμια και όχι για Νέο Βουτζά.

Τονίζεται ότι: Παρέλειψαν οι αναφερόμενοι κατηγορούμενοι την αξιοποίηση των παρακάτω διαθέσιμων εναέριων μέσων:

  •  Αεροσκάφος PZL (028) και αεροσκάφος PZL 030 με τουλάχιστον 500 λίτρα νερό, τα οποία απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο της Λαμίας στις 16.45, προκειμένου να επιχειρήσουν στο Σερνικάκι Άμφισσας, ενώ επρόκειτο για πυρκαγιά που δεν απειλούσε σπίτια και ανθρώπους.
  • Ελικόπτερο με κωδικό κλήσης Φλόγα 2 και ελικόπτερο με κωδικό κλήσης Φλόγα 3. Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα θα μπορούσαν να είχαν κάνει 3-4 ρίψεις το καθένα, ήτοι 2 τόνους το καθένα και συνολικά θα μπορούσαν να είχαν ρίξει ωφέλιμο νερό τεσσάρων συνολικά τόνων και μάλιστα από 17.00 έως 17.30, ήτοι στον κρίσιμο χρόνο κατάσβεσης ή περιορισμού της πυρκαγιάς
  • Τουλάχιστον ένα ελικόπτερο Σινούκ, το οποίο ανήκει στο Δ Τάγμα Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού, το οποίο βρισκόταν στο αεροδρόμιο της Πάχης.

Μετακίνησαν οι αρμόδιοι αναφερόμενοι όλα τα πλησιέστερα πυροσβεστικά περιπολικά από το σημείο έναρξης της πυρκαγιάς στο Νταού Πεντέλης. Σημειώνεται, γεγονός που είναι κρίσιμο και ουσιαστικό, ότι γνώση της κατάστασης υπήρχε ήδη από τις 16.41, στη συνέχεια υπήρξε εκ νέου ενημέρωση στις 16.54 από τον διοικητή του 12ου Πυροσβεστικού Σταθμού και αρμόδιου της περιοχής.

Στη συνέχεια, το ελικόπτερο S 64-N154 που έφτασε στις 17:09 στο Νταού, οπότε και ενημέρωσε την ίδια ώρα ότι «η πυρκαγιά στο Νταού είναι γύρω από σπίτια, σε περίβολο σπιτιών». Στις 17:20 το συντονιστικό ελικόπτερο Φλόγα 1 με δύο εναέριους συντονιστές, οι οποίοι σημειωτέον από το χρόνο της άφιξής τους περί ώρα 17.20 και μέχρι την αποχώρησή τους στις 17:40 περίπου, δεν ανέφεραν να επιχειρεί άλλο εναέριο μέσο εκτός του προαναφερόμενου ελικοπτέρου, ενημέρωσαν ανώτατο αξιωματικό της Πυροσβεστικής για την επικινδυνότητα της φωτιάς, ήτοι ότι η πυρκαγιά πλησιάζει πλέον και σε άλλη κατοικημένη περιοχή και συγκεκριμένα στο Νέο Βουτζά.

Στις 17:20 το μοναδικό ελικόπτερο που επιχειρούσε ενημέρωσε εκ νέου ότι η πυρκαγιά κινείται ανατολικά και θα απειλήσει σπίτια. Περαιτέρω, κρίσιμο και ουσιαστικό είναι ότι το ελικόπτερο S 64 – N189, το οποίο επιχειρούσε στο Καλαμάκι – Ίσθμια, είχε ήδη ενημερώσει στις 16:46 ότι η κατάσταση εκεί ήταν ελεγχόμενη από τις επίγειες δυνάμεις. Αξιοσημείωτο είναι εξάλλου το γεγονός ότι δεν προέκυψε φωτιά στα διυλιστήρια της Motor Oil, τα οποία βρίσκονται στην περιοχή, από το βιβλίο συμβάντων της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κορίνθου, η οποία ήταν αρμόδια στη συγκεκριμένη περίπτωση.

Παρέλειψαν οι αναφερόμενοι κατηγορούμενοι να εκκενώσουν την περιοχή τουλάχιστον περί την ώρα από 17:30 έως και 17:40. Δηλαδή ενώ οι αρμόδιοι κατηγορούμενοι δεν είχαν στείλει τα εναέρια μέσα που έπρεπε, θα έπρεπε τουλάχιστον, αφού γνώριζαν την επικινδυνότητα της κατάστασης και το ότι δε διέθεσαν τα απαραίτητα και διαθέσιμα εναέρια και επίγεια μέσα, να εκκενώσουν την περιοχή στο Νέο Βουτζά και στο Μάτι, δυνατότητα την οποία είχαν.

Παρέλειψαν οι αναφερόμενοι κατηγορούμενοι να εκτελέσουν σχέδιο για την ορθή και έγκαιρη διάσωση των κατοίκων και επισκεπτών στο Μάτι, παρότι γνώριζαν ότι πρώτον δεν είχαν διαθέσει εναέρια και επίγεια μέσα και δεύτερον δεν είχαν εκκενώσει την περιοχή ή έστω απομακρύνει τους πολίτες, δυνατότητα την οποία είχαν (για την εκτέλεση σχεδίου διάσωσης). Εξάλλου, οι κατηγορούμενοι είχαν στη διάθεσή τους και σωστικές λέμβους που ανήκαν στην 1η ΕΜΑΚ, οι οποίες βρίσκονταν στην Ελευσίνα και στα πληρώματα των οποίων δεν δόθηκε ποτέ εντολή να μεταβούν στην περιοχή.

Παράλληλα, δεν τέθηκαν στη διάθεση για τη διάσωση όσων βρίσκονταν στη θάλασσα τα πλοιάρια του Πυροσβεστικού Σώματος για τη διάσωση των ανθρώπων. Τα πλοιάρια έχουν ως σημείο στάθμευσης το λιμάνι του Πειραιά και εάν ειδοποιούνταν να συνδράμουν στη διάσωση, ο χρόνος που απαιτούνταν είναι 1 ώρα και 15 λεπτά περίπου, δηλαδή θα βρίσκονταν εκεί περίπου στις 20.15 ενώ πολίτες βρισκόντουσαν στη θάλασσα ήδη από τις 18:50.

“Όχι”από τον εισαγγελέα:

Αξίζει να σημειωθεί πως ο αρμόδιος εισαγγελέας είπε «όχι» στην πρόταση του ανακριτή για διεύρυνση του κατηγορητηρίου και στην άσκηση διώξεων για κακούργημα, σε βάρος στελεχών της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ethnos.gr, έκρινε ότι το έγγραφο του ανακριτή και τα συνημμένα αποδεικτικά μέσα, δηλαδή οι καταθέσεις μαρτύρων οι εκθέσεις πραγματογνωμοσύνης, δεν αποτελούν στοιχεία ικανά για να οδηγήσουν σε μεταβολή των υπαρχουσών κατηγοριών σε βάρος των εμπλεκομένων.

Όπως αναφέρει στο έγγραφο που συνέταξε, “τα περιστατικά που αναφέρονται στη δικογραφία για το Μάτι και η συμπεριφορά των κατηγορουμένων δεν εμπεριέχουν ενδεχόμενο δόλο”. Μάλιστα, υποστηρίζει ότι η ανάγκη δικαιολόγησης του δόλου είχε κριθεί νομολογιακά αναγκαία και σε περιπτώσεις πολύνεκρων ατυχημάτων που είχαν απασχολήσει στο παρελθόν την επικαιρότητα. Ως παραδείγματα σημειώνει το ναυάγιο του πλοίου Express Samina, το σεισμό της Αθήνας το Σεπτέμβριο του 1999, το δυστύχημα στην κοιλάδα των Τεμπών όπου έχασαν τη ζωή τους 21 μαθητές, τη φονική πυρκαγιά στην Ηλεία το 2007.

Αναλυτικά τα στοιχεία της φονικής πυρκαγιάς του Ιουλίου 2018 στο Μάτι που στοίχισε τη ζωή σε 102 πολίτες:
  • Στη μαρτυρική περιοχή, τα 74 θύματα, ποσοστό 73,4%
  • Σε νοσοκομεία όπου είχαν μεταφερθεί με τραύματα, κατέληξαν τις επόμενες μέρες/εβδομάδες/μήνες, τα 18 θύματα, ποσοστό 16,8%
  • Ένα θύμα, ποσοστό 0,9% αφού βγήκε από το νοσοκομείο και κατέληξε στην οικία του
  • Πνίγηκαν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή της τραγωδίας, τα 9 θύματα, ποσοστό 8,9%
  • Από τα 74 θύματα που έχασαν τη ζωή τους σε ανοιχτό χώρο (υπαίθριους-εξωτερικούς χώρους (δρόμους, οικόπεδα, κατασκήνωση, παραλία κλπ), ποσοστό 94,6%
  • Σε κλειστό χώρο έχασαν τη ζωή τους 4 θύματα, ποσοστό 5,4%. (Το ένα θύμα έχασε τη ζωή του εντός αυτοκινήτου, ποσοστό 1,3% και τα 3 θύματα σε στεγασμένο χώρο (σπίτι, γκαράζ κλπ), ποσοστό 4,1%).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο