Ελλάδα

Αθήνα Πάτρα με τρένο σε χρόνο ρεκόρ

Το σχέδιο της κυβέρνησης, για τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.

Με τη μερική υπογειοποίηση, σε μήκος άνω των 5 χιλιομέτρων, στον πυκνό αστικό ιστό και τις αναπλάσεις που θα γίνουν, απελευθερώνονται χώροι και η Πάτρα αποδίδεται ξανά στους πολίτες.

Έτσι, η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα θα γίνεται σε χρόνο ρεκόρ σύμφωνα με το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης, για τη νέα σύγχρονη σιδηροδρομική γραμμή της Πάτρας, το οποίο παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο 8ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο στην Πάτρα (Regional Growth Conference 2020). Πρόκειται για μία λύση εξάλλου, που θα συγκεράσει τον ρεαλισμό με ορισμένα από τα αιτήματα φορέων της πόλης.

Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 514 εκατομμύρια ευρώ

Ο κ. Καραμανλής παρουσίασε, μάλιστα, βίντεο με την απεικόνιση του έργου όταν ολοκληρωθεί, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο έλαβε υπόψη, στον τελικό σχεδιασμό, τα αιτήματα και τις ανησυχίες των κατοίκων. Καταρχάς, όπως επεσήμανε, «η προηγούμενη κυβέρνηση, ήρθε και έταξε ένα φαραωνικό έργο, που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει, ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη». Εξήγησε ότι η πλήρης υπογειοποίηση της γραμμής, με τους πανάκριβους σταθμούς μέσα στην πόλη, θα είχε τεράστιες τεχνικές δυσκολίες, υπερβολικά υψηλό κόστος, θα καταργούσε τον Προαστιακό και το κυριότερο, δεν θα μπορούσε ποτέ να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. «Άρα, πολύ απλά, δεν θα κατασκευαζόταν. Ποτέ», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

«Εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο… Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική, πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα και άσε τον επόμενο να καθαρίσει… Για αυτό και το θέμα μάς απασχόλησε πολύ. Μας βασάνισε στο υπουργείο. Αναζητήσαμε μια λύση που να μπορεί να γίνει πραγματικότητα και να λύνει τα προβλήματα της πόλης», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας πως ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου της υπερταχείας είναι περίπου 514 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Σημείωσε, ότι η αρχική εκτίμηση του υπουργείου προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, συνολικά γύρω στα 2 χιλιόμετρα. «Θα σας πω κάτι, όμως. Όπως σας είπα ότι μιλώ με ειλικρίνεια στους πολίτες, έτσι εκτιμώ και τους πολίτες που μιλούν με ειλικρίνεια και σοβαρότητα προς εμένα. Άκουσα σοβαρές απόψεις, λοιπόν. Και τα βάλαμε κάτω για να δούμε τι μπορεί πραγματικά να γίνει. Πώς μπορούμε να υπογειοποιήσουμε πολύ μεγαλύτερο μέρος της γραμμής, χωρίς να πάμε σε ανεφάρμοστες προτάσεις», συμπλήρωσε και παρουσίασε το ολοκληρωμένο σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για «ένα έργο ακριβώς όπως το χρειάζεται η Πάτρα».

Σύμφωνα όσα παρουσίασε, το εν λόγω έργο «ικανοποιεί 7 βασικές αρχές:

  • Πρώτον, είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ. Άρα, μπορεί να γίνει.
  • Δεύτερον, απελευθερώνει το κέντρο της πόλης. Αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς! Δεν την κόβει στα δύο.
  • Τρίτον, ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα. Όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί.
  • Τέταρτον, είναι περιβαλλοντικά η βέλτιστη λύση. Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης. Πολύ περισσότερο πράσινο. Και μηδενικούς ρύπους στην ατμόσφαιρα.
  • Πέμπτον, διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.
  • Έκτον, ελαχιστοποιεί την οπτική και ηχητική όχληση.
  • Και έβδομον, ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών».

Και ξεκαθάρισε ότι δεν θα περάσει η σιδηροδρομική γραμμή από κάποιο σημείο που δεν περνάει ήδη. «Πάνω στην ίδια ακριβώς χάραξη θα πατήσουμε. Στη γραμμή που λειτουργεί σήμερα κι από μονή θα γίνει διπλή. Αλλά ένα πολύ μεγάλο μέρος της, από υπέργειο σήμερα θα το κάνουμε υπόγειο», ανέφερε και τόνισε:  «Άρα κανείς να μην φοβάται ότι δήθεν, θα κοπεί στα δύο η πόλη με νέα σιδηροδρομική γραμμή… Το αντίθετο. Θα απελευθερώσουμε πολύ μεγάλο μέρος της πόλης από τη σημερινή γραμμή. Και θα το αποκαταστήσουμε με αναπλάσεις σε περίπου 70 στρέμματα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο