Οικονομία

Πώς θα γίνεται η εξυπηρέτηση των πολιτών από τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ

Για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών, από τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, διαχωρίζεται το ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού σε ωράριο με ραντεβού και ωράριο με σειρά προτεραιότητας.

Διευκρινίσεις για την εξυπηρέτηση των πολιτών παρέχει ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ). Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, το ωράριο εξυπηρέτησης των συναλλασσομένων από τις υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ είναι από τις 08:00 έως τις 14:00. Ωστόσο, για την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών, από τη Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020, διαχωρίζεται το ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού σε ωράριο με ραντεβού και ωράριο με σειρά προτεραιότητας, ως εξής:

  • Εξυπηρέτηση, κατόπιν προγραμματισμένου ραντεβού ή κατόπιν αποστολής μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), κάθε Τρίτη και Πέμπτη από τις 8.00 έως τις 10.00. Για τον καλύτερο προγραμματισμό, η μέση διάρκεια του ραντεβού υπολογίζεται στα 6 λεπτά ανά θέση εξυπηρέτησης.
  • Εξυπηρέτηση με σειρά προτεραιότητας, κατόπιν προσέλευσης χωρίς ραντεβού, Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή από τις 8.00 έως τις 14.00, Τρίτη και Πέμπτη από τις 10.00 έως τις 14.00.

Σημειώνεται ότι, εφόσον τα αιτούμενα εβδομαδιαίως ραντεβού ξεπερνούν τα 24 ανά θέση εξυπηρέτησης, μπορεί να δεσμεύεται έως ένα επιπλέον δίωρο κάθε Τετάρτη από τις 8.00 έως τις 10.00 για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων με ραντεβού. Σε περίπτωση που, κατά τις ημέρες που εξυπηρετείται το κοινό με ραντεβού, ολοκληρωθούν τα προγραμματισμένα, πριν από τις 10.00, θα ξεκινά νωρίτερα η εξυπηρέτηση του κοινού με σειρά προτεραιότητας. Όσον αφορά στα μέτρα που κοινοποιήθηκαν με το υπ’ αριθμ. 118461/12/06/2020 έγγραφο (μέτρα προστασίας), αυτά εξακολουθούν να ισχύουν, ως έχουν.

Λίγα λόγια για τον ΕΦΚΑ

Ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ) είναι ο κύριος φορέας κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα. Αποτελεί τη συνένωση των φορέων κοινωνικής ασφάλισης που υπήρχαν στη χώρα πριν την 1 Ιανουαρίου 2017, ημερομηνία έναρξης λειτουργίας του νέου φορέα.

Στόχος δημιουργίας του e-ΕΦΚΑ είναι η ενοποίηση των προϋπαρχόντων φορέων κοινωνικής ασφάλισης και η απλοποίηση και ο εκσυγχρονισμός όλων των σχετικών ασφαλιστικών διαδικασιών. Στόχος είναι, επίσης, οι διάφορες συναλλαγές με τον πολίτη να πραγματοποιούνται πιο γρήγορα και αποτελεσματικά και με την πλήρη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Άλλοι στόχοι δημιουργίας του e-ΕΦΚΑ είναι η εξοικονόμηση πόρων αλλά και η εξάλειψη της εισφοροδιαφυγής.

Αποστολή του e-ΕΦΚΑ είναι η δημιουργία ενός πρότυπου, αποτελεσματικού και βιώσιμου μοντέλου κοινωνικής ασφάλισης, με γνώμονα τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος και την ενίσχυση της κοινωνικής ευημερίας θέτοντας ίσους κανόνες για όλους. Για την επίτευξη των στόχων του ο e-ΕΦΚΑ προωθεί:

  • Την προστασία των δικαιωμάτων των ασφαλισμένων, την εξάλειψη της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, την ασφάλεια και υγεία στην εργασία.
  • Τη χορήγηση κύριας σύνταξης, λόγω γήρατος, αναπηρίας και θανάτου καθώς και των λοιπών παροχών που προβλέπονται από την οικεία νομοθεσία.
  • Την προσφορά ποιοτικών και αποτελεσματικών υπηρεσιών.

Ο e-ΕΦΚΑ δημιουργήθηκε μετά την ψήφιση του Ν. 4387/2016, οποίος τέθηκε σε ισχύ στις 13/05/2016 με έναρξη λειτουργίας του οργανισμού την 1η Ιανουαρίου 2017. Βρίσκεται υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.